הטבות המס בפוטו-פיניש


ועדת הכספים: הטבות מס עד סוף 2020 * ח”כ מיקי זוהר: נקדם חקיקה פרטית * בכל מקרה, צריך לעבור אישור המליאה

 

דרמה בדיון בוועדת הכספים של הכנסת היום (שני 16/11/20): לאחר שהוועדה אישרה את הארכת הטבות המס לכ-70 ישובים עד סוף 2020, הודיע ח”כ מיקי זוהר, יו”ר הקואליציה, כי יקדם חקיקה פרטית, בגיבוי ראש הממשלה, לפתרון קבוע של הטבות המס לאותם עשרות ישובים שנפגעו מביטול או הפחתה בהטבות. בכל מקרה, הארכת הוראת השעה תיכנס לתוקף רק לאחר תהליך חקיקה ואישור של מליאת הכנסת.

המשמעות: אפשר להוציא את השמפניה מהמקרר, אבל להמתין עם הפתיחה…

הוראת השעה פקעה בחודש יוני. למרות הבטחת שר האוצר, במשך תקופה ארוכה לא הצליחו להאריכה בשל קשיים משפטיים וגרירת רגליים ממשלתית.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-11-16-at-18.18.20-scaled הטבות המס בפוטו-פיניש
אייל שמואלי בדיון היום בוועדת הכספים על הטבות המס

 

במהלך הדיון היום בוועדת הכספים, אמרה נציגת משרד המשפטים כי היועמ”ש אישר להאריך את תוקף הוראת השעה רק עד תום 2020, נוכח בקשת שר האוצר להקים צוות לבחינה מהירה של מדיניות הטבות המס, אך ציינה כי היועמ”ש סייג זאת בכך שקבע שלא ניתן יהיה להאריך עוד את הוראת השעה.

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, קרא לתת ארכה משמעותית יותר להסדרת הנושא ומתח ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה בכל הנוגע להטבות המס: “לא לקחנו בחשבון שתגיע הקורונה, אני מבקש שההטבה תחול עד אמצע 2021. הייתי פה כל הזמן, אני מדבר על 15 שנה ויותר, וראיתי את ההתנהגות של משרד המשפטים, הממשלה, משרדי הממשלה, ישבתם ולא עשיתם כלום. הממשלה לא נקפה אצבע לעניין הטבות המס עד שזה הגיע לפה והבנו שבג”ץ הולך לפסול את אופן מתן ההטבות ואנחנו כוועדה חוקקנו חוק. היה לנו ויכוח עם חלקים בממשלה, רשות המיסים אמרה שאפשר לא לתת הטבות מס לפריפריה, אנחנו סבורים שזה לא נכון, כדי להביא אנשים חזקים לשם צריך לתת זאת, אחרת הם יעברו לאזור המרכז. ביטול הטבות בישוב בו הן קיימות יביא לזעזוע, יישארו שם רק החלשים כלכלית, ובתקופה הזו אין לתאר את הפגיעה”.

יו”ר הקואליציה, ח”כ מיקי זוהר: “אני מציע שנגיש הצעת חוק דומה במהותה. רה”מ נותן גיבוי לעניין הזה, הוא מעוניין שהטבות המס לפריפריה ימשכו. אם וכאשר נראה שהנושא לא מתקדם, חכם יהיה לקדם חקיקה, ולפתור את כל הבעיות בחקיקה הזו. אנחנו יכולים להעביר את זה בקריאה ראשונה תוך שבוע, נקיים דיונים ספורים לשנייה ושלישית, נצביע על החוק ובא לציון גואל. אין פתרון אחר לעניות דעתי, לא כדאי שנחכה להתפתחויות מצד הממשלה, אלא נקדם גם חקיקה פרטית. זה הפתרון  האידיאלי, לא יכול להיות שיישובי הפריפריה יישארו בלי הטבות מס”.

אייל שמואלי, ראש מועצת כפר ורדים: “ועדת הכספים החליטה הבוקר פה אחד ובהסכמת משרדי המשפטים והאוצר להאריך את הטבות ישובי הפריפריה עד סוף שנה. מכאן הדרך לחקיקה במליאת הכנסת ולאחר מכן שלב התודות… ובינתיים תודות לתושבי הפריפריה שלמרות כל הקושי מפגינים סבלנות יתרה”.

3 תגובות

  1. בן עמי הגב

    בהצלחה להמשך

  2. כחול-לבן בצפון | כפרניק הגב

    […] 16/11/2020 19:06 הטבות המס בפוטו-פיניש […]

  3. שי הגב

    חשוב מאד, לשם חיזוק הקשר עם חברי הכנסת, במטרה להמשיך ולהעמיק את ההשקעות בפיתוח הגליל והכפר בתוכו, שתושבי הכפר יתפקדו למפלגות השונות.
    אנחנו נמצאים בעיצומה של התפקדות לליכוד ויש מקום להניע התפקדות גם למפלגות הדמוקרטיות האחרות.
    הביקור של ח”כ ניר ברקאת ביום חמישי האחרון במאר”ג הדגיש את החשיבות ואת המנוף שיש למתפקדים על תשומת הלב של הח”כים. בשיחה ארוכה שהתקיימה איתו חלקנו את השקפתנו לגבי עתיד הגליל, כיווני התפתחות ודרכים למשיכת צעירים למקום. בפגישה התחייב ניר שההחלטה בדבר הארכת הוראת השעה תעבור כבר השבוע ובהמשך הוא יפעל לקידום חקיקה שתקבע את הטבות המס.
    מוזמנים לפנות אלי על מנת לקבל טפסי התפקדות 052-2708903

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן