ביקור התזמורת


גשר פולני בגליל המערבי: במעיליא, מעלות-תרשיחא, כפר ורדים ויאנוח-ג’ת

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-12-27-at-09.11.471-scaled ביקור התזמורת
תזמורת פולנית באמירים כפר ורדים

 

שיתוף פעולה חינוכי, אמנותי ואזורי בין “מרכז קורצ’אק לחינוך” (מיזם בעמותת גלילה) והעמותה הפולנית “בין גבולות – אמנות, תרבות לאומים” מהעיר סיינה:

בתחילת החודש ביקרה באזור קבוצה גדולה של אמנים פולניים, תזמורת ואנימטורים, במטרה להקים את “הגשר הבלתי נראה” בין ארבעה ישובים בגליל המערבי: מעיליא, מעלות-תרשיחא, כפר ורדים ויאנוח-ג’ת – בהם מתגוררים נוצרים, יהודים, מוסלמים ודרוזים. הביקור נערך בהמשך לפעילות קודמת של העמותות ובמימון פולני מלא.

המפגשים נערכו בחמישה בתי הספר התיכוניים: אורט מעלות / תרשיחא, אמירים כפר ורדים, תיכון ינוח-ג’ת ונוטרדאם מעיליא – וכללו שיחות, סדנאות ופעילות מוזיקלית. במקביל,  בתי הספר שלחו שלושה תלמידים בכל יום להשתתף בסדנת אנימציה ב”קליקה תפן”, תוך יצירת סיפור משותף על האזור שלנו.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-12-27-at-09.11.53-scaled ביקור התזמורת
בין גבולות: סדנת אנימציה בקליקה תפן

 

בשעות אחר הצהריים, נפגשה התזמורת במרכז המוסיקה במעלות עם הרכבים שונים, מוזיקאים מהגליל, התזמורת האנדלוסית ונערכה עבודה משותפת עם תזמורת הנוער בהנחיית ערן אל-בר.

ערב הסיום כלל הצגת תוצרי הפעילות עם ההרכבים השונים ממרכז המוזיקה והקרנת סרט האנימציה שנוצר. התזמורת הפולנית, יחד עם הרכב המוזיקה במעלות, ניגנו ביחד את ירושלים של זהב.

כן נערך בתיכון ינוח-ג’ת מפגש אזורי מסכם בבית וסוכם לקיים פורום מנהלי בתי ספר  ופורום רכזי נוער מתוך מטרה להמשיך את הפרויקט בכוחות מקומיים.

התזמורת הפולנית כללה 20 נגנים בגילאים 10 עד 58. הם לוו ב-8 מבוגרים שהנחו סדנת אנימציה, תעדו את הביקור והובילו את השיח בבתי הספר. ביניהם מייסדי “מרכז בין גבולות”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-12-27-at-09.11.54-scaled ביקור התזמורת
מנגנים ביחד במרכז המוזיקה מעלות

 

להן עיקרי הפעילות בבתי הספר בתחומים השונים:

ינוח-ג’ת: התזמורת ניגנה לכל החטיבה העליונה, לאחר מכן התלמידים נפגשו עם חברי התזמורת סביב מאכלים דרוזיים וריקוד דבקה משותף שכלל גם את מנהל ביה”ס.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-12-27-at-09.11.55-scaled ביקור התזמורת
ריקוד דבקה משותף בינוח-ג’ת

 

מעיליא: נגינה מול הנוף הפתוח של הגליל לכלל תלמידי ביה”ס. מפגש עם שכבה אחת.

מעלות: מפגש עם 2 שכבות. האחת לקראת המסע לפולין והשניה בעקבות המסע לפולין. בנוסף לנגינה, נוצר קשר בין התלמידים וניסיון ליצור עוד באותם הימים מפגש ערב בלתי פורמאלי.

כפר ורדים: נגינה בחצר ביה”ס לכלל התלמידים, שיח משמעותי עם קבוצה שעתידה לצאת למסע לפולין, תוך העלאת השאלה מה מוביל קבוצה מצפון מזרח פולין לעסוק בנושא היהודי.

תרשיחא: תלמידי ביה”ס ביקשו מראש לקחת חלק פעיל בנגינת התזמורת. הנגינה המשותפת של הציטאר הפולני והמקומי יצרו חוויה ייחודית וחד פעמית, זאת בנוסף לקונצרט של התזמורת בו לקחו חלק הנגנים המקומיים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-12-27-at-09.11.47-scaled ביקור התזמורת
פעילות בין גבולות באורט תרשיחא

 

תזמורת:

התזמורת נפגשה לעבודה משותפת עם קבוצות שונות שעובדות במרכז המוסיקה מעלות ביניהן הרכב גיטרות צעיר, תזמורת כלי מיתר צעירה, מפגש מוסיקאים מהגליל כולו ועבודה עם התזמורת האנדלוסית (מבחינתם היה קצר מידי ומעניין מאוד, יצר תחושה של רצון לעוד). עבודה מרכזית עם התזמורת המקומית, עבדו על עיבוד משותף למספר יצירות ביניהן ‘ירושלים של זהב’.

אנימציה בקליקה בתפן:

שלושת ימי העבודה על יצירת סרט משותף, הפגישו צעירים מהישובים השונים, בפעם הראשונה, אשר עבדו יחד על הפרויקט. נושא הפרויקט שגובש ביחד ע”י הצעירים עסק בסיפורים המפגישים אנשים בשוק השבת בתרשיחא. כל אחד מהצעירים, בתהליך העבודה, חיבר סיפור אותו איירו וצבעו והן היוו את הבסיס ליצירת הסרט. בתקווה שיהוו גרעין מייסד להמשך עבודה משותפת באזור.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-12-27-at-09.11.49-scaled ביקור התזמורת
בין גבולות: נערים מינוח-ג’ת, מעלות-תרשיחא, כפר ורדים ומעיליא יוצרים את הסיפור של האזור באנימציה

 

המפגש המסכם:

לערב הצגת התוצרים הגיע קהל רב מכל האזור, בו הוצגו תוצרי העבודה המשותפת בתחום המוזיקה והאנימציה ועורר התרגשות רבה ורושם רב.

לינה:

התזמורת לנה באכסניית הנוער בשלומי והמבוגרים בבתי החברים בכפר ורדים.

כפרניק WhatsApp-Image-2019-12-27-at-09.11.541-scaled ביקור התזמורת
בין גבולות בינוח-ג’ת

 

ליוו את הפרויקט: בתיה גלעד, אורנית בר-זית ואילן כץ – שגם ריכזו את הצד הלוגיסטי.

 

 


3 תגובות

  1. אבי צור הגב

    מחמם את הלב לראות. חינוך במיטבו

  2. אריק הגב

    מרגש

  3. נורית שניר הגב

    תענוג לקרוא על הפעילויות האלה. שאפו לצוות המוביל!!!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן