הקורונה ובעלי חיים


ד”ר אבנר ברזילי: חיות עלולות להידבק בקורונה * הפצה מחיות לבני אדם בספק * בכל מקרה יש לנקוט באמצעי זהירות

 

בשבועות האחרונים פורסמו באמצעי התקשורת השונים עדויות כי קיימת אפשרות להדבקת בעלי חיים בנגיף הקורונה מבני אדם נגועים, וכי נמצאו מספר בעלי חיים חיוביים לנגיף שהיו במגע קרוב עם אנשים חולים.

שני כלבים ושני חתולים בעולם, שהיו בקרבה הדוקה עם בני אדם נדגמו ונמצאו חיובים לקורונה. בגן חיות בניו יורק אובחנה חיובית לקורונה טיגריסית, ובנוסף, חמישה אריות וטיגריסים הראו סימנים קליניים אולם לא נלקחו מהם דגימות. כל החיות הללו טופלו על ידי אדם חולה בקורונה, שככל הנראה נדבקו ממנו.

לאור אירועים אלה הנפיקו לאחרונה השירותים הווטרינרים שבמשרד החקלאות דף עמדה בעניין יחסי הגומלין בין האדם לבע”ח בעידן נגיף הקורונה כדלקמן:

  1. עמדת הגופים הבינלאומיים כי גם בעקבות מקרים אלה, אין הוכחה כי חיות המחמד יכולות להפיץ את המחלה לבני אדם, על כן אין הצדקה בנקיטת אמצעים נגד חיות מחמד, דבר היכול לפגוע ברווחתם. העברת הנגיף היא מאדם לאדם, ולכן אין הגבלה בתנועת בעלי חיים או חיות משק.
  2. מכיוון שאין מספיק מידע אודות נגיף הקורונה, מומלץ שבני אדם הנגועים בנגיף, ימנעו ממגע עם חיות מחמד או חיות אחרות עד להחלמתם מנוכחות הנגיף בהם, ועדיף, כי בן בית אחר יטפל בבעלי החיים.
  3. ככלל, כאשר מטפלים בבעלי חיים, יש לנקוט בפעילות היגיינה בסיסיות כגון שטיפת ידיים לפני ואחרי מגע איתם, עם מזונם ועם ציודם, ולהימנע מלנשק את בע”ח או לחלוק מזון מאותם כלים.

 

 

ד”ר אבנר ברזילי –וטרינר רשותי

 

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן