ניצחון, זמני, לאקליפטוסים

צו מניעה זמני נגד כריתת שדירת האקליפטוסים בין בוסתן הגליל עכו לצורך הרחבת הכביש


 

עדכון (15/9/21):

פקיד היערות קיבל הערעור: האקליפטוסים ליד בוסתן הגליל / עכו לא יכרתו!

 

**

בעקבות עתירה דחופה של המועצה האזורית מטה אשר, ניתן אתמול (רביעי 14/7/21) צו מניעה זמני נגד עבודות תוואי המטרונית בכביש עכו-בוסתן הגליל.

במסגרת העבודות של חברת נתיבי ישראל תוכננה גם כריתת שדרת העצים המפורסמת מימי המנדט סמוך לבוסתן הגליל.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-14-at-14.06.03-scaled ניצחון, זמני, לאקליפטוסים
לא נעים לראות עצים כרותים. צילום: ישראל בן עזרא

 

מדובר ב-50 עצי אקליפטוס ותיקים שמהווים את אחד מסמלי האזור כולו. העצים נשתלו לפני למעלה ממאה שנים ושימשו להסתרת הכביש ולאחר קום המדינה את המחנה הצבאי בן עמי ששכן בסמוך.

ממטה אשר נמסר כי העבודות על התוואי החלו בתחילת השבוע ללא הודעה מוקדמת לתושבי האזור ובעוד שההשגות הרבות שהוגשו לפקיד היערות הארצי על אישור כריתת העצים עומדות בעינן בטרם דיון והכרעה.

 



 

 

את המאבק כנגד כריתת העצים מוביל כבר חודשים ארוכים ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, תושב בוסתן הגליל, אשר דורש לשנות את תוואי המטרונית בכביש 8510 בין בוסתן הגליל לעכו, לשם הצלת השדרה ההיסטורית ולמציאת תוואי חלופי שיאפשר את פיתוח תשתיות התחבורה הציבורית הנדרשת לצד הגנה על הסביבה והעצים המפוארים בעלי הערכיות הגבוהה. אל המאבק נרתמו גם קק”ל, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע והמועצה לשימור עתיקות בגיבוי תושבי האיזור.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-14-at-14.06.36-scaled ניצחון, זמני, לאקליפטוסים
אקליפטוסים על כביש 8510 בין בוסתן הגליל לעכו

 

בעקבות התחלת העבודות, הגישה אתמול המועצה האזורית מטה אשר, באמצעות עו”ד אבי גולדהמר, עתירה דחופה למען עצירת העבודות –  ואכן שופט ביהמ”ש השלום בחיפה, אהרון שדה נעתר לבקשה והוציא צו מניעה זמני עד לדיון שיתקיים בשבוע הבא במעמד שני הצדדים.

ראש המועצה, משה דוידוביץ: “זהו ניצחון של העצים, הטבע והסביבה כולה ואני מברך על החלטת בית המשפט ומקווה שתהיה עצירה מלאה של כריתת העצים ושינוי תוואי העבודות. זוהי שדרה היסטורית ואנחנו נמשיך להיות פה ולשון לעצים ולציבור כולו”.

 

 




תגובה אחת

  1. מה יהיה גורל האקליפטוסים? | כפרניק הגב

    […] בשבוע שעבר הוציא בית המשפט צו מניעה זמני, לבקשת מועצה אזורית מטה אשר, להפסקת עבודות הפיתוח של סלילת קו המטרונית עכו-נהריה, וזאת במטרה להגן על שדירת האקליפטוסים הוותיקה בסמוך לבוסתן הגליל (במושב גם מתגורר משה דווידוביץ, ראש מ.א. מטה אשר). […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן