תורמים למרכז הרפואי לגליל


עמותה נוצרית תרמה 100 אלף שקל * אמץ רופא.ה * הדיל מזעל ריגשה מדינה שלמה

 

על רקע התפרצות מגפת הקורונה, אנו עדים לאחרונה גם לגילויי נדיבות ותעצומות נפש מגורמים רבים ושונים בחברה הישראלית:

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-04-26-at-14.06.11-scaled תורמים למרכז הרפואי לגליל
ד”ר מסעד ברהום עם נציגי עמנואל רשת עולמית

 

בימים האחרונים התקבלה במרכז הרפואי תרומה בסך 100 אלף שקלים מעמותת “עמנואל רשת עולמית”, ארגון דת נוצרי הכולל 5 סניפים בעולם, ואשר נועד לקידום ערכי   הברית החדשה והישנה, תוך עידוד אחווה בין העמים ומתן צדקה.

שלושה מנציגי העמותה בישראל, שביקשו לא לפרסם את שמותיהם מטעמי צניעות, נפגשו עם מנהל המרכז הרפואי, ד”ר מסעד ברהום, והעניקו לו את הצ’ק, שהועבר לעמותת הידידים, במטרה לרכוש ציוד מציל חיים בתקופת הקורונה.

“אנו מאוד אוהבים את העובדה שהמרכז הרפואי שלכם משרת אוכלוסייה רבגונית של בני דתות ומגזרים שונים – יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים – וזה כבוד עבורנו לתרום עבורכם”, אמרו התורמים שביקשו לרכוש בתרומה ציוד רפואי מציל חיים שיסייע במלחמה בקורונה ובמיגון הצוותים.

ד”ר ברהום: “מחלת הקורונה עדיין לא מאחורינו. כל שקל שאנו מקבלים כתרומה עוזר לנו במאבק למיגור הנגיף וברכישת ציוד חשוב, המסייע לצוות המטפל ולחולים. אני גאה בכך שיש ארגונים ועמותות כמוכם, שעוזרים לנו בתקופה קשה זו”.

*

 

דוגמה בולטת ונוספת לנדיבות, היא מיזם “אמץ רופא.ה”, במסגרתו עסקים קטנים מנהריה והגליל המערבי תורמים למרכז הרפואי, ובהם גלידריות, חומוסיות, מאפיות, פיצריות וקונדיטוריות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-04-23-at-13.53.30-scaled תורמים למרכז הרפואי לגליל
צוותי העובדים במרכז הרפואי לגליל נהנים מתרומות מאפים ודברים טובים

 

רכזת מערך ההתנדבות הצפוני של “אמץ רופא.ה”, קרן מאירי: “המיזם נולד מתוך הרצון והצורך לסייע לצוותים במגוון רחב של תחומים, כמו מציאת דירות לעובדים הזקוקים לבידוד זמני, דרך אימוץ פרטני של העובד כדי לעזור לו בבית ועד דאגה לארוחות חמות, פינוקים וציוד רפואי, בכפוף להוראות משרד הבריאות. אני מבקשת להודות להלן מלכה-זאבי ולעמית מרקפלד, שעזרו בהרמת המיזם במרכז הרפואי, תוך הקמת רשת גדולה של מתנדבים”.

אשת הקשר במרכז הרפואי, סגנית מנהלת הסיעוד, הלן מלכה-זאבי: “מדובר בקשר יומיומי מקסים בינינו ובין הקהילה, שנרתמת בצורה נפלאה למען הצוותים, בעיקר הרפואיים והסיעודיים. לרוב, התורמים מבקשים להעביר את המזון והציוד למחלקות כמו חדר המיון, מחלקות הקורונה וחדרי לידה/מחלקת יולדות, ואנו נעתרים לבקשתם”.

למיזם “אמץ רופא.ה” דף פייסבוק פעיל, במסגרתו ניתן ליצור קשר ולהתעדכן בפעילויות השונות. עסקים ותושבים המעוניינים להתנדב למיזם, מוזמנים ליצור קשר בטל’ 052-8346266 (קרן).

במרכז הרפואי ביקשו להודות גם למיזם “פינוקים” של ברית כהן, במסגרתו אנשים פרטיים אופים עוגות, במטרה להעבירן לצוותים השונים.

 

**

 

מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, ד”ר מסעד ברהום, נפגש עם האחות הדיל מזעל, לאחר שהדליקה משואה בעצרת הנעילה של יום הזיכרון לשואה ולגבורה בבית לוחמי הגטאות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-04-26-at-13.25.38-scaled תורמים למרכז הרפואי לגליל
ד”ר מסעד ברהום לאחות הדיל מזעל: ריגשת מדינה שלמה

הדיל, אחות בחדר המיון וחברת קיבוץ אילון, שנדבקה במחלת הקורונה והחלימה, הינה ממוצא בדואי ובילדותה אימץ אותה ניצל שואה. את המשואה הדליקה לזכר חסידי אומות עולם.

בפגישתם אמר לה מנהל המרכז הרפואי, כי הוא גאה בה מאוד, וכי היא מייצגת בעיניו את היפה והאציל בחברה הישראלית ובמערכת הרפואה. “ריגשת מדינה שלמה. אני גאה לנהל מרכז רפואי בו ישנם אנשים ערכיים כמוך, שעובדים מהלב והנשמה”, הוסיף ד”ר ברהום.

בפגישתם העניק לה מנהל המרכז הרפואי את הספר “21 מחשבות על המאה ה-21” מאת יובל נח הררי, אליו צירף מכתב מרגש. בראש המכתב מופיעות מילות השיר “האדם אינו אלא (תבנית נוף מולדתו)” של שאול טשרניחובסקי, עליו ציין ד”ר ברהום, כי אין מתאים משיר זה כדי לתאר את קורותיה המעניינים של הדיל ואת היבחרה להדליק משואה.

הדיל הודתה לד”ר ברהום, תוך שהדגישה כי במרכז הרפואי ישנו קסם מיוחד, בו לא נתקלה באף בית חולים אחר, עם אווירה משפחתית ואנשים מלאי חיים, המצעידים אותו להישגים גדולים למרות עבודה בתנאי פריפריה לא פשוטים.

בפגישה נכחה גם מנהלת הסיעוד, רונית קלמן.

 

 

צילומים: אלי כהן זיקוקין

 

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן