סוף עצוב לפינת החי במעלות

אלכסנדרה רבינוביץ: הזנחה פושעת. העז גססה ומתה * עיריית מעלות-תרשיחא: החיות טופלו במסירות, נערוך בירור * סרגיי שטיינברג: עוכבנו על הסגת גבול והגשנו תלונה נגד ארקדי ובשראה


 

האם אפשר לבכות על עז שמתה? בהחלט. לא רק על העז אני בוכה. אני בוכה על המין האנושי, על טיפשותו, על קור ליבו. על אי ההבנה הבסיסית שלו שאסור לו לפגוע לא בטבע, לא בחבריו בעלי החיים ולא בחבריו בני האדם. אבל המין האנושי חושב שמותר לו, שהכל שלו ולמענו ובשבילו. ההתעוררות תהיה כואבת.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-08-27-at-11.37.33-1-scaled סוף עצוב לפינת החי במעלות
העז המסכנה מפינת החי במעלות

 

 

לפני מספר ימים נחשפתי לפוסט על עז גוססת שנותרה לבדה לגסוס בפינת החי במעלות. פעילים ממעלות היו שם ורתחו על מצב העז, זאת אחרי שבמשך כשנה הם נלחמים ומתריעים כי פינת החי ננטשה ובעלי החיים במצב של הזנחה פושעת.

אחרי שהתריעו ונלחמו למען בעלי החיים שנותרו ללא מים ואוכל ועשו מאבקים למען החיות –  העיריה ניאותה להתעורר ונתנה בהשאלה את בעלי החיים לחוות עץ הזית בתרשיחא.

בעירייה טענו כי החיות סודרו במקום טוב. הפעילים לא האמינו והלכו לגן לבדוק ומצאו שם עז במצב גסיסה שנותרה לבד ועוד ארנבים שהיו משוחררים, לבד בלי מים ובלי אוכל. כשראיתי את הסרטון (בו נחשפתי לראשונה למצב) נסעתי למקום עם אוכל לעז במטרה להוציאה משם.

 

כפרניק p58ekalvtrhjg6moqcsw סוף עצוב לפינת החי במעלות
צער בעלי חיים במעלות

 

 

מצבה של העז אכן היה עגום. למזלי יש לי קשרים בעמותה של שרון מ”להתחיל מחדש – מקלט שיקומי לחמורים וסוסים שעברו התעללות”. חברה טובה מתנדבת שם ואני תורמת שם לאורך השנים האחרונות. ובשיחה עם החברה המתנדבת היא פנתה לשרון שלמחרת בבוקר פעלה להוצאת העז מהגיהנום בה היתה – לבדה ללא אוכל ומים. (איך אפשר לתת לבעל חיים לגסוס כך אל מותו אני לא מצליחה להבין). העז פונתה לבית החולים בית דגן והיום נמסר לי כי העז לא שרדה. ראש עיריית מעלות-תרשיחא והווטרינר העירוני – אשמים במחדל הנורא ואני מקווה כי יבוא עימם הדין.

אלכסנדרה רבינוביץ

 

 



 

מעיריית מעלות-תרשיחא נמסר כי פינת החי (סמוך לרחוב האורנים, לא הרחק מהעירייה) הוקמה למעלה מ-20 שנה לטובת תושבי העיר ושימשה כמרכז מבקרים וגם כמקום פעילות למוסדות החינוך בהשתתפות פעילה של תלמידי בתי הספר וגני הילדים. הפינה נוהלה במשך שנים רבות ע״י עובד עירייה מסור ובפיקוח של הווטרינר העירוני. בפינת החי היו כ-10 עזים, תרנגולים, יונים, צבים ושפנים.

עם פרוץ משבר הקורונה המתמשך, הסגרים וההגבלות השונות שבאו בעקבותיו, התקבלה בעירייה החלטה לצמצם את הפעילות ולסגור את פינת החי ובנוסף העובד שניהל את המקום פרש לגמלאות. מאז נפרצה פינת החי מספר פעמים תוך ביצוע פעולות וונדאליזם ואפילו אירעו מסחר פעמים גניבה של חיות מהפינה.

לדברי העירייה, כלל החיות טופלו במסירות, כולל האכלה ושתייה וטיפול רפואי ומעקב מסודר של הווטרינר העירוני, ד”ר ריאד בשארה, בנושא חיסונים ומתן תרופות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-08-26-at-10.48.55-scaled סוף עצוב לפינת החי במעלות
העיזים מפינת החי במעלות במשכנן החדש בתרשיחא. צילום: דוברות העירייה

 

“לדאבוננו לאחרונה באחת החדירות הלא מורשות לשטח פינת החי שהינה מוסד עירוני והפריצות, נגנב ונלקח גם תיק מעקב החיסונים של הווטרינר”, נאמר בתגובת העירייה. “כמובן שהוגשה על כך תלונה במשטרה.

“לאחר ההחלטה להעביר את כלל החיות לחוות עץ הזית בתרשיחא, סמוך לגבעת האורנים, נותרה בפינה עז שאובחנה ע״י הווטרינר כחולה בדלקות ברגל. לדברי הווטרינר, העז המבוגרת יחסית חוסנה במספר חיסונים לאורך השנים כגון: כלבת, הפה והטלפיים ומתן תרופות וסטרואידים כנגד הדלקת.

“יום אחד בלבד לאחר פינוי החיות מהפינה, נוצר קשר בין דובר העירייה לבין עמותת תנו לחיות לחיות ותואם פינוי העז לטיפול רפואי בבית דגן. לצערנו הוחלט בבית דגן להרדים את העז עקב מצבה הרפואי החמור. עודכנו ע״י העמותה שאנו עתידים לקבל את הסיכום הרפואי ואת התייחסותם בקרוב. מנכ״ל העירייה זימן השבוע את הווטרינר העירוני ואת מנהלו הישיר לבירור בנושא”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-08-26-at-09.47.22-1-scaled סוף עצוב לפינת החי במעלות

 

לפי שעה טרם הוחלט מה יהיה בשטח פינת החי שנסגרה, אולם אחד הכיוונים שנבחנים הוא הקמת חווה חקלאית לימודית.



 

סרגי שטיינברג, פעיל זכויות בעלי חיים ממעלות, מספר כי מזה זמן רב היתה הזנחה גדולה בפינת החי בעיר. לדבריו באירוע האחרון הגיע למקום ביחד עם עוד שני פעילים, רומן עוז ודורון טל, במטרה לוודא כי העז החולה, אכן מטופלת כפי שהבטיחה העירייה. לפינת החי הגיעו גם שוטרים ממשטרת מעלו”ת שהוזמנו על-ידי העיריה.

בהמשך, שלושת הפעילים עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה על “הסגת גבול”. במקביל, הגישו שטיינברג וחבריו תלונה נגד פומרנץ וד”ר בשארה על התעללות בבעלי חיים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-08-26-at-10.48.19-scaled סוף עצוב לפינת החי במעלות
פינת החי במעלות, צילום דוברות העירייה

 

 

 




תגובה אחת

  1. סשה הגב

    דוברות לא תעזור
    ……

    עיריה שלא מתביישת … לטייח שנה שלמה
    ולגרום למוות מיותר של בעח
    תתביישו לכם

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן