ד”ר רן כץ, אורולוג בכיר

ד"ר כץ, תושב כפר ורדים, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי זיו וחלוץ בניתוחים לפרוסקופיים


 

מאת: גל דרור-טל

 

לקראת יום הרופא הבינלאומי, הכירו את ד”ר רן כץ –  מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי זיו וראש תחום אורולוגיה, בפקולטה לרפואה, צפת.

ד”ר רן כץ, בן 52 מכפר ורדים, תמיד ידע שירצה להיות רופא. המסלול שלו לניהול המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי זיו, שילב בין חדשנות, חזון וציונות ומחלוצי הניתוחים הלפרוסקופיים בתחום האורולוגיה.

 

כפרניק 55459090-scaled ד"ר רן כץ, אורולוג בכיר
דר’ רן כץ, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי זיו וראש תחום אורולוגיה בפקולטה לרפואה בצפת.

 

 

דר’ כץ: “רפואה תמיד עניינה אותי, עוד מתקופת התיכון. מטעם בית הספר התנדבתי לעבודה עם קשישים ולאחר מכן התנדבתי בהדסה עין כרם בטיפול בחולים במחלקה הפנימית ואפילו באתי לנגן להם בגיטרה בחגים. נרשמתי לעתודה האקדמית ומיד עם סיום התיכון התחלתי ללמוד בבית הספר לרפואה של הדסה בירושלים.

“התמחיתי באורולוגיה בהדסה עין כרם בירושלים. במהלך התמחותי התחלתי להתעניין בניתוחים לפרוסקופיים, שעד אז היו בעיקר בכירורגיה ובגינקולוגיה, וגם בתחומים אלו הם נחשבו חדשניים. לאור דיווחים שהיו בעולם על מקרים בודדים של לפרוסקופיה באורולוגיה, רתמתי מומחה בכירורגיה למאמץ וביחד התחלנו לבצע ניתוחים לכריתת כליה בגישה לפרוסקופית. לאחר סיום ההתמחות, יצאתי להשתלמות בפריס בבית החולים ‘הנרי מונדור’ בתחום של לפרוסקופיה אורולוגית וניתוחים לסרטן במערכת השתן, בעיקר סרטן הערמונית.

 

 



 

“חזרתי לארץ והייתי רופא בכיר בהדסה עין כרם בין השנים 2002-2007. ריכזתי את הפעילות בתחום בו התמחיתי. בשנת 2007 התמניתי לאחראי על האורולוגיה בהדסה הר הצופים, המשכתי בניתוחים הלפרוסקופיים והאונקולוגיים ובמקביל פיתחתי מרפאות לשיקום אורולוגי וטיפול בהפרעות בתפקוד המיני.

“בשנת 2014 התמודדתי וזכיתי במכרז לניהול המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי זיו בצפת. במשך תשעת החודשים הראשונים המשפחה נשארה לגור בצור הדסה ואני שכרתי דירה קרובה לבית החולים. התראינו בסופי שבוע וחיכינו עד ששנת הלימודים תסתיים ונמצא בית, על מנת שנוכל להעתיק את חיינו לצפון – ועברנו לכפר ורדים.

“לאורך השנים צברתי הרבה מפגשים בין אישיים וחוויות מקצועיות. משמעותית וראשונית מבינהן היתה לאחר שחזרתי מ’הנרי מונדור’ בפריס והתחלתי לבצע ניתוחים לפרוסקופיים לסרטן הערמונית. לא אשכח את המטופל הראשון שלי, בעלה של אחות בבית החולים. סיפרתי לו בכנות שהוא המקרה הראשון של ניתוח לפרוסקופי לסרטן הערמונית שאני מבצע בארץ. הייתי מומחה צעיר ונרגש, והוא  הסתכל עלי במבט רגוע ואמר לי ‘דוקטור, אני סומך עליך, והולך איתך באש ובמים’. הניתוח היה מצוין, המטופל הבריא ונשאר במעקב שלי עוד שנים רבות. רגעים מכוננים כאלה בונים אותך כאדם וכרופא.

“בשש השנים האחרונות בהן אני עובד במרכז הרפואי זיו, התחוללה במקום מהפכה ממשית. בית החולים הפריפריאלי הקטן גייס רופאים מומחים רבים, הצטייד בטכנולוגיות מתקדמות והופך למרכז האונקולוגי של הצפון. במקביל לא נפגעת האווירה האישית, משפחתית, שבה כולם מכירים את כולם ונותנים כתף, זה ממש לא מובן מאליו. האתגר המקצועי, להביא רפואה איכותית ואקדמית למקום פריפרי ולבנות שם את חלקת האלוהים הקטנה שלך, זה הדבר האמיתי”.

 

 




4 תגובות

  1. עליזה כ"ץ. חברת ועד מועדון הזהב. הגב

    ראוי לציין את תרומתו האדיבה של ד”ר רן כ”ץ למועדון הזהב בשתי הרצאות מרתקות בתחום האורולוגיה.

  2. מעדיף לא להחשף בשמי הגב

    רופא מדהים ולא פחות חשוב בן אדם. אני מטופל אצלו במרפאות המומחים בכפר ורדים.

    • מעדיפה לא לחשוף הגב

      ד”ר רן כץ הינו אדם מדהים שמסתכל על כולם בגובה העיניים.
      וברפואה הוא פשוט גאון ??
      טיפל באבי היקר, ברגישות, אכפתיות והמון סבלנות.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן