קרן אור הורידה 75 ק”ג

לקראת המרתון המדברי: משפחת פלג מכפר ורדים, קרן אור ויוסי, רצים ביחד ואוכלים בריא


 

קרן-אור פלג, 44 נשואה + 2, מכפר ורדים, הורידה 75 ק”ג והחלה לרוץ לצד בעלה, המרתוניסט יוסי פלג. היא עובדת במשרד החינוך כמדריכה בחינוך הלשוני וכמחנכת כיתה ג’ בבית חינוך “רמז” בנהריה.

 

כפרניק 9988999-scaled קרן אור הורידה 75 ק"ג
קרן אור פלג: לפני ואחרי צילום יוסי פלג

 

בעשור האחרון, מצאה עצמה קרן-אור עולה במשקל בשל אכילה רגשית עד שהחליטה לפני כחמש שנים לעבור ניתוח לקיצור כיבה: “הרצון לתת דוגמא אישית לבנים שלי ולהראות להם שהכל אפשרי, זה היה הדרייב שלי להתחיל לעשות שינוי בחיים”.

 

כפרניק 998980-scaled קרן אור הורידה 75 ק"ג
קרן אור פלג: ספורט ותזונה בריאה. צילום: יוסי פלג

 

אחרי הניתוח נכנסה קרן אור למשטר תזונה בריאה המותאמת לה, הוסיפה אימוני כוח והתחילה גם לרוץ ו”לעוף” על החיים. המשפחה והחברים סביבה תמיד תמכו בה, דבר שאפשר לה לעבור את השינוי שרצתה. תחילה היא הצטרפה לקבוצת ג’ינספורט של רצי משגב-כרמיאל, בעזרת תמיכתם של המאמנים אילן ואתי בן-חמו.

השינוי אף חלחל לכיתתה – גם תלמידיה החליטו להתחיל לאכול בריא בעקבותיה והחלו לשתף אותה בהתלהבות בסיפורים על הארוחות הבריאות שהם מכינים בבית ובכל מיני אתגרים שהם לקוחים על עצמם מבחינה גופנית.

 



 

יוסי פלג, בעלה של קרן-אור, הוא אולטרא-מרתוניסט, רץ למרחקים ארוכים, וגאה מאוד באשתו שהחליטה לקחת את עצמה בידיים, והחלה לרוץ ביחד איתו: “היא תמיד היתה אור גדול, וכעת משרה חיוך גדול גם בקהילת הרצים, קהילה יקרה ומפרגנת”.

 

כפרניק 997798980-scaled קרן אור הורידה 75 ק"ג
קרן אור ויוסי פלג בריצה משותפת צילום רוני קורן

 

תמיד היה ברור לקרן-אור שהיא מסוגלת להצליח והאמונה בעצמה תמיד היתה שם. הקצב של הריצה לא ממש משנה לה, העיקר שהיא רצה עם חיוך גדול ולב רחב. היא אוהבת להציב לעצמה מטרות וכשהיא מצליחה ליישם אותן היא פשוט מסמנת אותם ב-V ובוחרת מטרות חדשות לעצמה. כך הפכה לדמות מוכרת בעולם הריצה, דמות אנרגטית, פעילה, עם חיוך גדול ואהבה לאחר. אלו הערכים שמובילים אותה, ולא הקצב או מתי היא תסיים לרוץ. לאחרונה השתתפה לצד בעלה במרוץ העגור של מרתון ישראל באגמון החולה.

 

כפרניק 9978799-scaled קרן אור הורידה 75 ק"ג
קרן אור פלג במרוץ העגור, צילום יוסי פלג

 

קרן-אור הצליחה במאמץ רב להשיל 75 ק”ג ממשקל גופה כתוצאה משינוי של הרגלי תזונה, הרגלי כושר, ובעקבות הצטרפותה לקבוצה תומכת: “כשעוברים תהליך כזה של ירידה משמעותית במשקל, השינויים עוברים בד ובבד איתך וגם בבית. היום אני דואגת להכניס תזונה טובה ובריאה הביתה, יותר ארוחות מבושלות ופחות מוכנות, אני דואגת להכין את האוכל מבעוד מועד, שלא ארגיש שמשהו חסר. אני מפנקת את משפחתי היקרה בתיבול טוב, דברים מזינים ויש לי מזל גדול כי אני אוהבת לבשל”.

כיום קרן-אור אוכלת לפי תפריט שבנתה במיוחד עבורה דיאטנית ספורט, תפריט מאוזן ובריא, רצה מספר פעמים בשבוע בין חמישה לשבעה ק”מ ומתכננת על לימודי קואו’צינג בנוסף לשני תארים שכבר יש לה.

בימים אלו נערכת קרן אור לקראת המרתון המדברי ביוזמת “מרתון ישראל”, אליו תגיע עם כל משפחתה ותרוץ בו 10 ק”מ לצד נוף מרהיב. יוסי ירוץ במקביל את ריצת המרתון המלא ושני בניה יחכו להם בסיום ומי יודע אולי עוד יצטרפו לריצה…

 

כפרניק 998787079-scaled קרן אור הורידה 75 ק"ג
קרן-אור פלג, תמיד עם חיוך ואנרגיה חיובית. צילום יוסי פלג

 



 

המרתון המדברי, שתחילתו במדבר וסיומו לחוף הים האדום, יוצא לדרך ב-16/12/22 – זו הפעם ה-11 באילת: ידוע כמרוץ היחידי שתחילתו במדבר וסיומו על קו ים סוף והנו היחידי בישראל המשלב נוף מדברי וים, ריצה סביב הרי אילת, המקיפים את העיר, עם צבעי החול על כל גווניו המרהיבים ומראות עוצרי נשימה המעניקים אנרגיה מחודשת לרצים.

המרוץ ביוזמת ובהפקת חברת “מרתון ישראל”, המתמחה באירועי קונספט ייחודיים בעולם הריצה, יחד עם עיריית אילת וכולל ארבעה מקצים: מקצה מרתון שטח מלא 42.2 ק”מ שמוזנק ומסתיים על סמוך למלון הרודס, מקצה חצי מרתון 21.1 ק”מ, מקצה 10 ק”מ לזכרם של אילן לוי ויהונתן אזולאי, ילידי אילת שנהרגו בתאונת דרכים, ומקצה 5 ק”מ.

ייחודו של המרוץ המדברי מתבטא בקהילת הרצים המונה אלפי רצים ורצות מהארץ ומהעולם, שמתמסרים לשקט של המדבר, לנופים המרהיבים ולעוצמה המטורפת הזו של הטבע.

הפרטים באתר מרתון ישראל: www.marathonisrael.co.il

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן