תיכון עודד בתנופה

תיכון אנתרופוסופי ליד לבון קולט תלמידים לשנת הלימודים תשפ"ד! * חוג בית בכפר ורדים ב-25.1.23


 

תיכון עודד, הנמצא במתחם “צור לבון” לשעבר, נקודת נוף ייחודית הצופה אל בקעת בית הכרם הפרוסה לרגליה, הוא המשכו של בית ספר ולדורף (אנתרופוסופי) היסודי “עודד” שביודפת.

התיכון הוא בית ספר צומח, על-אזורי: כיום יש בו כיתה י’ אחת ושתי כיתות ט’ ובשנה הבאה יתווסף המחזור השלישי להצמחת התיכון. בתיכון עודד נפתח מרחב חם ומקבל לכל תלמיד ותלמידה שרוצה להרחיב דעת, להוסיף מיומנויות חיים ולגדול להיות אדם עצמאי, אחראי, חושב ופתוח.

יסוד חשוב בחינוך ולדורף הנו הגישה ההוליסטית למעשה החינוכי. בכל שלב מתייחסים לילד/ה כאל שלמות, ישות רבת פנים, מגוונת ובעלת איכויות וצדדים רבים, גוף, נפש ורוח. בכל גיל מקבלת גישה זו ביטוי שונה, ודגשים שונים, אולם לכל אורך הדרך החינוכית אנחנו מתמודדים עם השאלה: איך לעורר, לפתח ולתרגל את המגוון הרחב ביותר של האיכויות השונות, הבאות לידי ביטוי באדם המתפתח?

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-01-15-at-17.46.37-scaled תיכון עודד בתנופה
פעילות בתיכון עודד, בית ספר ולדורף (אנתרופוסופי)

 

הגישה החינוכית

בתיכון עודד מושם הדגש על לימוד מתוך עשייה, חקר והעמקה. יום הלימודים בנוי כך שיש בו שני נושאים מרכזיים המכונים “תקופות לימוד”, כלומר נושא הנלמד בתקופה של שלושה שבועות בצורה רב תחומית, המקיפה היבטים רבים של החיים.

במקביל לתקופות ישנם שיעורים שבועיים בהם נלמדים כל מקצועות הליבה כגון מתמטיקה, אנגלית, שפה, מדעים וחינוך גופני, ולצידם מגוון של סדנאות: נגרות, צורפות , קדרות , תפירה, ציור, צילום  ועוד.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-01-15-at-17.46.01-scaled תיכון עודד בתנופה

 

חינוך ולדורף קיים בעולם כבר מאה שנים, הוא נפוץ ברחבי העולם, ובכל מדינה נעשים בו שינויים בהתאם לתרבות ורוח המקום. עם זאת במרוצת השנים נוצרו מסורות של תחומי לימוד ייחודיים, חלקם קיבלו “צבע מקומי” המאפיין את בתי ספר ולדורף בישראל. בכיתות י’ וי”ב, למשל, יוצאת הכיתה כולה לתקופת הצגה בה הנערות והנערים מפיקים יחד פרויקט תיאטרון הכולל תכנון וביצוע של  תפאורה, מוזיקה, תלבושות וכמובן משחק תיאטרון ברמה גבוהה. זהו פרויקט המדגיש מיומנויות חברתיות החשובות כל כך בעידן הטכנולוגי.

 

 



 

 

 תכנית הלימודים

ביה”ס פותח מגוון מסלולים לבגרות ומעבר לכך, הלמידה מתאפיינת בהעמקה בכל תחום כך שבסוף שנות התיכון בוחרים התלמידים נושא אישי, סביבו נעשה תהליך של עבודת חקר עיונית ומעשית בליווי צוות בית הספר ואנשי מקצוע מבחוץ.

סיום בית הספר בסוף י”ב הוא אירוע מרגש ועוצמתי. חינוך ולדורף שואף להעניק לתלמידים ולתלמידות תחושת הבנה רחבה של המציאות ומודעות לאתגרים שיזמנו להם החיים כבוגרים. כל כיתה יוצאת לשבוע מרוכז של עבודה בו פוגשים התלמידים.ות תחומי עשייה שונים כגון חקלאות, חינוך, ארכיאולוגיה וסביבה. בכיתה יא’ מתעצמת המעורבות הקהילתית שהתיכון מעודד, ומגיעה לשיאה בכיתה י”ב, בשבוע של מסע המכוון למפגש והיכרות עם קהילות ומגזרים בחברה הישראלית, וכן היכרות של הנראטיבים שבסכסוך הישראלי פלסטיני.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-01-15-at-17.45.41-scaled תיכון עודד בתנופה

 

על רוח בית הספר

תיכון וולדורף הגיע לישראל לפני כ 40 שנה וכיום יש כבר עשרות בתי ספר ולדורף יסודיים וכ-12 בתי ספר תיכוניים. משיחות עם בוגרי ובוגרות בתי ספר הם מציינים את היחס האישי, הדיבור בגובה העיניים ותחושת המשפחתיות ההולכת ונרקמת בין המורים לתלמידים במשך שנות התיכון. זוהי גישה חינוכית השואפת לחופש פדגוגי לכל מורה בתחומו, מתוך אמונה כי האחריות מגדילה את תחושת השייכות, המחויבות והיצירתיות של המורה. כך נבנית בבית הספר אווירה של התחנכות וצמיחה אישית, יותר מאשר צבירת חומר וידע, לקראת השלב הבא בחיים. כבוד לסביבה ולאדם באשר הוא, אהבת הלמידה והידע המדעי וחקר המציאות המורכבת שאנו חיים בה, הם חלק מהגישה החינוכית. אהבת הארץ נלמדת ברגליים, בטיולים נודדים ארוכים, בלינה בשטח ומסביב למדורה.

 

כפרניק VideoCapture_20230110-200121-scaled תיכון עודד בתנופה

 

שיתוף תלמידים בתהליכי הלימוד הוא משמעותי מאד. כחלק מההתחנכות הם מקבלים עידוד ליזום פעילות בתחומים שונים, לפתח עצמאות בחשיבה, ולתרגל כוחות רצון ובגרות. כיתות ט’ ו-י’ הן שנים של הכרות והתנסות. אפשרויות הבחירה הולכות ומתרבות עם השנים, כשהכיוון של כל אחד ואחת נעשה יותר ברור ומשמעותי. כך גם במקצועות הבחירה, לתעודת הבגרות, בעבודת הגמר ובאומנויות השונות.

 



 

למידע נוסף: www.odedschool.org * טלפון:  04-9800890  * odedsch-1@013net.net

 

מוזמנים לבקר בתערוכת עבודות, להכיר, לשאול ולשמוע:

יום פתוח לתלמידי כיתות ח’ יתקיים ביום ה’, 2.2.23.

כמו כן, בשבועות הקרובים מתקיימים חוגי בית לקראת קליטת מחזור נוסף בתשפ”ג:

ביום א’ 22.1.23 – ביישוב יעד

יום ב’ 23.1.23 – בשכניה

יום ד’ 25.1.23 – בכפר ורדים בבית משפחת זכות.

יום ה’ 26.1.23 – כרמיאל, וגם בהר חלוץ

יום א’ 29.1.23 – כמון

 

כפרניק IMG_3280-scaled תיכון עודד בתנופה

 

זהו הלינק להרשמה:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeYCydBeZgH6j2qPEh_tKdRpR69R-JwcN8zvsd3Y3H7WfF7rw/viewform

לפרטים נוספים:

לפרטים נוספים – גיורא אבידור gioraavidor@gmail.com

 

גיורא אבידור, מנהל בית הספר

 

(כתבה פרסומית)

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן