אות רוטרי לפרופ’ ברהום

פרופ' מסעד ברהום יקבל את אות פול האריס, עיטור הכבוד ביוקרתי ביותר של רוטרי, על שם מייסד הארגון * 65 חולי קורונה מאושפזים במרכז הרפואי לגליל


 

ארגון רוטרי ישראל, בשיתוף מועדון רוטרי הוד הכרמל, הודיע כי פרופ’ מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, יקבל את “אות פול האריס”, עיטור הכבוד החשוב והיוקרתי ביותר של הארגון, הנקרא על שם מייסד רוטרי העולמי.

“אות פול הארי” מוענק מדי שנה לאישי ציבור, מדע ותרבות הבולטים בתחומם ובפועלם יוצא הדופן למען החברה. מועמדותו של פרופ’ ברהום הוצגה ע”י נשיא מועדון רוטרי סטלה מאריס, פרופ’ מוחמד ותד.

ועדת הפרס קיבלה פה אחד את ההחלטה והדגישה את תפקידו החשוב של המרכז הרפואי לגליל, בהובלתו של פרופ’ ברהום, בהנגשת שירותי הבריאות לאוכלוסייה מוחלשת באזור הצפון. טקס הענקת האות ייערך בחודש מאי הקרוב.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-02-04-at-13.04.03-scaled אות רוטרי לפרופ' ברהום
פרופ’ ברהום. צילום: תומס סולינסקי

 

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה, נמסר כי בשנים האחרונות הפך לבית החולים הגדול ביותר בפריפריה והשני בגודלו צפונית לת”א, עם 730 מיטות, ותוך הענקת שירותים ייחודיים ל-600 אלף תושבים. בתקופת התפשטות נגיף הקורונה אושפזו עד כה קרוב ל-2,000 חולים במחלקות הקורונה השונות, כאשר באחד השבועות אף אושפזו בו 115 חולי קורונה בו זמנית (כמות חולי הקורונה השנייה בגודלה במדינה, שאושפזה בבי”ח כלשהו בישראל באותה תקופה), כל זאת חרף מחסור גדול בתקנים ובכוח אדם.

פרופ’ ברהום: “אני מבקש להודות לארגון רוטרי על הכבוד שנפל בחלקי. קידום הפריפריה הוא אחד הדברים ששמתי לעצמי למטרה. כמו כן, אני חש כבוד רב להיות משרת ציבור המסייע למרכז הרפואי לגליל ולמערכת הבריאות הציבורית בשעתם הקשה. עיטור הכבוד אותו אקבל שייך בעיקר לכל 3,000 העובדות והעובדים של המרכז הרפואי, שעושים עבודת קודש בכל ימות השנה, דבר הבולט במיוחד בתקופת הקורונה. יש גם זכות מיוחדת על הפרס להוריי וכן לאשתי מארי ושלוש בנותיי גדיר, רנא ומירה, בהן אני גאה מאוד. כמו כן אני מבקש להודות לפרופ’ מוחמד ותד”.

 

 



 

 

בחמש מחלקות הקורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה מאושפזים (יום א’ 14/2/21) 65 חולים, מתוכם 41 במצב קשה (כולל 12 במצב קריטי, מונשמים ועל סף הנשמה), 11 חולים במצב בינוני ו-13 במצב קל.

 

נפטרי קורונה:

הבוקר נפטרה אשה בת 86 מעכו.

בשבת נפטרו שתי נשים בנות 85 ו-80 משני בתי אבות בגליל המערבי וגבר בן 73 מג’דיידה מכר.

בשישי נפטר גבר בן 91 מג’דיידה מכר.

בחמישי נפטרה אשה בת 84 מעכו.

ברביעי נפטרה אשה בת 76 מג’דיידה מכר.

בשלישי נפטרו שתי נשים, בת 98 שהובאה מבית אבות בגליל המערבי ובת 95 מנהריה.

בשני נפטר גבר בן 75 מדיר אל אסד.

 



 

 

לרגל יום הרופאה והרופא 2021 שצוין בשבוע שעבר, בירך פרופ’ ברהום, את העובדים, ובמיוחד את הרופאות והרופאים, עליהם אמר כי הם מסמלים בצורה היפה ביותר את הרוח האנושית, שתנצח את נגיף קורונה.

להלן הדברים שכתב פרופ’ ברהום באגרת לעובדים:

“מכובדיי הרופאות והרופאים, ניכר כי יום הרופא מודל 2021 שונה מיום הרופא אותו הכרנו כולנו בעשורים האחרונים. מגיפת הקורונה שבה וחידדה מחדש מהי משמעותה של רפואה, מהי משמעותו של צוות רפואי ובוודאי מהי חשיבותו של המקצוע הרפואי כמוביל, מעצב ומנהיג התמודדות רפואית כדוגמת המגיפה עימה אנו מתמודדים מזה כשנה.

“אלא שהמציאות אינה רק מציאות של מגיפה. יום-יום, שעה-שעה, אתם מתמודדים – כל אחת ואחד מכם – עם מגוון אדיר של מצוקות רפואיות, אשר מחייבות אתכם להיות חדים, עירניים, מקצועיים ומעל הכל – מלאי חמלה ואנושיות, כפי שמתחייב ממי שמטפל ביקר מכל – האדם.

“אל מול האתגרים הללו, יש אינספור קשיים. הצורך ללמוד באופן רציף ועדכני, ההתמודדות עם אי הוודאות, העומס, הקשיים הלוגיסטיים וכן הצורך לאזן, ולו במעט, בין חיים מקצועיים וחיי משפחה, הם מעמודי התווך של המורכבות של מי שבחר בעיסוק הרפואי, ואני מניח שאין אף אחת או אחד מביניכם הקוראים את דבריי כעת ואינם מכירים או יודעים במה מדובר.

“את הקשיים הללו לא ניתן לנצח בכסף ובתקנים, בהנחיות או בתקנות. יש רק דרך אחת לעשות זאת, והיא הרוח. אני רואה את הרוח הפועמת בכולכם. זו רוח של אהבת אדם, של חמלה, של צניעות, ובעיקר – רוח של אנשים, כל אחד כפרט ויחד כקבוצה שמאוד גאה בעשייתה.

“גם אם קשה – רוחכם לא נשברת. גם אם מעייף – רוחכם נושבת בעוצמה. גם אם מסובך – רוחכם מגיעה עד לאחרון המטופלים. גם אם לא תמיד נוח – רוח המחויבות שלכם אינה נפגמת.

“ביום הרופאה והרופא, אני מבקש לברך אתכם, להודות לכם ולחבק אתכם – מראשון הרופאים, שזה עתה נכנסו בשערינו, ועד לאחרון הפרופסורים הנכבדים. אתם הכוח המניע ואתם אלו המחזירים לאדם ברגעיו הקשים את כבודו, מצב רוחו, אמונתו ואת חיוכו.

“אני מאוד גאה בכם. המשיכו כך”.




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן