עד מיליון ₪ למאבק הטבות המס

מליאת מ.מ. כפר ורדים: הסכם עם עו"ד ד"ר מתן גוטמן, אישור תב"רים, תכנית לגולדן וילג', אירועי קיץ ועוד


 

עם כינונה של הממשלה החדשה, המאבק להטבות מס לכפר ורדים ולישובי הפריפריה הצפונית צובר תאוצה. המטרה: תיקון קבוע של העיוות שנוצר כלפי כפר ורדים החל מ-2015.

באיגרת לתושבים שפרסם ראש מועצת כפר ורדים, אייל שמואלי, עדכן בפעילות בשני מישורים: החלפת השטחים ושינוי העיוות בחוק. הפעולות נעשות במקביל, כאשר לאחרונה חתמה המועצה על הסכם ליווי משפטי עם עו”ד ד”ר מתן גוטמן, המורכב מתשלום בסיס בשלבים ובונוס גדול להצלחה.

 

כפרניק 20210621_205918-scaled עד מיליון ₪ למאבק הטבות המס
שמואלי: מאבק על הטבות המס

 

שמואלי דיווח במליאת המועצה השבוע, כי בפגישה עם ד”ר גוטמן, כמו בחומרים ורעיונות שהחל להעביר, התרשמו מאוד מניסיונו ויכולתו. כן ציין שתמחור עבודתו גם לפי “הצלחה”, הינה מתווה מוצלח והוגן. ראש המועצה הזכיר כי הטבות המס יסתיימו בעוד כשבועיים, אבל הוא מאמין, מניסיון העבר, כי במידה ויחודשו, יהיה חישוב רטרואקטיבי.

המועצה גם אישרה, פה אחד, 58.5 אלף ₪ לגוטמן לחוות דעת משפטית מקיפה בנושא הטבות המס. במידה וההטבות יאושרו סופית (אין זה משנה באיזה ערוץ) כבר בשלב הראשון – יקבל גוטמן עוד בונוס של 100 אש”ח.

מתווה הליווי המשפטי כולל מספר אבני דרך של הליכים ותשלומים, עד אפשרות של הגשה וייצוג בבג”צ. במקרה של קבלת ההטבות רק בשלב האחרון, יסתכם שכר הטרחה המקסימלי בכמיליון ₪, מחציתו כבונוס הצלחה.

חבר המועצה איתן היימן אמר כי מדובר בנושא אסטרטגי המצדיק את ההוצאה הגבוהה. “שכרנו את את האנשים הכי טובים למאבק”, אמר היימן. שמואלי תיאר את המאבק המתמשך כ”קרב הרואי”.

**

 

 



 

כפרניק 20210621_211606-scaled עד מיליון ₪ למאבק הטבות המס
אישור תברים במליאת מועצת כפר ורדים

 

במליאת המועצה השבוע גם אושרו 550 אש”ח לשיקום חצרות פעוטונים וגנים. המקור: קרן היטלי השבחה בועדה מקומית לתכנון ובניה.

שמואלי פירט את הפעילות הירוקה הנעשית בגיל הרך בכפר ורדים, ובאותה הזדמנות ציין את הפארק האקולוגי המתוכנן ואת הרחבת מבנה מועדון הגמלאים.

יואב ניצב ציין כי בקרוב יינטעו 100 עצים ברחוב כרמל.

**

 

אושר הגדלת תב”ר להצטיידות מבנה לגיל הרך על סך 40 אש”ח ממקורות הרשות.

 

**

אושרו תיקונים לחוקי עזר בתחום התיעול, סלילת כבישים ושטחים פתוחים (פרוצדורות ללא מהות מיוחדת).

 

כפרניק 20210621_210035-scaled עד מיליון ₪ למאבק הטבות המס

 

 



 

הודעות ראש המועצה:

הוחלף רכב לחשמלאי המועצה בעלות 115 אש”ח, על פי תב”ר מאושר.

 מסיבת רחוב / פוד טראק ביום חמישי, 24.6, החל מ-18:30 בחניית היכל הספורט ליד בית ספר אמירים.

תושיה סוחריאנו פרטה את התכנית והלוגיסטיקה, כולל מסלולי השאטלים משלב א’.

כביש הגישה מכיכר 9 לבתי החינוך תפן ואמירים יהיה סגור. תותר הכניסה לרכבי בטחון חירום והצלה ולבעלי כרטיס אזרח ותיק – על בסיס מקום פנוי.

התושבים מתבקשים לנסוע בשאטלים שהמועצה מפעילה בין השעות 18:30 – 24:00

תחנות איסוף / פיזור – חרמון, חירם, שניר, ארבל וחצב. האוטובוס עושה סיבוב בין התחנות בכפר ללא הפסקה ולכן אין זמני הסעה. הורדה: תחנת האוטובוס של בית ספר אמירים.

לבאים ברכבים פרטיים – תתאפשר חנייה ברחובות כרמל וגל.

הכניסה חופשית !

 

כפרניק 55435677-300x92 עד מיליון ₪ למאבק הטבות המס

 

כן פרטה סוחריאנו את כל תכנית הסטייג’ לקיץ הקרוב.

 

כפרניק 887977776-scaled עד מיליון ₪ למאבק הטבות המס

 



 

שמואלי ציין כי בעקבות תלונות על חיבור חשמל פיראטי בגולדן ויליג’, קיבל הקבלן מחברת החשמל הודעה לנתק את החיבורים. היזם, יוסף עודה, פנה לדיירים לקבלת תשלום לרכישת גנרטור ו/או הקמת חדר טרנספורמציה (וזאת גם משום שלא מחוברים למונה ולא שילמו על חשמל זה שנתיים-שלוש). החשמל נותק לשתי משפחות שלא שילמו, ולאחר כ-24 שעות חובר חזרה בצו בית המשפט שהוציא בשם הדיירים עו”ד אושי אלמליח.
שמואלי אמר, כי הצליח לעכב את הניתוק בעת שהיה בחופשה, אבל בסופו של דבר  מדובר באירוע מצער בין היזם, לדיירים ולוועדה המקומית לתכנון ובניה מעלה הגליל (מעונה) – והמועצה איננה צד בסכסוך.

נועם מסד, מהנדס המועצה, עדכן כי בתוך כשבועיים יוקם במתחם חדר טרנספורמציה והחשמל יחובר באופן מסודר ותקני.

טוביה ארז, נציג המועצה בוועדה לתכנון ובניה, אמר כי בבדיקה שערך, נמצא כי הועדה התרשלה בכך שנתנה לחלק מהדירות טופס 4 (אישור אכלוס) ללא האישור הנדרש מחברת החשמל.

 

כפרניק 20210621_210159-scaled עד מיליון ₪ למאבק הטבות המס
טוביה ארז (שני מימין): רשלנות של הוועדה לתכנון ובניה

 

שמאולי הוסיף כי הקבלן הגיש לאחרונה תכנית חדשה לוועדה וכי ארז ומסד יבחנו אותה.

בהבהרה שביקשנו מעו”ד יוסף עודה, ציין כי אין המדובר בתכנית חדשה, אלא בזו שכבר הוצגה בפני ראש המועצה, ועדת הבינוי ומהנדס המועצה ולאחר מכן לדיירים – וקיבלה ברכת הדרך. לדבריו, לאחר שהתוכנית העקרונית עברה עיבוד סופי בהתאם להנחיות המועצה והוועדה לתכנון ובניה היא הוגשה כעת בצורה רשמית לוועדה ותזכה בקרוב לפרסום כחוק.

ראש המועצה עדכן כי תרגיל החירום של פיקוד העורף בכפר ורדים קיבל ציון מוכנות גבוה. הוקמה יחידת סע”ר (סיוע עצמאי ראשוני) איכותית בפיקודו של אל”מ מיל. אודי זכריה, והוכנו ערכות הצטיידות למתנדבי היחידה.

תכנית אסטרטגית כפר ורדים 2030 יצאה לדרך, כאשר החלו פגישות חברת היעוץ אציכ (לא טעות: אציכ!) עם חברי המועצה ועובדיה. איתן היימן ביקש שיהיה גם מפגש במליאת המועצה.

 




תגובה אחת

  1. תושב ותיק הגב

    למרות כל מה שנכתב בעניין “גולדן-וילג'” ועל אף כל הנימוקים שהועלו בישיבת המועצה, מוזרה לי מאד, בלשון המעטה, ההתנערות של המועצה והעומד בראשה מהנושא כאילו מדובר באקס-טריטוריה ולא חלק אינטגרלי של כפר-ורדים והתושבים שם נתינים זרים ולא משלמי מיסים בכפר שהוא עומד בראשו.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן