קו לחיים בבית משפחת דרכי

פברואר 2023 (שבט תשפ"ג): עשרות תושבי כפר ורדים והאזור נרתמו לעזרה בנופשון השמיני


 

שוב נערך בבית משפחת דרכי בכפר ורדים נופשון לבעלי צרכים מיוחדים, מועד חורף בשנה הרביעית ברציפות בליווי עמותת קו לחיים. מדובר בנופשון השמיני (פעמיים בשנה): חמשוש חורף וכמעט שבוע בקיץ.

עשרות מתושבי כפר ורדים והאזור התגייסו לעזור למשפחת דרכי, מרים וקובי, בתפעול נופשון זה. ההתנהלות והשיתוף פעולה בין אנשי כפר ורדים לחניכי הנופשון ומדריכיהם הייתה מרגשת מאד!!

כל אחד תרם כפי יכולתו ועשה הכול כדי שיהיה נופשון שמח ואיכותי עם תוכניות לעניין. לכל אורך הנופשון שהתנהל כחמשוש היה אוכל בשפע, הרבה מתוקים וכיבוד ובאווירה מחבקת ושמחה. אנשי כפר ורדים ומשפחת דרכי פינקו הנופשים בכל מה שרק היה אפשר לחלום עליו.

המחנה התחיל ביום חמישי בשעה 10:00 בבוקר בקבלת פנים של הנופשים, בכיבוד, בשיחה, בשמחה ובשירים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-10-at-10.39.20-scaled קו לחיים בבית משפחת דרכי
נופשון קו לחיים בבית משפחת דרכי

 

הפעילות הראשונה הייתה עם איתי ערבה (צוף הליצן) המקסים בסיפורו על העץ הנדיב. סיפור שגרם להתרגשות אצל הנופשים שהשתלבו במופע, תוך קריאות התפעלות, עידוד, התלהבות ואף שאלו שאלות לעניין.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-10-at-10.39.57-scaled קו לחיים בבית משפחת דרכי
מימין: איתי ערבה (צוף הליצן) ועד קובי דרכי ומרים דרכי

 

לאחר ארוחת צהרים מ”הסרטים” (שנתרמה עי חברת ישקר וע”י “ניר עציון- אוכל ביתי”) ומנוחת צהרים, נערכה פעילות עם רונית הנפלאה ובעלה מושיקו – בוצעו יצירות של מרקמים מחולות צבעונים בתוך בקבוקי זכוכית (“אושר סדנאות צבעוניות”) בשילוב סרטון הדרכה, עם סיפורים על משמעות הצבעים בחיינו.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-10-at-10.40.41-scaled קו לחיים בבית משפחת דרכי
קו לחיים, פעילות בצבעים עם רונית ומושיק

 

נערך גם מעגל הקשבה ושיח על נושא זה. כן שולב חידון מחכים ומשעשע על צבעים ופעילות נוספות.

הוקסמנו מההצלחה והשיתוף פעולה של הנופשים ומלוויהם עם פעילות זו.

 



 

בהמשך הוסעו הנופשים ע”י מתנדבים וכלי תחבורה בעזרתו הענקית של ז’אק בן זקן ובסיוע המתנ”ס לעבר המארג, שם הייתה הרצאת אורח של רון ווינריך – אומן, זמר, יזם ומרצה בינלאומי – שהציג את סיפורו האישי “הכל אפשרי ולא תצליחו לשכנע אותי אחרת”: והכל בהתנדבות לעשרות צופים שהגיעו למארג ביום חורפי זה כדי לשמוע את סיפורו ולחבק את הנופשים.

הנופשים התלהבו והתרגשו מסיפור האישי של רון שהשאיר את כולם נרגשים ונפעמים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-10-at-10.41.03-scaled קו לחיים בבית משפחת דרכי
רון ויינרייך בהרצאה בכפר ורדים

 

בסיום הובאו הנופשים בחזרה לבית דרכי לארוחת פיצות טובה ולמסיבה לפני שינה.

ביום שישי בבוקר פתחנו עם ארוחת בוקר שאותה הכינו צוות נשים מתנדבות מקסימות שסייעו בהכנת ארוחת הבוקר.

לאחר מכן הייתה פעילות עם עליזה פרידמן ודבורה ווילק ובהדרכתן אפו הנופשים חלות, עוגות ועוגיות. ממש בית מאפה ומוצרים לפרסומות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-10-at-10.41.22-scaled קו לחיים בבית משפחת דרכי
פעילות אפיה עם עליזה פרידמן ודבורה ווילק

 

לקראת השעה 15:00 נערכה קבלת שבת במהלכה שרו ורקדו הנופשים וקיבלו את השבת עם חוויה מוזיקלית מעצימה ומרגשת של אורי זית על האקורדיון ושמואל גרציאני על המנדולינה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-10-at-10.41.47 קו לחיים בבית משפחת דרכי
אורי זית על האקורדיון ושמואל גרציאני על המנדולינה

 

המשך השישי שבת היה מרומם נפש בליווי עוד הרצאה של שלומי ביצה על יהדות אתיופיה –  עם הרבה אהבה, תחושה של משפחתיות שעטפה אותנו ושמחה גדולה מכל הלב .נציין את ההתרגשות של הנופשים מסיפור עליית יהדות אתיופיה לארץ.

 



 

 

אנו רוצים לנצל כתבה זו כדי להודות מעומק ליבנו לכל המתנדבים שלקחו חלק בדבר העצום הזה.

גרמנו להרבה בעלי צרכים מיוחדים שהשגרה הרגילה לפעמים מקשה עליהם להיות מאושרים מאד, וליהנות ממחנה מונגש ומותאם בצורה הטובה ביותר.

שימחנו נשמות שחיכו אין סוף למחנה הזה. עשינו מעשים מעוררי השראה והמחנה שהרמנו הוא ההוכחה לכך. תודה לכל מי שהופך את העולם לטוב יותר. כבר ממזמן הפכנו למשפחה אמיתית, חמה ואוהבת.

משפחת דרכי ואנשי כפר ורדים מהווים מקור השראה לנדיבות מכל הלב, לאהבה אמיתית. אנשי חסד אמיתיים, בפשטות ובצניעות עושים טוב להרבה אנשים וגורמים להם לאושר גדול וליציאה ברוכה מהשגרה הרגילה.

תודה רבה רבה גם לכל מי שעזרו בארגון של הנופשון כולל ההכנות המקדימות הרבה הרבה לפני. וגם במחנה עצמו!! אין עלינו!!! בזכותנו הכול יצא מעולה.

אנחנו מעריכים המון את כול הנוטלים חלק במשימה מרגשת זו ומחכים בקוצר רוח כבר מעכשיו למחנה הבא שכרגע מתכונן ליולי 2023 .אוהבים מוקירים ומעריכים.

נשמח מאוד שאנשים המוכנים להתנדב לפעילות הנופשון בקיץ הקרוב בחודש יולי ובמיוחד בעלי רכב טנדר יצרו קשר עם קובי דרכי. אנו מאוד רוצים להרחיב את מעגל המתנדבים. ולהפיץ את הבשורה לכמה שיותר אנשים.

אפשר במספר דרכים

נייד :054-4810233

מעקב אחר הודעות בקבוצת כפר ורדים קהילה למען קהילה או להצטרף לקבוצת הוואצאפ של הנופשון בקישור הבא : https://chat.whatsapp.com/HWd1Y4HaYYuEV0VR9f2uHf

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-10-at-10.42.28-scaled קו לחיים בבית משפחת דרכי
נופשון קו לחיים בבית משפחת דרכי בכפר ורדים

 

( נופשי “קו לחיים” הינם בעלי נכויות מורכבות וקשות כגון: c.p. ניוון שרירים, פגיעות מוחיות ועוד. רובם סובלים גם מבעיות ניידות.)

 



 

 

מסכמות בנות שירות קו לחיים נעמה ונעמי:

 

“שנייה לפני שכולם פה עוברים הלאה למחנה קיץ גם לנו חשוב לומר תודה!

תודה ענקית לכל חברי הקבוצה וגם למי שלא פה????

תודה רבה לכל מי שעזר בחשיבה, בארגון, בהפקה וגם לכל אלו שבאו לעזור בפועל, להעביר פעילויות או שיחות, לכל מי שעזר בקניות, בהקפצות, במקלחות ובארוחות????????

באמת כל כך לא מובן מאליו כל ההירתמות הזאת לטובת העמותה והרצון הרב פשוט לעשות טוב????????

וכמובן למשפחת דרכי התותחים שפשוט פותחים את הבית ואת הלב כל פעם מחדש לכל החונכים והחניכים ומוותרים על החדר שלהם, על המיטה ואפילו על המקלחת בשביל החניכים והחונכים שלנו????

באמת אין עליכם!!!

כולכם כל כך שימחתם את החניכים שחזרו באורות וכבר מחכים בקוצר רוח למחנה קיץ???? וגם את המשפחות שלהם שנהנו מקצת חופש????????

בעזרת ה שנזכה לעוד הרבה נופשונים ומחנות בכפר ורדים❤️”

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-02-04-at-11.32.35-1-scaled קו לחיים בבית משפחת דרכי

 

נכתב ע”י בן עמי מוסק ושמוליק גרציאני.

צילום: בן עמי מוסק

 

 




תגובה אחת

  1. דניאל הגב

    מרכש כל פעם איזו משפחה איזו קהילה

    מקום מחבק

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן