אינשאללה בית חולים בקריות ואוניברסיטה בגליל

שר המשפטים: אוניברסיטה בתל-חי, גליל מערבי או אורט ברואדה * שר הבריאות: בית חולים בקריית אתא * שרת התחבורה: עדיפות להסעת המונים * פרופ' עקירב: פערי ענק לרעת הצפון


 

מאות מתושבי הגליל השתתפו השבוע (חמישי 14/10) בכנס “הגליל במרכז” שנערך בעכו. בכנס השתתפו שר המשפטים גדעון סער, שרת הפנים איילת שקד, שר הבריאות ניצן הורוביץ, השר לביטחון פנים עמר בר לב, שרת התחבורה מירב מיכאלי, השר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה עודד פורר, סגן שרת הכלכלה ח”כ יאיר גולן וחברי כנסת רבים תושבי הצפון – ח”כ אופיר סופר, ח”כ יעל רון בן משה, ח”כ מופיד מרעי, ח”כ טניה מזרסקי, ח”כ ענבר בזק, ח”כ פטין מולא ועוד. כן השתתפו ראשי מועצות רבים מכל אזור הגליל, מנהלי בתי חולים, אנשי עסקים ועוד.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-14-at-19.02.11-scaled אינשאללה בית חולים בקריות ואוניברסיטה בגליל

 

 

כפרניק 20211014_095939_HDR-scaled אינשאללה בית חולים בקריות ואוניברסיטה בגליל
לנקרי, שמואלי, בצר, עברי ועוד ראשי רשויות ואנשי ציבור בכנס הגליל במרכז

 

את הכנס הנחתה העיתונאית קרן מרציאנו, והוא הופק באופן יוצא מהכלל על-ידי “סל אירועים והפקות” (חמי סל).

בפתח הכנס אמר שמעון לנקרי, ראש העיר המארחת (וכן יו”ר אשכול גליל מערבי ויו”ר מועצת הגליל) כי שבענו מהבטחות ודיבורים, וכי הוא מקווה שהפעם יהיו גם מעשים. הוא ציין את הכמות הגדולה, 23 חברי כנסת מהגליל. לנקרי ציין כי מועצת הגליל הכינה מסמך מפורט, “עת גליל – הצעת מחליטים לפיתוח הגליל”, שנעשה בעבודת מטה משותפת של כל אשכולות הגליל וראשי פורום רשויות המיעוטים; וביקש מהממשלה לאמץ את המסמך.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-14-at-19.07.36-scaled אינשאללה בית חולים בקריות ואוניברסיטה בגליל
ח”כ יעל רון בן משה שדולת הגליל בכנסת

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-14-at-19.00.16-scaled אינשאללה בית חולים בקריות ואוניברסיטה בגליל
ח”כ ענבר בזק, יושבת ראש השדולה למען פיתוח הגליל

 

 

לפי כך חתומים על המסמך: שמעון לנקי (גליל מערבי), אלי ברדה (גליל ועמקים), בני בן מובחר (גליל מזרחי), משה קונינסקי (בית הכרם), יורם קרין (כינרת ועמקים), ד”ר ספואת אבו ריא (רשויות ערביות), עאהד דחאל (בדואים), ג’אבר חמוד (דרוזים וצ’רקסים) וגולן ואך (מנכ”ל מועצת הגליל).

בהמשך הכנס הציגה פרופ’ אסנת עקירב, ראש המכון לחקר הגליל במכללת גליל מערבי נתונים מדאיגים על פערים גדולים בבריאות, בתעסוקה, בשכר ובחינוך – לרעת תושבי הצפון.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-03-at-10.24.47-scaled אינשאללה בית חולים בקריות ואוניברסיטה בגליל
פרופ’ עקירב: פערים גדולים לרעת צפון המדינה

 

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-14-at-19.01.09-scaled אינשאללה בית חולים בקריות ואוניברסיטה בגליל
גדעון סער: משילות ואוניברסיטה בגליל

 

שר המשפטים גדעון סער (תושב עכו בסופי שבוע) הדגיש את הצורך בהחזרת המשילות והביטחון האישי וציין כי משרדו עוסק בהצעות חוק רבות הנוגעות להגברת האכיפה. הוא הבטיח כי הממשלה תקים אוניברסיטה בגליל, יתכן ותהיה גם עם מספר קמפוסים. לדבריו, על שרת החינוך לבחור היכן תהיה הנהלת האוניברסיטה: בתל-חי, באורט בראודה בכרמיאל או במכללת גליל מערבי בעכו.

 

 



 

 

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי המשרד שוקל הקמת בית חולים חדש בקריות, באזור קריית אתא. כן ציין כי קיצור משמרות המתמחים יחל בבית החולים בפריפריה: זיו בצפת, המרכז הרפואי לגליל בנהירה, פוריה בטבריה ובתי החולים בנצרת. הורוביץ סיפר כי מתגורר חלק מהשבוע במצפה הילה וכי מכיר היטב את הגליל.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-14-at-19.01.31-scaled אינשאללה בית חולים בקריות ואוניברסיטה בגליל
הורוביץ: נקים אוניברסיטה בגליל

 

שרת התחבורה מירב מיכאלי, אמרה כי הממשלה תבטל את הקמת שדה התעופה ברמת דוד ויוקם צוות לבחינת חלופות. לדבריה, “נסחפנו עם שלמת בטון ומלט, ויש לשמור על השטחים הפתוחים”. היא הוסיפה כי משרדה ישים דגש על הסעת המונים, דאגה להולכי הרגל, פיתוח שבילי אופניים, וקישוריות בין אמצעי התחבורה השונים. היא ציינה, כי בשל מתן עדיפות לרכבת הקלה בין נצרת לחיפה, יתעכב פיתוח כביש 6 לכיוון צפון (אחיהוד, כברי ושלומי). כן אמרה כי השבתת הרכבות בסופי שבוע, בשל עבודת החישמול – אבל הבטיחה אלטרנטיבות של אוטובוסים, וכן הצהירה על הכפלת קווי האוטובוס בגליל.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-14-at-19.00.16-1-scaled אינשאללה בית חולים בקריות ואוניברסיטה בגליל
מירב מיכאלי: עדיפות לתחבורה ציבורית

 

 

עודד פורר, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ושר החקלאות ופיתוח הכפר, אמר בכנס כי תכנית מגן הצפון תחזור לחיים וכבר מתוקצבת בסך 5 מיליארד שקלים בתקציב החדש. פורר גם הבטיח כי יקום שדה תעופה בצפון.

אילן שוחט מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אמר כי תקציב המשרד יהיה הגבוה ביותר בתולדות המשרד.

 

עמר בר לב, השר לביטחון פנים: “הפשיעה ברחוב הערבי לא צמחה יש מאין אלא נוצרה מתהליך ארוך שנים של השתלטות משפחות פשע בגלל הזנחה של מדינת ישראל את הישובים הערביים והערים המעורבות.

“חלק מהמשימה שלנו היא לפגוע בארגוני הפשע דרך הכיס. מעבר לכך אנו מבצעים באופן אינטנסיבי שורת מבצעי סיכול ופשיטה על יעדי פשע ע”י משטרת ישראל במחוז צפון ומחוז חוף. זהו שינוי של דפוסי פעולה וסדר עדיפויות. אנו לא משלים עצמנו שהאלימות תיעלם מחר אבל אנחנו נצמצם אותה ונטפל בגורמי עומק.”

ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, אמר כי אנחנו נמצאים “במלחמה”, וכי כ-98 אחוז מעבירות הרצח, ירי ואלימות במחוז הן במגזר הערבי (המהווה 50 אחוז מהאוכלוסיה). הוא הביע חשש כי הזרמת כספים לרשויות, עלולה להגיע למשפחות הפשע שהשתלטו גם על מכרזים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-14-at-19.01.40-scaled אינשאללה בית חולים בקריות ואוניברסיטה בגליל
יאיר גולן: נשקיע בחברה הערבית

 

יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה והתעשייה: “אנחנו הולכים להשקיע יחד עם משרדי הממשלה הנוספים – כמיליארד וחצי ₪ בחברה הערבית. נשקיע בפיתוח אזורי תעשייה בפריפריה, הכשרות מקצועיות, הבאת כוח אדם להשמה וליווי שנה קדימה, יצירת משרות מכניסות, בעידוד עסקים קטנים ובינוניים, בלימוד עברית בחברה הערבית להסרת חסמי השתלבות בשוק העבודה ועוד. אנו מתכוונים לטפל בתגבורי שכר בפריפריה – מי שגר בפריפריה צריך להרוויח יותר.”

סיון יחיאלי, מנכ”ל i4Valley, הנחה מושב על  פיתוח תעשיה, תעסוקה וכלכלה בגליל: “הגליל הוא כבר המרכז של תעשייה 4.0 וזו התחלה נהדרת, כל יום אנחנו פוגשים חברות הייטק יצירתיות שמובילות את המהפכה. ועדין, אם רוצים הצלחה אמיתית, אם רוצים ללכת עד הסוף, אז הממשלה תהיה חייבת לממש את ההבטחות שניתנו בכנס”.

 

צילומים: Ritvo Photography

 




תגובה אחת

  1. תשכחו מכביש 6 לצפון | כפרניק הגב

    […] נערך על רקע כנס “הגליל במרכז” בחודש שעבר, בו הצהירה מיכאלי על שינוי סדר העדיפויות של משרדה […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן