האלימות הינה כרסום יסוד הדמוקרטיה


הנוער זוכר את רבין: “לא היינו שם, אבל גדלנו על 3 היריות האלו״

 

אלמוג אמסלם

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-10-29-at-17.01.15-scaled האלימות הינה כרסום יסוד הדמוקרטיה
האלימות הינה כרסום יסוד הדמוקרטיה ויש לגנות אותה

 

רצח רבין השאיר אותנו, בני הנוער בישוב ובארץ, עם משקעים רבים.

לקראת יום הזיכרון של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז”ל ברור היה לנו שהשנה, על אף משבר הקורונה, אנחנו ניקח אחריות ונקיים את הטקס לזכרו בישוב.

לאחר קבלת החלטה זו הכל הפך לברור ונכון. ברור היה לנו שנעשה זאת בשיתוף פעולה עם תנועות הנוער והמוסדות בישוב ואכן הצופים, נועם, חוגי סיירות, בי״ס למחול – להקת “באלנס”, ראש המועצה ועובדיה, בית ספר אמירים והמרכז הקהילתי חברנו כולנו יחד ויצאנו לדרך.

אספנו חומרים על רבין, קטעי קריאה, הקלטות, שירים וריקוד והתמודדנו עם אתגרים טכניים לא פשוטים ( תאורה, צילומים, מצלמות, רחפנים, הגברה ועוד).

חשוב היה לנו מאוד שהטקס יהיה קהילתי, משמעותי ומרגש ושיעבור מסר ברור של שלום.

ואכן, עצם חיבור כל הגורמים ביישוב כבר יצר מצב של קהילה. הליווי הצמוד של המרכז הקהילתי סייע בדיוק ובהכוונת הטקס וביצירת טקס מרגש ומגוון.

כפרניק WhatsApp-Image-2020-10-29-at-17.01.14-scaled האלימות הינה כרסום יסוד הדמוקרטיה

 

אתמול, יום רביעי, כ”א חשון תשפ”א התקיים במרכז הקהילתי כפר ורדים טקס זיכרון לציון 25 שנה להירצחו של יצחק רבין על ידי מפגע יהודי.

בטקס נקראו קטעים שנלקחו מנאומיו, ממורשתו, מהמסרים שלו לעם ולנוער.

ראש המועצה אייל שמואלי אמר בנאומו: “נוער כפר ורדים יחד עם הקהילה כולה והחברה הישראלית מציינים היום את יום הזיכרון ליצחק רבין. זוכרים את האדם שהיה, את פועלו ואת הציווי שהשאיר לכולנו – עלינו לשאוף לבנות יחדיו עולם מפויס יותר, עולם שבו נדע לצמוח מכל משבר וקושי. ימים אלו הם ימים של חשבון נפש אישי וקהילתי. ימים שבהם אנו מתמודדים עם נגיף הקורונה. ימים שבהם המחלוקת שוב עולה לשיח. חובתנו לזכור את אותו יום ארור בו נרצח ראש ממשלה בישראל ולהבין שאנו נמצאים בשעת מבחן לחזק את האחריות והערבות ההדדית ביננו, את רוח ההתנדבות שמאפיינת כל כך את הכפר שלנו ואת האהבה שלנו למקום בו אנו חיים. יצחק רבין ז”ל האמין כי האלימות הינה כרסום יסוד הדמוקרטיה ויש לגנות אותה. מותר ואף רצוי שיהיו לנו דעות שונות, אולם הדרך להביע אותן היא אף פעם לא באלימות ובכוח אלא בשיח מכבד. כולנו יחד צעירים ומבוגרים, חייבים לשלב ידיים ולשמור על החברה הישראלית בכלל ועל הקהילה שלנו בפרט – על המשפחה שלנו, הישוב שלנו, המדינה שלנו והדמוקרטיה שלנו. יהי זכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ברוך”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-10-29-at-17.01.15-1-scaled האלימות הינה כרסום יסוד הדמוקרטיה

 

מאות צפו בטקס, וקיבלנו תגובות מרגשות ומחמיאות. המטרה להנציח את זכרו של יצחק רבין הושגה, והמסר “להגיד כן לשלום ולא לאלימות” עבר.

 

לצפייה בטקס: https://www.facebook.com/watch/?v=377893150023477

 

כתב: אלמוג אמסלם, יו”ר מועצת תלמידים רשותית

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-10-29-at-17.01.12-scaled האלימות הינה כרסום יסוד הדמוקרטיה


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן