“למדתי איך זה להיות נכה”


ועדת נגישות בבית ספר קשת
ד”ר רויטל שורץ-סבירסקי

ועדת הנגישות בביה"ס קשת בכפר ורדים: סיכום שנה

כפרניק kfar_vradim_negishut.preview "למדתי איך זה להיות נכה"

 

 

הועדה לנגישות בבית ספר קשת בכפר ורדים פועלת זו השנה השלישית. מדברי הסיכום המרגשים של התלמידים המתנדבים: "בעבר הייתה לי רתיעה מנכים. כיום כבר אין לי רתיעה כזו" .

 

הוועדה הייחודית מסוגה, המורכבת מתלמידי כיתות ד'-ו', התנהלה גם השנה בראשות ענת גבע-טרן מנהלת ביה"ס וד"ר רויטל שורץ-סבירסקי מנהלת נגישות ישראל בצפון. הוועדה התמקדה השנה בסקירות נגישות ביישוב ובהסברת נושא הלקויות והצרכים המיוחדים, עם הדגש ללקויות חושיות הודות לדגש שהעניקה שלי כהן. שלי, בתו של רפי מתנדב עיוור תושב כפר ורדים המקדיש שעות רבות להסברת נושא הנגישות וקבלת השונה, בלטה בעונה זו והוכיחה כי המשפט: "התפוח אינו נופל רחוק מהעץ" איננו קלישאה.

 

בישיבה לסיכום שנת הפעילות שהתקיימה עם חברי הוועדה, בקשה ענת מהחברים לענות על השאלות הבאות:

1. מה הפקתי מהפעילות בוועדה (ברמה האישית)?

2. מה הייתה תרומתה של הוועדה לנגישות ביה"ס והכפר?

 

להלן התשובות המרגשות:

ליאב: "למדתי איך זה להיות נכה".

עומר: "למדתי שקשה להיות אדם נכה ושאדם 'ללא מגבלות פיזיות', יכול לעזור לנכים אם הוא רוצה".

שלי: "אני בת לאבא עיוור. ההשתתפות בוועדה אפשרה לי להבין את נושא הנגישות מהבחינה העקרונית. תרמתי לוועדה את הדגש ששמנו השנה על לקויות חושיות והועדה כולה קדמה את הנגשתו של ביה"ס והכפר כולו".

יעל: "למדתי מושגים חדשים, כגון תתרן. סייענו בכך שהכפלנו את התרומות לעמותת נגישות דרך רשת השופרסל בכפר. בעבר הייתה לי רתיעה מנכים. כיום כבר אין לי רתיעה כזו".

יובל: "הפעילות בוועדה השפיעה על העמדה שלי כלפי אחי הצעירים ממני. יש לי יותר הבנה לצרכים שלהם. חוץ מזה היה כיף לפעול יחד עם החברים מהוועדה. הרגשתי שאני נותנת את מה שאני מצפה שייתנו לי".

נוי: "למדתי שנכות זה מושג שיש לו משמעות המחייבת התייחסות מיוחדת. המפגש עם רויטל קרב אותי לנושא".

תמיר: "אני מרגישה שהפעילות בוועדה חיזקה את המודעות וההזדהות שלי עם הנכים ועם מה שעובר עליהם".

הן שלי והן יובל הדגישו כי הם מרגישים שהוועדה עמדה בציפיות שלהם.

כפרניק kfar_vradim_negishut.preview_0 "למדתי איך זה להיות נכה"

 

רויטל סיכמה את השנה: "בתחילת השנה, קבלתי קבוצת ילדים מדהימה, שלא הכירה את המושג נגישות. אני נפרדת מקבוצה של בוגרים, שמתייחסים לאדם בעל המוגבלות בעיניים אחרות – רגישות ומודעות יותר. אני משוכנעת שאם תראו סביבה לא נגישה, תדעו להעיר, לשנות ולהשפיע על אחרים שייקחו אחריות וינגישו. כשענת ואני תכננו את תכנית העבודה של השנה הצבנו לעצמנו בדיוק את המטרות שהשגנו בסופו של דבר על פי דבריכם".

 

 

ענת: "אני גאה בוועדה שלנו ויודעת שיש לה השפעה על מקבלי ההחלטות ביישוב, גם אם פירותיה מתמהמהים. זירוז הבנייה של אולם הספורט החדש הוא ללא ספק אחד מהם.

"עדיין יש עבודה רבה לעשותה בתחום הנגישות, גם בהנגשה הפיזית בשטח וגם בטיפוח המודעות של כלל האנשים לנושא. לא היינו יודעים איך לעשות אותה ולא היינו מתמידים בעשייתה בלי שיתוף הפעולה המבורך שיש לנו עם עמותת נגישות ישראל ונציגתה הפעילה והמעורבת במיוחד – רויטל. תודה לרויטל על ההיגוי ועל הליווי".

חשוב לציין כי במקביל ובעקבות השפעת פעילות הוועדה, מקדם ראש המועצה, סיוון יחיאלי, את הנגשת אולם הספורט בביה"ס ואת הנגשת תחנות האוטובוס ביישוב.

 

הידיעה הפפרסמה לראשונה באתר דוגרינט.

ומובאת כאן באדיבות דוגרינט, עיתון אינטרנט קהילתי בגליל.

 

 

תגובות פייסבוק


0 תגובות

  1. אהרן פריאל הגב

    ממליץ לכל אדם לבקר במוזיאון הילדים בחולון ב”דיאלוג בחשיכה”
    ממליץ לכל אדם לבקר במוזיאון הילדים בחולון ב”דיאלוג בחשיכה”
    ההלם החיובי במקום חידד לי את התובנות לגבי העוורים.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן