דיבורים כמו חול

שרים ואנשי ציבור בכנס לקידום ופיתוח הגליל * שמעון לנקרי: להשקיע בתעסוקה


 

בשבוע שעבר נערך במכללה האקדמית גליל מערבי “הכנס לקידום ופיתוח הגליל” בהשתתפות שרים, חברי כנסת ראשי רשויות ונציגי ציבור ביניהם שר המשפטים גדעון סער, השר לביטחון פנים עומר בר לב, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, ח”כ ולדימיר בליאק, ח”כ עמיחי שיקלי ואילן שוחט מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

בכנס השתתפו גם ראשי רשויות מהאזור, ביניהם: שמעון לנקרי יו”ר אשכול גליל מערבי וראש העיר עכו, רונן מרלי ראש עיריית נהריה, משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר, פואד עוואד ראש המועצה המקומית מזרעה ולי-את כהן מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי.

 

כפרניק 77656789-scaled דיבורים כמו חול
מימין: רינה בן עיון, עפרה אלקיים-כהן, לי-את כהן, רונן מרלי ואשר שמואלי

 

בכנס דנו המשתתפים במצב הגליל בהשוואה למחוזות אחרים, הציפו את הבעיות המרכזיות והעלו פתרונות ורעיונות מרכזיים אשר יסייעו להצמיח את הגליל בעשור הקרוב.

צילום: יח”צ

 

 



 

 

לנקרי ציין את הפערים הגדולים הקיימים בתשתיות ובעיקר בתעסוקה איכותית, שגורמים לצעירים לעזוב את הגליל. לדבריו, מדינת ישראל, לאורך השנים, לא ידעה לנצל את הפוטנציאל של חבל ארץ קסום זה. בנוסף, המצב בו הממשלות מתחלפות אחת לשנתיים ואין משילות, פוגע בקידום האזור.

לנקרי: כדי להתעשת ולצמצם את הפערים שנוצרו, אני  קורא לממשלה לאמץ את הצעת מועצת הגליל אשר התכנסה לפני שנתיים ובכך להציע חלופות תעסוקה חדשניות ואיכותיות שלא רק ישאירו את הצעירים באזור, אלא גם יביאו אוכלוסיות חדשות ונוספות.

 

 

 

שוחט, עדכן על כך שבהנחיית שר החקלאות עודד פורר, תכנית הצפון תצא לדרך בכפוף לתיקון המאושר ותחולק לאשכולות. לדבריו, אחד האשכולות שכבר מוכנים לצאת לדרך עם תכנית מסודרת, הוא אשכול גליל מערבי ותפקידו של המשרד להוציא את התוכנית לדרך בעזרת התקציב והחזון.

בפאנל השלישי בכנס, בהנחיית מנכ״לית אשכול גליל מערבי, אמר השר אלקין כי השינויים הפוליטיים העומדים בפתחינו לא מקלים אמנם, אבל הוא ימשיך להפוך כל אבן כדי להביא לשינוי דרמטי של החיים בצפון.

 

כפרניק 77676778-scaled דיבורים כמו חול

 

 

יש לציין כי באוקטובר האחרון נערך כנס גדול בעכו תחת הכותרת “הגליל במרכז” – ולפי ההתפתחויות בשטח “דיבורים כמו חול ואין מה לאכול”.

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן