שרת הפנים בגליל המערבי

איילת שקד: אשקיע בפיתוח הגליל * לי-את כהן: להבטיח שירותים ואיכות חיים * שמעון לנקרי: רשויות נוספות מבקשות להצטרף


 

שרת הפנים, איילת שקד, נועדה אתמול (ג’ 13/7/21) עם ראשי הרשויות וצוות אשכול גליל מערבי במסגרת ביקור בנהריה ובעכו והתוודעה למודל האשכולות האזוריים הארצי שנוסד בגליל המערבי.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-14-at-11.33.36-scaled שרת הפנים בגליל המערבי
השרה איילת שקד בביקור בגליל המערבי

 

אל השרה התלוו מנכ”ל משרדה יאיר הירש, יו”ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז צפון אורי אילן, קצין המחוז במשרד רוח’ בילאל חאג’ ויו”ר הקואליציה ח”כ עידית סילמן.

לאחר פגישה עם ראש עיריית עכו ויו”ר האשכול שמעון לנקרי, נועדו השרה וצוותה עם ראשי הרשויות המקומיות באשכול גליל מערבי ושמעו על האתגרים והיעדים של רשויות האשכול.

 



 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-14-at-11.33.38-scaled שרת הפנים בגליל המערבי
מימין: לי-את כהן, גבי נעמן ועידית סילמן

 

מנכ”לית האשכול, לי-את כהן, סקרה את מבנה האשכול, חלוץ האשכולות האזוריים בארץ שנוסד על-ידי ראש עיריית מעלות תרשיחא דאז, שלמה בוחבוט, בעקבות מלחמת לבנון השנייה: “מטרתנו כאשכול, להבטיח לתושבי הרשויות את אותה רמת שירותים ואיכות חיים כמו בערים הגדולות ולאפשר לתושב בגליל המערבי את מרחב ההזדמנויות כמו במרכז בתחומי הבריאות, ספורט, מוזיקה, פרנסה וכו’.

“האשכול מחובר לשטח דרך הרשויות – בהן ערביות, יהודיות, מועצות, ערים וערים מעורבות. האתגרים במרחב הם אזוריים. אנו מתמקדים בתחומים בהם ניתן למנף את יתרון הגודל – שירותים לתושב, רווחה, חברה, תיירות, תכנון ופיתוח כלכלי, שירותי מנמ”ר ודיגיטציה, פסולת ואיכות סביבה. באמצעות איגום משאבים מתקנים את הליקויים בחלוקת התקציבים ומאפשרים לכל הרשויות, גם קטנות יותר, למקסם את האפשרויות התקציביות. חיזוק אזור הצפון יטיב עם כל רשויות הגליל”.



 

לנקרי: “ההוכחה הטובה ביותר להצלחתו של אשכול גליל מערבי היא הביקוש הבלתי פוסק של ראשי רשויות נוספים להצטרף אליו וההשתתפות הפעילה של ראשי הרשויות החברים בו. ראשי רשויות אינם מבזבזים זמן על גופים שאינם מועילים לתושביהם וההשתתפות הפעילה שלהם מעידה כי הרשויות נעזרות ומוטבות ע”י החברות באשכול”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-07-14-at-11.33.39-scaled שרת הפנים בגליל המערבי
איילת שקד בביקור בגליל המערבי: אשקיע בפיתוח האזור

 

שקד: ״שמחתי להתארח בעכו ואני מבטיחה לחזור לכאן יחד עם משפחתי בקרוב. זה אחד הסיורים הראשונים שלי כשרה והוא מסמל את הדגש שאני מתכוונת לתת לגליל. אני מאמינה מאד באזור הזה ובכוונתי להשקיע בו. רה״מ נפתלי בנט ואני מאוד מאמינים בדרג המוניציפלי ובהנהגה מקומית״.

 

צילומים: דורית ריטבו

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן