ריבלין במרכז הרפואי לגליל

פרופ' ברהום לריבלין: אנו עובדים בחוסר תמידי. חסרים לנו 60 רופאים * בבית החולים מחסור בציוד


 

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום (ראשון 14/2/21) במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בתחילה נפגש הנשיא עם מנהל המרכז הרפואי, פרופ’ ברהום, ועם הצוות הרפואי המטפל במחלקות הקורונה השונות, מהם שמע אודות אתגרי התקופה והקושי שיש לבתי החולים בפריפריה להתמודד עם הנגיף. פרט לפרופ’ ברהום השתתפו בפגישה מנהל מחלקת כתר גריאטריה ד”ר אדוארד קייקוב, מנהל מחלקת כתר א’ פרופ’ עאסי נימר, מנהל מחלקת כתר ב’ ד”ר גטאס נאסר, ומנהלת היחידה למניעת זיהומים ומחלות זיהומיות ד”ר יעל זיו.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-02-14-at-17.30.49-scaled ריבלין במרכז הרפואי לגליל
ריבלין וברהום

 

פרופ’ ברהום סיפר לנשיא: “אנו עובדים בחוסר תמידי והקורונה רק חידדה את הצורך בצוותים רפואיים. חסרים לנו לפחות 60 רופאים כדי לאייש את המחלקות. אנו נמצאים בחוסר של 20% בצוות. בגל הנוכחי טיפלנו עד כה ב-1,195 חולים מסביב לשעון”.

המנהלים סיפרו לנשיא המדינה על המחסור במיכשור רפואי, ועל כך שבמרכז הרפואי אין מכשיר אקמו, דבר הגורם לכך שהם נאלצים להעביר למרכז הארץ חולי קורונה הנזקקים לטיפול במכשיר.

לאחר מכן ביקר הנשיא במחלקת הקורונה כתר מונשמים, בה מאושפזים חולי הקורונה הקשים ביותר, ובהם תשעה חולים במצב קריטי, מונשמים ועל סף הנשמה.

מנהל המחלקה, ד”ר אלכס סמוחבלוב, הציג בפני הנשיא את החמ”ל העוקב אחר מצבם באמצעות מסכים. הנשיא ריבלין שוחח מעבר לחלון ממוגן עם אנשי הצוות במחלקת הקורונה הנמצאים במשמרת, ועם אחד המאושפזים, שמעון קקון, תושב עכו בן 57, המאושפז במחלקה במצב קשה.

קקון אמר לנשיא: “אני נמצא כאן 12 יום. עד שלא הגעתי לפה במצב קשה, לא הבנתי את גודל המגיפה הנוראית הזו. ראיתי וקראתי חדשות ולא הבנתי. הצוותים כאן עובדים בצורה מטורפת יומם וליל, המדינה חייבת להעניק להם הרבה יותר”.

לאחר מכן שוחח הנשיא עם סגן האח האחראי של המחלקה, אורן קדוש, כשהם משני עברי זכוכית מגן. קדוש סיפר לנשיא על המשמרות הארוכות וליווי החולים מסביב לשעון. “אתם עושים עבודת קודש. אני רואה עד כמה העבודה נעשית מהלב ומודה לכם. מסור את תודתי גם לכל הצוות הנפלא שנמצא איתך כעת במשמרת”, אמר הנשיא לקדוש.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-02-14-at-17.30.51-scaled ריבלין במרכז הרפואי לגליל

 

במהלך ביקורו אמר הנשיא ריבלין: “אנו מציינים עכשיו שנה שלמה של מאבק בנגיף קורונה, שנה בה אתם מובילים את המאבק בנגיף ובמלחמה על חיי אדם. אתם עובדים בתנאים מורכבים, במשמרות ארוכות, במיגון מסורבל, בכוח אדם חסר ובתקנים חסרים, תחת עומס פיזי, נפשי ורגשי אדיר. אתם משלמים מחיר, ובכל זאת לא מוותרים, ממשיכים להיאבק מאבק אמיץ והירואי על חייו של כל חולה וחולה. במחלקות הכתר ובמחלקות האחרות. כולכם, לוחמי המגיפה, שומרות ושומרי ישראל בעת הקשה הזו”.

הנשיא הדגיש בדבריו, כי המרכז הרפואי מהווה סמל לדו-קיום, כאשר בין החולים, כמו גם בין ההנהלה, העובדות והעובדים, ניתן למצוא את בני כל הדתות: יהודים, מוסלמים, דרוזים, נוצרים וצ’רקסים.

צילומים: עמוס בן גרשום / לע”מ



 

 

במהלך הביקור פנו הנשיא ריבלין ופרופ’ ברהום לאזרחי ישראל וקראו להם להתחסן נגד הקורונה, כאשר הנשיא השמיע את קריאתו בעברית ופרופ’ ברהום דיבר בשפה הערבית.

הנשיא ריבלין אמר: “אני יודע שעייפתם מהמגיפה. עייפתם מהפניות ומהדיבורים על אחריות אישית על היכולת שלנו, של כולנו, לסייע במיגור המגיפה. ובכול זאת – צריך רק לעקוב אחר הנתונים. איבדנו במגיפה יותר מ-5,000 בני אדם, יקרים ואהובים, ויש עוד רבים שסובלים מהמחלה ומתופעות הלוואי הקשות שאחריה. לא צריך לחשוש מהמגיפה, אפשר לעצור אותה. אני קורא מכאן לכולם, בני כל הדתות והמגזרים, ובמיוחד לגילאים המבוגרים יותר במגזר הערבי, הדרוזי והצ’רקסי: צאו להתחסן. עשו זאת עכשיו, אל תחששו. החיסון יקנה לכם הגנה וישחרר אתכם מהפחד. אל תוותרו על האפשרות הזו. עשו את הצעד הזה כדי להגן עליכם וכדי לשמור על חיי היקרים לכם ועל החיים של כולנו”.

פרופ’ ברהום קרא לציבור לצאת ולהתחסן בשפה הערבית ואמר: “אני מפציר בכם: לכו להתחסן. זו תקוותנו היחידה למלחמה בנגיף זה. החיסון בטוח, אל תחששו. מיליוני אנשים כבר התחסנו ושום דבר רע או מסוכן לא קרה להם”.

לסיכום הביקור אמר פרופ’ ברהום לנשיא ריבלין: “מעומק ליבי ועומק ליבם של 3,000 עובדות ועובדי המרכז הרפואי, אני מבקש להגיד לך שעצם הגעתך לכאן במיוחד מירושלים וחרף הלו”ז עתיר המשימות שלך – נותנים לנו כוח, תחושת ביטחון וגאווה על כך שעשייתנו המאומצת כאן זוכה להערכתך ולהערכתם של אזרחי המדינה. אני מודה לך שבאת”.

 

 

 

סרטון וידיאו מהביקור
צילום: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן