מה יהיה גורל האקליפטוסים?

בית המשפט ביטל צו להפסקת העבודות למטרונית עכו-נהריה * מטה אשר: נעמוד על המשמר להגן על שדרת האקליפטוסים הוותיקה * נתיבי ישראל: הפרויקט קריטי עבור מאות אלפי תושבי האזור


 

בשבוע שעבר הוציא בית המשפט צו מניעה זמני, לבקשת מועצה אזורית מטה אשר, להפסקת עבודות הפיתוח של סלילת קו המטרונית עכו-נהריה, וזאת במטרה להגן על שדירת האקליפטוסים הוותיקה בסמוך לבוסתן הגליל (במושב גם מתגורר משה דווידוביץ, ראש מ.א. מטה אשר).

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-14-at-14.06.36-scaled מה יהיה גורל האקליפטוסים?
שדירת האקליפטוסים הוותיקה בין עכו לבוסתן הגליל

 

אלא שאתמול (ראשון 18/7/21) ביטל אהרון שדה, שופט בית המשפט השלום בחיפה את הצו, והתייחס לכך שנתיבי ישראל פועלת על-פי חוק והתחייבה שלא לפגוע בעצים, עד שתתקבל (ב-25/7/21) החלטה סופית של פקיד היערות בעניין אישור/דחיית כריתת העצים.

ביטול הצו ניתן ברוח מפויסת וללא הוצאות, תוך משאלת לב של השופט כי ימצא פתרון לטובת כל תושבי האזור.

 

כפרניק 4453009897-scaled מה יהיה גורל האקליפטוסים?
מתוך ההחלטה של כבוד השופט אהרון שדה בנושא האקליפטוסים

 

 

 



 

תגובת מועצה אזורית מטה אשר להחלטת בית המשפט לביטול צו המניעה:

השופט אהרון שדה הביע אמפטיה לעמדתנו כנגד ביצוע כריתת העצים. ניתן למצוא זאת בסייפא של החלטתו, בה כתב: “משכך, ראוי כי הצדדים כולם, הרוצים בטובת הציבור, ינסו לבחון שוב את החלופות השונות ולהגיע להסכמות והגם שאינני דוברו של הציבור, ייתכן ואם משמעות שינוי כזה או אחר כרוך בעלות נוספת סבירה או בהמתנה נוספת סבירה , הציבור יסלח על כך וימצא סיפוק והנאה מנסיעה בתחבורה ציבורית מהירה ויעילה העוברת בסמוך לשדרות עצים עתיקים ומרשימים.”

יודגש כי בדיון, התחייבה חברת נתיבי ישראל שלא תפעל בשטח השיפוט של מטה אשר כל עוד לא ניתן להם האישור לכך.

נמשיך ונעמוד על המשמר ונלחם למען שינוי תוואי המטרונית לשם הגנה על שדרת האקליפטוסים הוותיקה, כאשר לצידנו הארגונים החשובים: קק”ל, רט”ג, החברה להגנת הטבע והרשות לשימור אתרים.

נעשה כל שלאל ידינו כדי  שהחלטה שתיפול ב25.7 בדיון בהשגות על אישורי הכריתה אל מול פקיד היערות הארצי תמנע את כריתת העצים העתיקים בעלי הערכיות הגבוהה.

 



 

 

מנתיבי ישראל נמסר:

אנו מברכים על החלטת בית המשפט הבוקר לבטל את צו המניעה לאחר שמיעת עמדתנו. צוותינו ההנדסיים מקדמים בשטח את הפרויקט הקריטי עבור מאות אלפי תושבי האזור, בהם תושבי עכו ותושבי מוא”ז מטה-אשר.

חשוב לציין, כי התוואי הסופי לפרויקט נבחר לאחר שנשקלו חלופות תכנוניות שונות, תוך איזון בין מכלול השיקולים, ביניהם כמובן גם הפגיעה באילנות ושימור הסביבה.

הרחבת שירות המטרונית עד עכו תייצר מהפכה ירוקה של ממש ותאפשר הסעת המונים בתחבורה ציבורית-חשמלית מהירה, כאלטרנטיבה לרכבים הפרטיים העומדים בפקקים. יש לציין כי פרויקט מטרונית עכו מהווה תנאי איכלוס של אלפי יחידות דיור בעיר עכו, שזוגות צעירים השקיעו את מירב כספם ותלו באלה את עתידם.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-18-at-16.36.28-scaled מה יהיה גורל האקליפטוסים?
עבודות על קו המטרונית נהריה-עכו. צילום: נתיבי ישראל

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-18-at-16.36.29-scaled מה יהיה גורל האקליפטוסים?
כאן תעבור מטרונית עכו-נהריה. צילום: נתיבי ישראל

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן