בית ספר קשת ייבנה בחדש

משרד החינוך: המבנה איננו עמיד לרעידות אדמה * המועצה: נשקול העברת קשת לקריית החינוך סמוך לאמירים ותקצוב משלים של כ-5.5 מלש"ח


 

מליאת מ.מ. כבר ורדים קיבלה אתמול החלטה ראשונית ועקרונית לבינוי מחדש של בית הספר היסודי קשת. המבנה חדש יוקם ככל הנראה בסמוך לבית ספר אמירים בעלות של כ-21 מיליון ₪, מתוכם כ-4 מיליון ₪ במימון המועצה, ועוד הוצאה של כ-1.5 מיליון ₪ “פדיון” מבנה כיתות ו’.

 

כפרניק IMG_20230619_201910000-scaled בית ספר קשת ייבנה בחדש
מהנדס המועצה דורון לבב מסביר על פינוי בינוי קשת

 

מהנדס המועצה, דורון לבב, הסביר לחברי המליאה כי כבר בתפקידו הקודם, כמהנדס העיר נוף הגליל (נצרת עילית), שם לב כי משרד החינוך פתח במהלך של מימון הריסת בתי ספר ישנים ובניה חדשה בתקנים הנותנים מענה גם ברעידות אדמה.

בבדיקה מול משרד החינוך נמצא כי בית ספר קשת מיועד להריסה ולבינוי מחדש. יש לציין כי בית הספר איננו מוגדר כרגע כ”מבנה מסוכן” או בסכנת התמוטטות, וכי מדובר בתהליך מקובל וארוך ולא ב”חירום”.

 

כפרניק KT-scaled בית ספר קשת ייבנה בחדש

 

כפרניק KT1-scaled בית ספר קשת ייבנה בחדש

 

ראש המועצה, אייל שמואלי, הסביר כי ישנן שתי אופציות:

  1. פינוי בינוי: הוצאת התלמידים מבית הספר, הקמת בית ספר זמני (למשל בקראוונים), הריסה ובינוי בדיוק באותו המקום.

 

  1. הקמת בית ספר חדש מהיסוד במקום אחר. בזמן ההקמה קשת נשאר במקומו כרגיל. במקרה כזה המועצה מחויבת “לפדות” ממשרד החינוך את המבנה הנפרד של כיתות ו’ בקשת, שנבנה כבר בתקן העמיד לרעידות אדמה. לאחר ה”פדיון”, בעלות של כ-1.5 מלש”ח, יוכל המבנה לשמש את המועצה לכל צורך שהו.

 

שמואלי אמר כי הוא תומך בהקמת קשת מחדש בסמוך לבית ספר אמירים (מעליו), במסגרת “קריית החינוך” של כפר ורדים. לדבריו, לאפשרות הוצאת התלמידים באופן זמני מקשת, יש השלכות תקציביות, ארגוניות ואחרות – בעלות היתכנות נמוכה.

ראש המועצה הסביר, כי המועצה איננה נדרשת בשלב זה לקבל כל החלטה על מיקום בית הספר ותקצובו, אלא “רק” לאשר הוצאת מכתב למשרד החינוך להסכמת המועצה ל”פדיון” המבנה של כיתות ו’. לאחר הוצאת המכתב, יחל תהליך של תכנון, תקצוב, הרשאות וכו’. הוא הוסיף, כי המועצה תידרש, כפי הנראה, להוסיף עוד כ-4 מיליון ₪ (בנוסף למימון משרד החינוך) להשלמת המבנה החדש בסטנדרטים המקובלים בכפר ורדים.

סה”כ תקציב משוער לפרויקט: כ-5.5 מלש”ח.

מסגרת זו כוללת בית ספר חדש (3,000 מ”ר) + מבנה (300 מ”ר) מוכן לשימושים ציבורים (מבנה כיתות ו’).

 

 



 

גזבר המועצה, ספי בארי, התייחס למהלך כ”הזדמנות” או “מנוף” להקמת עוד מספר פרויקטים כמו הפיכת אולם הספורט בקשת לאודיטוריום (800 מקומות) והקמת אולם ספורט נוסף בקריית החינוך.

 

כפרניק KT2-scaled בית ספר קשת ייבנה בחדש
שתי אלטרנטיבות להקמת קשת בקריית חינוך כפר ורדים

 

 

טוביה ארז שאל האם למועצה הנוכחית, מספר חודשים לפני פיזור, יש “סמכות מוסרית” להחליט על פרויקט כזה? וכן שאל האם טוב יהיה לרכז כל-כך הרבה ילדים באזור אחד של קריית החינוך?

שמואלי השיב כי הצורך להרוס את קשת ולהקים מבנה חדש, איננו לדיון, אלא הוראה של משרד החינוך – ולאור כל הנתונים, הוצאת “מכתב הפדיון” למשרד החינוך מחויבת המציאות והכרחית.

כן ציין את תמיכתה של חני יאיר, מנהלת אגף החינוך, בהעברת קשת ל”קריית החינוך”.

 

 

כפרניק IMG_20230619_214115-scaled בית ספר קשת ייבנה בחדש

 

 

כפרניק KT3-scaled בית ספר קשת ייבנה בחדש

 

עופר חלה אמר כי הנתונים הובאו בחיפזון וללא הצגת כל התרחישים והסיכונים, ולכן התנגד לקבל כל החלטה בנושא.

איתן היימן הציע לבחון הקמת מבנה המועצה החדש במקום בית ספר קשת.

שמואלי השיב כי הרעיון “מעניין”, אולם יגרום לעיכוב משמעותי של מעבר המועצה למבנה חדש. דחייה זו תשית על המועצה המשך שכירות גבוהה במרכז המסחרי.

כזכור, הוחלט לפני מספר חודשים על מבנה מועצה חדש בין רחובות כרמל והדס (מעט דרומית למרכז הקהילתי / קונסרבטוריון).

בסיום הדיון החליטה המועצה לאשר את מכתב הפדיון למשרד החינוך, וזאת בתמיכת (הנוכחים): אייל שמואלי, קרן דורקמן אדיב, איתן היימן, טוביה ארז ויואב ניצב.

 

 




3 תגובות

  1. אורית הגב

    שיבנו בריכת שחייה ומרכז מסחרי חדש במקום בית ספר קשת. במיקום נפלא ומרכזי. שתושבי הכפר יוכלו לרכוש מניות. שהבעלות תהיה של תושבי הכפר. ככה לא ישלמו שכירות והשימוש בבריכה יוכל להיות לתושבי כפר ורדים בעלות מינימלית.

  2. אריק הגב

    תודה לסיון ואייל

  3. תמי הגב

    אשמח מאוד אם המבנה של ביה”ס קשת לא יהרס אלא יחוזק וישמש את תושבי הכפר למטרות שונות. מבנה זה מהווה אושיה מרכזית בהקמת הכפר והפעילויות השונות שהתקיימו בו בעבר. יש מקום לשקול השארתו והפיכתו לאבן יסוד של היסטורית הכפר הקצרה.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן