על סף תהום


פורום הקשבה דתיים-חילונים בכפר ורדים
עודד שלומות

פורום ההקשבה: קריאות ביניים, גינוי למרינובסקי ו"סערה בכוס מים"

כפרניק _הקשבה 001 על סף תהום

פורום ההקשבה: קריאות ביניים, גינוי למרינובסקי ו"סערה בכוס מים"  *  כ-40 תושבי כפר ורדים התכנסו אמש לדון ביחסיי החילונים והדתיים  *  ראש המועצה: "אין התחרדות בכפר, רק 3% דתיים"  *  ראו סקר חדש: האם הסכסוך עמוק ויסודי או פוליטי ותקשורתי בלבד?

 

היו אמש כמה רגעי חסד ב"פורום ההקשבה" שנערך ביוזמת סיון יחיאלי, ראש מועצת כפר ורדים, בהשתתפות כ-40 איש ואשה. אלא שבין רגעי "החסד" ו"ההקשבה" היו גם לא מעט קריאות ביניים קשות ("גזענות", "אנטישמיות", "חלקלק כצלופח", "אני לא הפרעתי לך" וכו’…) והליכה על סף תהום או פיצוץ (פעמיים קמו משתתפים ובתנועת "תחזיקו אותי" איימו לעזוב את הפורום בהפגנתיות…). "שמעתי היום טיוח של המצב, ואני הרבה יותר חרדה מאשר בתחילת המפגש", אמרה דרורה ירון בסיום.
לעומתה, חושב יחיאלי שבתנאי הפתיחה והמתח שהצטבר, היה המפגש הצלחה גדולה בעצם קיומו ובעובדה כי הגיע לסיום ללא "פיצוץ", כמו גם באווירת ההקשבה שהייתה בחלקים מסוימים של המפגש. לדבריו, יערכו מפגשים נוספים שבהמשכם יתגבש פורום אופרטיבי מצומצם.
בפתח דבריו אמר יחיאלי כי מערכת הבחירות האחרונה בכפר ורדים נערכה בצל המתיחות בין דתיים וחילונים וכי גם הוא נקט עמדה ברורה וחילונית באג’נדה אותה הוביל. "אלא שאני ראש מועצה של כולם וצריך ללמוד לחיות ביחד", אמר יחיאלי. "הקונפליקט יצר הקצנה, כמו גם עניין המקווה והמשפט וכן ההרצאות של ד"ר מוטי אביעם בבית הכנסת. הרצאות אלו, המקובלות כמעט בכל בית תפילה בעולם, גררו תגובות קשות מצד הקהילה הדתית שלאחר מכן חזרה בה. קהילת כפר ורדים משלמת מחיר חברתי וקהילתי כבד על העימות המתמשך.
"בדקתי את הנתונים. אין התחרדות בכפר ורדים. מדובר במספרים יציבים בשנים האחרונות של כ-50 משפחות מתוך 1650 בכפר. כ-3%. איש חב"ד כתב ב’א-לה כפר’ כי ‘ברור שתפישת היהדות בקרב תושבי הכפר אינה זהה, אבל זה אינו שולל מאף אחד את הזכות להפיץ את יהדותו לפי תפישתו’. ואני אומר: הפוך. אין זכות לאיש להפיץ את משנתו ולעסוק בהטרדה דתית. לא מכאן ולא מכאן. אנחנו זקוקים לפורום הדברות בו נוכל גם להעלות רגשות ופחדים מתוך הקשבה וללא חשש".

 

כפרניק _הקשבה 021 על סף תהום
ראשון הדוברים היה אמנון בן עמי (היזם של בית הכנסת/מקווה עליו מתנהל המשפט נגד המועצה), שאמר כי אין מחלוקת אמיתית והסכסוך משרת מטרות פוליטיות. הוא הוסיף כי הציבור הדתי יעמוד על זכויותיו החוקיות, וכי אנחנו נמצאים בארץ ישראל רק הודות לתורה.
אילן כץ סיפר כי בעבר היו בכפר בתי כנסת רבים ששימשו במקביל גם כגנים וכיתות ללא שום מחלוקות. לדבריו, נעשתה טעות היסטורית כשהוקם מבנה ציבור המיועד לשמש כבית כנסת בלבד. כץ שיבח את הרצאותיו של ד"ר אביעם בבית הכנסת ("הפריעה לי הכיפה, אבל לפחות יכולתי לשבת ליד אשתי. חבל שאת הדיון הזה איננו מקיימים בבית הכנסת") וקרא לנגה כוכבי, רכזת התרבות, למלא את בית הכנסת בתוכן התרבותי המתאים לכל האוכלוסיה.
יואב בן חיים סיפר כי הגיע לכפר ורדים כשהיה בתהליך תשובה, אותו השלים והתחזק כבר בכפר. הוא האשים את התקשורת בליבוי היצרים ואמר כי אין לו בעיה עם הרצאות בבית הכנסת, בתנאי שהמקום יכובד.
יוהנה כץ אמרה שהמחלוקת היא בחלוקת המשאבים הציבוריים, ושהמיעוט הדתי איננו יכול לדרוש מעבר לחלקו היחסי (זכתה לקריאות גנאי חריפות).
פרי שחף, יו"ר ועד בית הכנסת, סיפר שהגיע לכפר כחילוני, ובמשך הזמן חזר בתשובה. "אנחנו צריכים לקבל את כל שירותי הדת המגיעים לנו, אפילו על חשבון הארנונה של הגברת שדברה לפני", אמר. "אין לי בעיה עם ההרצאות בבית הכנסת, רק תכבדו את המקום. בכלל, איזה עניין יש לערוך הרצאה בבית הכנסת שאין בו מיזוג אוויר? הסיבה היא רק פרובוקציה. אנחנו רוצים לחיות בכפר ורדים לצידכם. לא עשינו רע לאיש. כמה שתרצו לגרש אותי, לא יעזור לכם".
נעמי גנזר ספרה כי בחרה לגור בכפר לפני 25 שנה בגלל מרכיבי החינוך, התרבות, ההשכלה והציונות. לדבריה, ההרמוניה שהייתה בכפר הופרה לפני כחמש שנים על ידי גורמים הממומנים על ידי קרן ולפסון וחב"ד, כאשר מסתובבים אנשים ומבקשים מילדים ברחוב להניח תפילין ולברך (צעקות: "שקר, אנטישמית").
לדברי קובי שקד, המחלוקת בין דתיים וחילונים הינה עמוקה ויסודית בכל הארץ, וכי הבעיה הינה חלל תרבותי וערכי.
אלי מלין אמר כי הבעיה המרכזית היא אי הכרת העובדות ("בעבר הייתה כוונה להקים בית כנסת דו-מפלסי, לקהילה האורתודוקסית והקונסרבטיבית. בשל החלטה לא מנומקת של האדריכל נפל העניין"). הוא ציין את הקושי במפגש בבית המשפט וצידד בתהליך גישור ופישור, כולל בעזרת גורמים מקצועיים. לדבריו, יתכן ובנושא המקווה והעירוב ("שבלאו הכי קרוע כבר זמן רב") שגתה הקהילה הדתית ועליה לבדוק את דרכה. הוא ציין, כי במהלך השנים כ-50 מבני הכפר חזרו בתשובה.
אמנון ירון גינה כל פעילות מסיונרית וביקש שהשקעות כספיות תהיינה על פי סדר עדיפות ציבורי. לדבריו, יש מספיק מקוואות בחוסן, מעלות ומעונה; כמו גם גנים דתיים. "מי שלא יכול לחיות בכפר, שילך למקום אחר", אמר ירון. "יש הרבה מאוד מקומות בארץ שחילונים לא יכולים להתגורר בהם".
חוטר ישי הלל, סיפר כי גדל וחונך כחרדי והגיע לכפר לאחר שנישא לבת הכפר שחזרה בתשובה. הוא הדגיש את חוסר הנעימות בכך שאנשים אינם עוצרים לו לטרמפים ולא אומרים לו שלום בשל חזותו החרדית.
שולמית זיו הביעה אכזבה עמוקה מכך שהרב שלמה גולדפרב לא נוכח בפורום (בן עמי: "הוא שאל לעצתנו והמלצנו שלא יבוא"). זיו ספרה על אירוע קשה היה לפני כשנתיים, בו מרצה חרדית בבית הכנסת האשימה כי נספי השואה וחללי מלחמת השחרור שילמו בנפשם משום שלא שמרו מצוות (מלין: "ההרצאה הייתה יוזמה פרטית ופשלה נוראית").
מני צ’כובר (חילוני שאשתו ובתו דתיות) אמר כי יש בכפר בעיה חמורה ומיעוט הדתיים זאת תוצאה של התנגדות נמרצת של הרוב החילוני, שאם היה נרדם השמירה, היה חשש שנהפוך ליבנאל. לדבריו, לא יכול להתקיים דיאלוג אמיתי, כל עוד הדתיים חותרים נגד המועצה והתושבים בעתירה שהגישו לבית המשפט בעניין המקווה שסבכה את המועצה בהוצאות משפטיות והעכירה את האווירה. לדבריו, גם מטרותיה המוצהרות להחזרה בתשובה של עמותת "מעיין חי" בראשות גולדפרב, אינן מתיישבות עם רוח הכפר.
לדברי אתי צ’כובר, בחמשת השנים האחרונות חלה הדרדרות ביחסי הדתיים-חילונים. לדבריה, עמיחי מרינובסקי מוביל החזרה בתשובה ורבים מחברי הקהילה הדתית מקיימים עמו קשרים הדוקים.
דוד חן אמר שהנוסטלגיה של נעמי גנזר על רוח הכפר איננה מעניינת אותו וכל רצונו שיתנו לו בכפר את כל השירותים הדתיים.
חיים הלפגוט אמר כי עד לפני חמש שנים, לפני הגעת גולדפרב ומרינובסיקי לכפר, לא היו בעיות בתחום זה.
לדברי יוספה כהן, ילדיה מתחנכים בבתי ספר דתיים, אולם דבר זה לא נופל על תקציב המועצה.
יעל אלחמיס אמרה כי חבל שערבי השירה באמפי ליד הצריף הירוק לא נערכים בימי חול, כדי שגם היא, הדתייה, תוכל להשתתף; כמו גם יום הילד הנערך לצערה בשבת.
 
 
עמיחי מרינובסקי
 
דוברים רבים גינו במהלך הפגישה את עמיחי מרינובסקי בחריפות. חברי הקהילה הדתית אמרו כי איננו מייצג אותם, פעילותו מזיקה והם מתנערים ממעשיו. אחרים אמרו כי "יש לו עור של פיל", כי אינם בקשרים איתו, כי הינו מתחזה לרב וכי יש באתר הנושא את שם כפר ורדים מעשה הונאה. גם פרי שחף, יו"ר ועד בית הכנסת, הוקיע את מרינובסקי ואמר כי ייתן לכך גם ביטוי פומבי.
 
ועוד בעניין מרינובסקי. לאחרונה פנה רמי וינטר, בעל הבית ברחוב יקינטון 14 (בית חב"ד) לארגון חב"ד בבקשה כי יעזור לו בפינוי מרינובסקי אשר, לדבריו, מסרב להתפנות מהבית לאחר תום תקופת השכירות.
לדברי וינטר, זו התשובה אותה קיבל מחב"ד: "עמיחי מרינובסקי פועל בניגוד להסכמתנו ואינו מייצג את חב"ד כלל, כך שלמרבה הצער אין לנו אפשרות לסייע בנידון".
 
מרינובסקי עצמו ביקש שלא להתייחס לכל הנאמר בפורום ההקשבה וכן בנוגע לבית.
 
הרב שלמה גולדפרב שנשאל מדוע לא השתתף בפורום וכן בנוגע למטרות עמותת מעיין חי, השיב כי הדיאלוג איננו צריך להיות בתקשורת והוא מברך על כל ניסיון להדברות.

***
 

ראו סקר חדש באתר (בתפריט הימני):
 
מה שורש הסכסוך דתיים-חילונים בכפר ורדים?
 
מחלוקת אמיתית, אותנטית, נוקבת וקשה בין שתי הגישות
 
עניין שהתנפח על ידי התקשורת ואינטרסנטים פוליטיים
 
הצביעו והשפיעו!!!

***

"פורום הקשבה" חילונים – דתיים מספר 2  יתקיים ב-10.10.10 יום א’ בשעה 20:30
 
במשרדי המועצה.
 
הציבור מזומן.
 
בברכת גמר חתימה טובה,
סיון יחיאלי ראש המועצה


תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. דוויד'ל הגב

    שוב החיה בעלת 2 הראשים טומנת אותם בחול
    הכי מצחיק שהשניים, האחראים לכל הבלגן לא השתתפו ב”פורום ההקשבה”. קראתי שהם לא טרחו להגיע… איזה צחוק. מה, אפשר להחליט במקומם? אפשר להתחייב במקומם? איזה פורום הקשבה זה, אם הם לא באים.
    והקוסם, שהבטיח כאן בטוקבקים שיראה ויגלה לנו סוד בפגישה, מה הוא עשה? עשה איזה הוקוס-פוקוס?
    חבל שלא הצלחתי להגיע. בטח היה בידור.
    והערה לגולדפרב על תגובתו כאן: אתמול זה לא היה תקשורת, אלה היו התושבים, כלומר המציאות. אז אולי תענה פעם לעניין? או לחילופין, אם אין לך מה להגיד (כי לא נוח לך), אז יותר טוב אל תגיד כלום.

  2. צביה ינאי הגב

    רמי בהצלחה!
    רמי בהמשך לשיחתנו, קראתי את הכתבה ואני אמשיך לעקוב אחרי ענין זה.
    אני מאחלת לך בהצלחה שוב! הצדק יינצח. שנה טובה לך ולמשפחתך!

    צביה ינאי מושב נתיב השיירה

  3. יש אלוהים הגב

    תהום
    מה ל”תהום” ולעניין. אולי התכוון הכתב לבעיות מי התהום. בקיצור,ארוע זניח מיותר ופתטי. נסיון פוליטי ילדותי שראש המועצה עוד מבטיח המשך בפרקים. אולי זו תוכנית “הישרדות” פוליטית.ערוץ 10 בוודאי יקנה.

  4. ישבתי והקשבתי הגב

    טיוח, דיאלוג, הקשבה ומה שביניהם.
    דרורה ירון, אני לא חושב שיש טיוח. יש לכל היותר עוורון. זה שאומר שאין כאן בעיה או שאין כאן התחרדות, לוקה בעוורון חמור. גם דיאלוג לא היה שם. כל אחד השמיע את דברו, וכשזה לא מצא חן בעיני הצד השני, עפו קריאות ביניים (במיוחד של 2 “מתחזקים” עם פה גדול).
    מה כן היו שם (ובשפע)? חצאי אמיתות (לא רוצה להגיד את המילה שהשורש שלה הוא: ש.ק.ר), למשל שעמותת “מעין חי” של גולדפרב כבר לא פועלת.

  5. רמי וינטר הגב

    ה”רב” עמיחי
    צביה תודה על ההזדהות. ואני מקווה בהקדם לבשר על פינוי מרינובסקי מהבית שלי ומקווה שאחרים בכפר ילמדו מהנסיון הרע שלי.
    מצורף מכתב תגובה שלי שנשלח לעודד שלומות

    עודד שלום רב

    ראשית תודה על הפרסום
    לעצם הענין אני מוכרח לציין שבתור חילוני ולא מאמין באל כלשהו אלא באדם , זכיתי ללמוד שעור בחיים שמחזק את חוסר האמונה באלוהים ,אם עמיחי אחד המיצגים שלו. אבל עדיין מאמין באדם למרות שעמיחי שייך לקבוצה זו. מהסיבה הפשוטה שבכל כלל יש יוצא מהכלל ואני זכיתי להפגש עם היוצא מהכלל.
    תמשיכו לשמור על רוח ציונית וישראלית

    בברכת שנה טובה ומאושרת

    רמי

  6. מורה ללשון הגב

    לעורך
    שוב שגיאות כתיב?
    קשרים הדוקים ולא קשרים אדוקים.
    פרויד היה אומר על זה משהו!

  7. תושב הגב

    נסיון אמיץ של ראש המועצה שהפגין מנהיגות
    לשים קץ לבעיה. ניהל את האירוע בצורה טובה מאוד.

  8. תושב מהותיקים הגב

    גם מלך צריך לדעת להמליך
    הבעיה הגדולה היא שאנשי בית הכנסת הביאו לכפר רב שלא מתאים לאופי הכפר. היו צריכים להביא מישהו יותר מתון, ולא אחד עם תכניות התרחבות. ההוא חשב להביא לנו בהפוכה: מקוה, גן חרדי, ועוד היד נטויה. עכשיו קשה להם להיפטר ממנו ומה”סגן” שלו, הנפוליאון שהביא לנו פה את בית חבד.

  9. ב.ח. הגב

    טועים מטעים ומרדימים
    זה שאתם אומרים שאין החזרה בתשובה בכפר, או שאין מחלוקת אמיתית בין חילונים לדתיים, זה לא יעשה את הדבר לנכון. עובדה היא שגרים כאן שניים שעושים פעולות של החזרה בתשובה. עובדה היא שגר כאן (בשכירות, אצל אחד מאלה שנכח בישיבה, חוזר בתשובה בעצמו, בלי שמות) אחד מהמחזירים בתשובה בכפר, מקרן וולפסון, שזה תפקידו ובשביל זה הגיע לכאן. אז על מה אתם מדברים. תסבירו.

  10. אורח/ת הגב

    להוא שלא עוצרים לו טרמפים…….
    אני כבר פעמיים לפחות עצרתי ולא הבנתי למה אתה מתפלא…… האם יש מצב שאתה מוציא את עצמך מהחברה ולא הפוך? מצטערת אם “שברתי” לך את התפיסה בפעמים האלו…….

  11. משתתפת בפורום הגב

    מרינובסקי

    מרינובסקי הגדיל לעשות, לא זו בלבד שאינו מפנה את הבית אלא גם מציע להשכרה את היחידה הנוספת באותו מבנה. ועל זה נאמר “הרצחת וגם ירשת?”.
    ואליך סיון, האם עם הטיפוסים האלה אתה רוצה להידבר?
    הצחקת אותי! במקום לערוך פורומים דאג לסילוקם מהישוב. אם היית נחוש הייתי מוכנה לעזור לך להתמודד אתם.

  12. מיקי הגב

    צריכים שניים לטנגו
    בסיס לדיאלוג אמיתי הוא כבוד הדדי.
    כשאחד הצדדים (החרדי בד”כ), לא מוכן לקבל את הערכים של הצד החילוני, מבחינת – או שאתה איתנו או שאתה נגדנו, אזי אין שום מקום לדיאלוג.
    אני מוכן לכבד את מי שמכבד אותי ולא מנסה לכפות עליי את משנתו. אבל אלחם בכל דרך בכל מי שינסה לכפות עליי את דרכו, ולפגוע במה שחשוב לי.
    אסור להתעלם מהמיעוט החיצוני קיצוני שמנסה לשנות כאן את מאזן הכוחות.
    הלא דמוקרטיים, משתמשים היטב בדמוקרטיה ובסובלנות שלנו להגשמת חזונם הלא דמוקרטי.

  13. אורח/ת הגב

    איך מרינובסקי מרשה לעצמו?
    נכנסתי לכתבות על מה שמרינובסקי עשה לבעל הבית שלו.
    זה נורא, איך אדם ירא שמיים מעז להתנהג כעבריין? גם אני בעל בית שעומד להשכרה, ולמרות שאני צריך את הכסף לא אשכיר למרינובסקי, אין לי כוח ללכת לבתי משפט לפנות אותו. בא-לה כפר בעמוד של לוח המודעות כתובה אזהרה לצבור, מסתבר שהעבריין הזה, לא רק שהוא חי בבית לא שלו ובלי חוזה, הוא עוד מנסה להשכיר את היחידה שם, ולשלשל את הכסף לכיסו. זה לא פלילי?

  14. משתתף בפורום הגב

    אתה תתן לי את כל השירותים הדתיים
    רוח הדברים של דוד חן בפגישה מסכמים בתוכם את את דעת כל החרדים (ישנים וחדשים)בכפר: אתה, ראש המועצה, רק איתך יש לי עניינים, אתה תתן לי, ובכל מחיר, את כל השירותים הדתיים, והשאר לא מעניין אותי.
    הכוחניות האנוכית הזו לא מבשרת שום דיאלוג פרודוקטיבי.

  15. משתתף שקט בישיבה הגב

    שגינו פה, טעינו שם…
    כמו שמלין אמר: “יתכן ובנושא המקווה והעירוב שגתה הקהילה הדתית ועליה לבדוק את דרכה”.
    מלין, שגיתם לא רק במקווה ובעירוב. שגיתם בזה שהבאתם את גולדפרב לכפר. מי שעושה שגיאות (במיוחד כאלה שיש להן תוצאות הרסניות) חייב לקחת אחריות, לשנס את מותניו ולתקן את שגיאותיו. לא מספיק להגיד טעינו. צריך לעשות משהו. ובידכם לעשות! בישיבה עלו הדברים בצורה ברורה: פטרו את גולדפרב, תתעלמו ממרינובסקי.
    אבל אתם לא רוצים. אמרתם זאת בצורה ברורה וחד משמעית.
    אז איתכם נגיע להבנות?

  16. דני הגב

    גם אני לקחתי אותו טרמפ פעם
    ובמקום שישב בשקט, הוא משמיע את משנתו.
    אז שיאשים את עצמו ולא את אלה שלא עוצרים לו.
    חוץ מזה, לא אומרים לו שלום, ולא לחותמי העתירה נגד המועצה ונגד תושבי הכפר. למה מה? הם חותרים תחתינו, תחת הכפר, ואנחנו נכבד אותם?

  17. חוטר ישי הגב

    תודה לזו שלקחה אותי טרמפ ולאחרים שעוצרים מידי פעם. אבל…
    עובדה היא שמתוך מאות רכבים שיוצאים מהכפר בשעה מסוימת, בודדים עוצרים.
    דרך אגב , לפני כמה חודשים התפרסמה כתבה/דעה אישית של תושבת הכפר שהלינה על כך שאף אחד לא עצר לה. כך, שזה בעיה כללית.גם חלק מאלו שכן עוצרים, הם מציינים באוזני שגם שהם יוצא להם לעצור טרמפים בכפר או אל הכפר, יש להם בעיה ולכן הם טורחים לעצור לכל טרמפיסט.

    אבל, לידיעתם, דברי היו בעניין אחר והזכרתי בין הדברים את העובדה הזו.

    חבל שעודד לא סיכם את דברי עם ציטטה אחרת שסיון גם חזר עליה בסיכום המפגש.

  18. תושב הכפר הגב

    לסיון
    אנחנו אומרים לא!
    לא להידברות עם אנשים שקשורים ותומכים בשניים: האחד עבריין מתחזה והשני עסקן!
    אם הדתיים בכפר רוצים לחיות איתנו בשלום, אז שיפסיקו את הקשרים עם השניים!

    לא הייתי בישיבה, אבל אני קורא כאן וזאת דעתי.

  19. יאיר הגב

    ל18 ומתנגדים אחרים לדיאלוג
    אני לא מבין את התגובות שלכם. מה שראש המועצה רצה בפגישה זה להביא את התושבים המתונים בין הדתים לדחוק החוצה את מרינובסקי וגולדפרב. מרינובסקי ממש גונה בפגישה ע”י הועד של בית הכנסת.

    אני לא מבין, אתם רוצים לגרש את כולם? מה אתם רוצים?
    לדעתי סיוון פועל נכון ואם יקבל תמיכה של הציבור יצליח.

  20. תושב הכפר הגב

    ליאיר 18
    חס וחלילה. אין בכוונתי וברצוני לגרש את כולם.
    אבל, ממה שאני מבין כאן (לא הייתי) אולי גינו את מרינובסקי, אבל את גולדפרב לא. מהתגובות כאן לא הבנתי שהיו בפגישה דווקא המתונים. הבנתי שהיו גם אלימים וכוחניים (תקרא). האם פרסמו גינוי בראש חוצות? האם אצלם העניינים לא ממשיכים להתנהל כפי שהיו?
    אני עדיין קורא להפסיק את הקשרים עם השניים. רק זה יראה על רצון טוב.

  21. אורח/ת הגב

    לרמי וינטר. איחולי הצלחה במאבקך.
    אפשר להשתגע כשקוראים מה “חרדי וירא שמיים” כמו המרינובסקי הזה עושה לכם. אפשר פשוט להשתגע. אני גרה בקרבת מקום וכשאני רואה לפעמים מבחוץ איך הבית הרוס ומוזנח, זה ממש כואב. וקראתי שהוא עוד מנסה להרוויח כמה שקלים מהשכרת היחידה שם.
    אני מאחלת לכם שתעמדו מולו ותצליחו להוציא את העלוקה הזה מהבית. ואני גם מקווה ששאר בעלי בתים יקראו את אזהרתכם ולא ישכירו לו.

  22. נעמי גנזר הגב

    תגובתו של דוד חן לדברי
    דוד חן בדבריךו טענת כלפי שאני נוסטלגית ושהנוסטלגיה לא מענינת אותך ושבכל מחיר עליך לקבל את תביעותיך הדתיות. בדבריך פסלת את התהליך ההסטורי שלנו כקהילה חילונית ערכית שהוציאה מתוכה טייסים רבים מאד ביחס לגודל האוכלוסיה, דוקטורים בתחומי הרפואה, הגנטיקה וההיטק הכי מפותחים וידועים בעולם, אתה שפוסל את ההסטוריה של הישוב ופוסל את אלה שהקימו את הישוב ואת ערכיהם ואמונתם,
    בעצם פוסל את אמונתך ודרך חזרתך בתשובה ,שהרי היא מבוססת על ההסטוריה הארוכה של העם היהודי. מי שפוסל את ההסטוריה הקצרה חזקה עליו שאינו מכיר בהסטוריה בכלל ולכן אין בדבריך דבר למעט התנהלות אינוכית, כוחנית וניסיון פאטתי לתשומת לב, כפי שהפגנת בפורום דתיים חילוניים האחרון. אני כן למדתי את הסטוריה של עם ישראל מעריכה ולומדת ממנה למרות היותי חילונית מדעת .איני חוזרת בשאלה כי אין לי שאלה אני בטוחה בדרכי ויודעת אותה.
    הערכים עליהם חינכנו את ילדנו שבגרו ואת אלה שמתחנכים עכשיו במסגרות בכפר, לא יסולו בפז ואין שום מסגרת דתית שמתחרה בהצלחת החינוך החילוני הערכי והתרבותי של הילדים והנוער בכפר..

  23. מוישלה הגב

    לא מבין את גולדפרב
    מהמאמר: “הרב שלמה גולדפרב שנשאל מדוע לא השתתף בפורום וכן בנוגע למטרות עמותת מעיין חי, השיב כי הדיאלוג איננו צריך להיות בתקשורת והוא מברך על כל ניסיון להדברות”.
    תגיד, גולדפרב, זה לא היה נסיון להדברות? אז למה לא באת? פוחד?

  24. אורח/ת הגב

    על סף תהום!!
    קראתי בעיון את הכתבה ולא הבנתי את הכותרת לה בחרתם עורכי העיתון “על סף תהום” אני מכיר הרבה ואדיות בכפר אך שמתי לב שלכולם מעקה בטיחות אז איזה תהום? וזו התשובה לסקר שאתם בעיתון מבקשים , בהחלט ניפוח של תיקשורת , ומבלי להיכנס לשלל “הידענים ” משני צידי המיתרס , אני לא רואה שום השפעה של חרדים או דתיים שיש בה לסכן את אורח חיי החילוניים ואני לא רואה שום תהום הבעיה כלל ועיקר של אנשים שבאו לכפר סמוך להקמתו בימי ועדות הקליטה שלא מפנימים שכמו בשאר חלקי ארץ ישראל שהכפר גדל והפך מועצה הישתנו כללי המישחק “והם” מסרבים להבין , מועצה הופכת לעיר וברשויות אלו אין ועדות מסדרות או ועדות קליטה וכל אחד יכול לגור כאן ובלבד שישמור על החוק , זוהי “דמוקרטיה” אולי לא נוחה לכם כשמגיעה לפתח ביתכם אבל זוהי דמוקרטיה וכל הקריאות לגרש להחרים רק מזכירים לנו ימים אפלים בהיסטוריה היהודית ציונית , לא נוח לא מקובל עליך פעל בדרכים דמוקרטיות אתה לא יכול עזוב אתה כי לגרש לא מגרשים “מיתמודדים” מעבר להיתנשאות החילונית שהיתה בפגישה באו הדתיים ושומרי המסורת לומר רבותי אנחנו לא חבד ואנחנו גם לא נגרש אף אחד ואנחנו נחייה את אורך חיינו ע”פ אמונתנו בין אם זה מקובל עליכם או לא , לא ניכפה עליכם כלום ואתם לא תיכפו עלינו כלום וכל המתלהמים משני צידי המיתרס סופם “להיעלם מבחינת יכולת ההשפעה שלהם” וזאת מהסיבה הפשוטה בכל חלקי ארץ ישראל ישנם שומרי מסורת שאתם קוראים להם דתיים ולאורך כל שנות קיומה של המדינה היתנגדויות נוסח “חילוניים כפר ורדים ” לא הסתייעה כך שכדאי לרדת מהעצים להפסיק עם הויכוח העקר ולתת מצג שאו כאילו יש כאן מיסיונריות ואו היתחרדות של הכפר הכל מבחינת”זאב זאב ואין זאב” ייטב לכפר כולו להפסיק את” המילחמה ” על לא מאומה מה עוד שהתוצאות ידועות מראש וחבל להכפיש את הכפר בכל העיתונות במדינה ואפילו בעולם כאילו יש כאן מילחתת חירום די מספיק!!!

  25. אבשלום קור הגב

    בקשה לאורח\ת 24
    דחיל רמבם, שים או שימי נקודה באיזה מקום. נגמר לי האוויר מלקרוא את כל התגובה כמשפט אחד. גם האינפלציה של האות “י” לא עוזרת. רובם כתובים לשאו, סליחה לשוא.

  26. משתתף שקט בפגישה הגב

    צבועים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סליחה על השפה הבוטה, אבל זה מה שאני חושב !
    בעוד שסיון מכנס פורום הקשבה, ומנסה להנמיך להבות, ובעוד שאנשי בית הכנסת מגיעים לפגישה, ומנסים להרדים אותנו בחלקת לשונם (חושבים שאנחנו העורב במשל), ועוד הרמאים הגדולים (לא אזכיר את שמותיהם, אני בוש בשבילם) אומרים לנו שעמותת “מעין חי” של גולדפרב כבר לא פועלת כמה שנים, פתאום נתקלות עיני במאמר בעתון “קורא בכפר” שהפעוטון החרדי יפתח גם יפתח. ובביתו של מי? של זה שדיבר הכי הרבה על שלום יואב בן חיים, בהדס 11.
    אז אתם מושיטים יד אחת לשלום, וביד השניה עושים לנו אצבע משולשלת. מי רוצה שלום עם אנשים כמוכם?
    ומה עוד? שקרנים שיודעים שהעמותה קיימת (כי היא כנראה שכרה את המקום לגן). יאללה תתחפפו!!!!!!!!!!נמאסתם.

  27. המגשר הגב

    לא יכולה להתקים הידברות עם אנשים שמשקרים אותך. אמון בסיס להדברות
    חד וחלק!

  28. אורח/ת הגב

    מחאה אישית: תפילתו של הרב גולדפרב בחגים כשליח ציבור
    אני תושבת הכפר, המתפללת בחגים במניין האשכנזי המתקיים ב +50.
    ברצוני להביע מחאה עזה על שהרב גולדפרב משמש בחגים שליח ציבור במנין זה.
    אני חשה אי נוחות רבה להגיע לתפילה המנוהלת על ידי אדם כל כך שנוי במחלוקת ולא מקובל על ידי חלק גדול מהציבור בכפר. ממש קשה לי שאדם זה הוא שליח הציבור שלי.
    למניין המתקיים ב +50 מגיעים בדרך כלל אנשים רבים מתושבי הכפר, שאינם פוקדים את בית הכנסת בדרך כלל, שומרי מסורת, חילונים וכו’. נכון היה אם הרב גולדפרב היה מפנה מקום זה, בחגים, בתפילות החשובות הללו, למישהו אחר שמקובל על כולם (מישהו ממעלות, אורח בכפר, בן של תושבים וכו’).
    ניסיתי (בגלל הרגשתי זאת) ללכת לביה”כ הכללי, אך לא הצלחתי “להתחבר” שם לתפילה, הנערכת בנוסח ספרדי.
    פניה זאת נכתבת על דעתי בלבד, ולאור הרגשתי הקשה בשנים האחרונות, מהמתרחש בכפר.

  29. אורח/ת הגב

    28 – גם אני מרגיש ככה למה לא תלכי לשלב ב’ בגנים?
    אני מבין אותך, גם אני מרגיש ככה לא נוח מתפילותיו ודרשותיו של הרב הזה שצריך ברמה האישית לבקש הרבה סליחות מיותר מדי אנשים. השנה בגלל זה אני בשלב ב’.

  30. אורח/ת הגב

    ל 29
    למה ש 28 תשנה מקום?
    אני חושב (ואני לא הולך לבית כנסת בכלל) שגולדפרב יכול כל השנה להתפלל לחרדים שלו בבית כנסת. אבל בחגים כשכל הכפר מגיע למועדון הזהב, בגלל שהוא כל כך שנוי במחלוקת כאן בכפר ובגלל שהרבה אנשים לא רוצים אותו, אז היו צריכים לקחת מישהו אחר.

  31. קורא בין השורות הגב

    פורום הקשבה
    לא השתתפתי (אירוע משפחתי), אבל הנושא מעניין אותי, אז אני קורא…
    1. האם זה יואב בן חיים שאמר (כאן למעלה): “האשים את התקשורת בליבוי היצרים”? איזה תקשורת ואיזה נעליים. ליבוי היצרים קורה כי הוא משכיר את ביתו לגן החרדי של גולדפרב. מי שבא להידבר צריך נקיון כפיים. אז אל תבלבל לנו את המוח, יואב בן חיים.
    2. ןמלין? אמר כאן למעלה: “צידד בתהליך גישור ופישור” איזה גישור ופישור? בעתון “קורא בכפר” הוא כותב “כתבה” עתונאית שהיא בעצם פרסום לגן החרדי של גולדפרב (עם מחירים, שעות וכו’). מלין, לך ללמוד לכתוב כתבות, מדור פירסומי אתה כבר יודע לכתוב! אתה רוצה גישור ופישור? הצחקת אותי. אתה הרי תומך גולדפרב. גם ליבך אינו שווה לפיך.
    3. ופרי שחף? קראתי שהבטיח גינוי למעשי מרינובסקי. נו? שחף? עד מתי נחכה? הרי אתה בכלל לא מתכוון למה שאתה אומר. אתה תמיד נוקט בדרך של “לא ידעתי, לא שמעתי”. חושב שמאמינים לך?
    על 3 הקופים שמעתם?

  32. אורח/ת הגב

    פורום ההקשבה החדש ב 10/10? על מה נדבר איתם? נשמע עוד שקרים?
    נו, באמת…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן