שיקום כנסיית צד”ל במעלות

15 אש"ח בגיוס המונים לתיקון נזקי הוונדליזם * נשאו דברים: הכומר רודי, מריאם יונס, הרבה נטלי לסטרג'ר ושאול וכשטוק * קטין ממעלות הודה במעשה ומטופל בשירות המבחן לנוער


 

לפני מספר ימים התכנסו חברי קהילת צד”ל ממעלות, ביחד עם תושבים יהודים לאירוע הוקרה לכבוד התרומות שנאספו לשיקום בית תפילתם שנהרס בפשע שנאה לפני כחצי שנה.

תושבים ממעלות בהובלת עו”ד מרים ארמון ושאול וכשטוק, ארגנו גיוס המונים שהניב 15,000 ש”ח שהתקבלו מיותר ממאה תורמים מכל העולם, לצורך תיקון העוול.

 

כפרניק 6c2e3d65-158c-49ea-9925-6163b5b7c56c-scaled שיקום כנסיית צד"ל במעלות
במרכז התמונה: הכומר רודי, שאול וכשטוק, עו”ד מרים ארמון והרבה נטלי לסטרג’ר

 

חברי הקהילה הנוצרית קיבלו את האורחים בכיבוד עשיר ובהערכה רבה. כהן הדת של הקהילה, הכומר רודי, פתח את הערב עם דברי ברכה והערכה לגיוס הכספים והדגיש את הרצון של בני הקהילה להתפלל ולחנך את ילדיהם במסורת שלהם בבטחה.

מריאם יונס, אשת חינוך ותקשורת, חברת הקהילה ותושבת מעלות דיברה על רגשות הזעזוע שלאחר המעשה וההערכה לתגובה המהירה של תושבים יהודים אכפתיים והתגייסותם למען הקהילה.

 

כפרניק 6ce96194-73f8-411f-a3ae-57ecee5d389d-scaled שיקום כנסיית צד"ל במעלות
הכומר רודי והרבה נטלי

 

הרבה נטלי לסטרג’ר, העומדת בראש המניין המשפחתי כפר ורדים, הדגישה את החובה של יהודים לאהבת הגר וחתמה את דבריה עם תפילה לשלום.

הערב התקיים באווירה טובה ובתחושת שותפות גורל.

 

להלן הדברים שאמר שאול וכשטוק, תושב מעלות, בערב ההוקרה:

אני רוצה לברך על המפגש ועל ההזדמנות להגיד בקול רם את מה שבליבנו. חילול בית תפילתכם על ידי בני עוולה אשר שנאה בליבם הוא מעשה בלתי נסבל, הנוגד באופן מהותי ועקרוני את ערכי מגילת העצמאות והחיים המשותפים שאנחנו מבקשים לקדם ולשמר בעירוני מעלות תרשיחא.

 

 

כפרניק c823fb17-8dd7-46f2-a9b7-32ea0de10aca-scaled שיקום כנסיית צד"ל במעלות
מימין: הכומר רודי, שאול וכשטוק ומריאם יונס

 

פשע השנאה שהתחולל כאן לא רק פגע בכם אלא בכל תושבי העיר. התרומה שהצלחנו לגייס על מנת לתקן את הנזק הפיזי הוא רק תחבושת זמנית. יש לצערנו בעיר שלנו התעוררות של כוחות אפלים, המשתייכים או המזדהים עם הערכים הגזעניים של ארגון להב”ה, תנועה של בריונות רקובה, אשר חרתו על דגלם עליונות יהודית, חוסר סובלנות ומלחמה עיקשת נגד השתלבות מיעוטים בחברה.

הדֶּבֶר השחור-צהוב הזה היכה בנו ועלינו לפעול ביתר שאת בכל הרמות ובעיקר בשדה החינוכי על מנת למגר ואף לרסק את האידיאולוגיה הרעילה הזו. עלינו לעמוד בפרץ ולהמשיך את המאבק. על המשטרה והרשויות להבטיח את שלומם וביטחונם של כל קבוצת מיעוט ולאפשר חופש פולחן, אורח חיים ודעה. יש ביהדות כלל תלמודי שנקרא “מפני דרכי שלום” . יהודים מצווים לשמור על יחסי שכנות טובים “מפני דרכי שלום” על ידי מחוות מסוימות. נשאלת השאלה האם זהו עיקרון פרגמטי שנועד למנוע מתחים או שמדובר בעיקרון מהותי המבטא באופן עמוק את דרכי התורה. הרב איסר יהודא אונטרמן, שהיה רב ראשי טען שמדובר בעיקרון מהותי ועצם המוסר היהודי מחייב את היחס של דרכי שלום. בקש שלום ורדפהו. רבנים גדולים כמו הרב איזיק הלוי הרצוג (סבו של נשיא המדינה) והרב נחום רבינוביץ’ ז”ל כתבו בהרחבה על החובה של המדינה והיהודים להתייחס בכבוד ולעמוד על חופש פולחן לדתות אחרות במדינת ישראל.

ודבר אחרון: מיד לאחר המעשה, אמרתם לי שאתם סולחים למי שביצע את המעשה הנפשע, לא ביקשתם נקמה, לא הבעתם כעס “כי המשפט לאלוהים הוא”. יש הרבה אצילות באמירה הזו וכמובן שזה מבטא ערך חשוב בנצרות, אך זה לא מונע מאיתנו, ביחד, להמשיך לפעול למען חברה מכילה, סבלנית ואנושית יותר. “עץ חיים היא למחזיקים בה, דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום”

 



 

מהמשטרה נמסר:

 

בתאריך 11.1.23 דווח על נזק לרכוש במקלט ששימש ככנסיה ליוצאי צד״ל בעיר מעלות.

בפעילות מהירה ונחושה, אותרו שני חשודים במעשה, בגיר וקטין.

השניים נחקרו בעבירות של היזק לרכוש ופגיעה ברגשי דת.

 

הבגיר הכחיש את המעשה ושוחרר.

הקטין הודה לאחר חקירה שכללה הצגת ממצאים שקושרים אותו למעשה.

תיק החקירה הועבר לשירות מבחן לנוער להמשך טיפול.

 

כפרניק 325237112_1235889897138685_7457686501131135094_n-scaled שיקום כנסיית צד"ל במעלות
הוונדליזם בכנסיית צד”ל במעלות

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן