שת”פ חינוכי בירכא


ירכא וכפר ורדים
עידית ושמוליק

אמנות ככלי לגישור בין תרבויות * 17 תלמידים דרוזים באמירים.

כפרניק 1_121 שת"פ חינוכי בירכא

תלמידי שכבת ח' באמירים ובחטיבת הביניים בירכא במפגש בין תרבותי מרתק

 

מה שהתחיל לפני כשנתיים, במפגש אקראי בין שתי מורות לאומנות, והמשיך בשיח על חלום משותף של מפגש בין תלמידים, התגשם במפגש מרגש בין שתי שכבות ח'. כך, מתוך תפיסה וגישה רב-תרבותית, מצליח בית ספר אמירים להעמיק את הקשרים בין תלמידי ביה"ס לבין הסביבה הדרוזית בגליל.

עידית אהל, מורה לאומנות בבי"ס אמירים מספרת: "לפני שנתיים הגעתי לירכא תוך חיפושים אחר חנות צילום מומלצת. דרך סמטאות עם בתים מאבן שנבנו לפני יותר מ 100 שנה, אני מוצאת בפינת רחוב שקטה, את חנות הצילום הקטנה. את פני קיבלה אישה צעירה בשם אמירה. אני נעזרת בה לבחור את התמונות הטובות ביותר לפרויקט שצלמתי לבית הספר. איני ממהרת לחזור ולכן מוצאת את עצמי בשיחה מעמיקה ומקצועית עם אמירה. תוך דקות השיחה מתפתחת לנושאי אומנות משותפים.  אמירה, כך מתברר לי, היא מורה לאמנות בחט"ב ירכא. שתינו מוצאות מכנה משותף ברור – חיפוש של חידושים בהוראת האמנות. החיבור המשותף שלנו, יוצר קשר מיוחד המוביל לחברות. בעקבות שיחות שהיו ביננו, הרגשנו שחשוב שגם תלמידינו יחוו קשר דרך היצירה האמנותית".  

 

 

כפרניק 1_120 שת"פ חינוכי בירכא

 

 

וכך, התחיל מסע קטן של שתי מורות, בניסיון לחבר בין שני בתי הספר. לתהליך מצטרפות גם יועצת ורכזת תרבות, רכזת שכבת ח' ועידית כרכזת אמנות של החטיבה.  המפגש,  בין נשות הצוות הוביל לתכנית פעולה למפגשים בין התלמידים.

ממשיכה עידית לספר: "במפגש הראשון השתתפו 23 תלמידים מבית הספר "אמירים" כפר ורדים ו 25 תלמידים בבית הספר בירכא. המפגש התקיים בבית ספר בירכא. קבלת הפנים השאירה אותנו נפעמים. התלמידים יצרו קשרים באופן טבעי ומרגש. המפגש היה בנוי מפעילות ראשונית של "שבירת הקרח", יצירה באומנות, סיור בירכא העתיקה וארוחה משותפת של התלמידים. המפגש השני התקיים בבית ספר "אמירים". התלמידים חוו פעילות אתגרית (odt), פעילות בנושא אמנות וארוחה משותפת. יום זה העצים את הרצון להמשך הקשר, ותלמידים רבים יצרו חיבורים אישיים ומשמעותיים".

 

בבית ספר אמירים לומדים 17 תלמידים מן הכפרים הדרוזים, שמשתלבים באופן מלא בחיי בית הספר. שני המפגשים, שהשאירו רושם רב על כל המשתתפים, הינם פתח למפגשים נוספים בשנת הלימודים הבאה ולהמשך שיתוף הפעולה בין אמירים לתושבי האזור.

 

שמוליק בצלאל, עידית אהל.

 

צילום: עידית אהל

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן