מתייחדים עם זכרו שלמה סויסה ז”ל

מאיר אסייג: עזרה לזולת * יהודה דוד סויסה: להמשיך דרכו  * ארקדי פומרנץ: הנצחה מכובדת * טוביה גלזר: נעלים גדולות * נחלה טנוס: מסירות ואחריות * יוסי ברדא: מודל להשראה * מוטי בן דוד: חבר אמת * שמעון בן נעים: לבקש מחילה


 

במסגרת ישיבת מליאת המועצה השבוע, התייחדה עיריית מעלות תרשיחא עם זכרו של חבר מועצת העיר ויו”ר תנועת ש”ס שלמה סויסה ז”ל, שהלך לבית עולמו לפני כשבועיים ממחלת הקורונה, בגיל 60.

בישיבה נטלו חלק גם בני משפחתו של הרב סויסה ז”ל, שלוש מבנותיו ואחיו. היא החלה בהדלקת נר זיכרון שעל הרקע הוקרנה תמונתו של הרב סויסה ומיד לאחר מכן כיבדו כלל משתתפי הישיבה את זכרו בעמידה לדקת דומיה.

 

כפרניק 443545665-scaled מתייחדים עם זכרו שלמה סויסה ז"ל
עיריית מעלות-תרשיחא: דקת דומיה לזכר הרב שלמה סויסה ז”ל

 

ראשון הדוברים היה הרב הראשי למעלות הרב מאיר אסייג שליט”א: “קשה לנו מאוד לקבל את המציאות המרה, רבי שלמה הלך בדרך של עזרה לזולת, השתתף בצרתם ומצוקתם, נתן את ליבו את עינו ואת כל גופו ע”מ לסייע לזולת. גורמים מעמותות שונות פונים אלי ומספרים כי רבי שלמה לא שרק דאג לתקציב ולמקום חלוקה, אלא השתתף באופן פעיל בחלוקה עצמה, זו בדיוק אהבת חסד שעושים עם הגוף. מעולם לא פירסם את עצמו ופעילותו, אלא פעל בלב תמים במתן צדקה וגמילות חסדים בסתר. אם אנו באמת רוצים להנציח את זכרו, עלינו לשאוף להמשיך את דרכו”.

 



 

 

יהודה דוד, אחיו הצעיר של הרב שלמה סויסה: “ידענו שחי בקרבנו אדם מיוחד וטוב לב, אך האמת שרק במהלך השבעה התוודענו לגודל האישיות שלו ולגודל הפעילות המבורכת שלו למען הקהילה והתושבים בעיר. הכאב אמנם מתפוגג עם הזמן, אך את העצב לא ניתן למחוק במהרה. אני פונה לכלל חברי המועצה ולנבחרי הציבור להמשיך את דרכו של אחי ז”ל ולהתמיד ולהקפיד על הסיוע לתושבים ולזולת”.

 

כפרניק 334345-scaled מתייחדים עם זכרו שלמה סויסה ז"ל
בנותיו ואחיו של הרב שלמה סויסה ז”ל במהלך ישיבת ההתייחדות

 

(צילומים לעיל: אילן אוחנה, דוברות והסברה עיריית מעלות-תרשיחא)

 

ראש העיר ארקדי פומרנץ: “אנחנו מתקשים לעכל את האובדן הקשה לעיר מעלות ולתושביה ואף לי באופן אישי. שלמה היה חבר אישי אוהב ואהוב, הרבה להתייעץ איתי ופקד את לשכתי פעמים רבות. הנחתי את הפקידות בלשכה שבכל עת שרבי שלמה עומד בפתח אין לעכבו ולהכניסו ללא דיחוי. שלמה היה איש ציבור מהמעלה הראשונה, פעל רבות למען החינוך הדתי בעיר ופעל רבות למען מוסדות החינוך. מעולם לא ביקש ממני משהו אישי לטובתו, רק תושבי העיר והתלמידים במוסדות החינוך עמדו לנגד עיניו. אני מבקש להשתתף בצערה של המשפחה ואנו כעירייה נעשה את כל מה שלאל ידנו להנציח את זכרו של שלמה בדרכים ראויות ומכובדות, יהי זכרו ברוך לעד”.

חבר מועצת העיר טוביה גלזר (שנכנס למליאה במקום סויסה ז”ל): “להחליף את רבי שלמה ז”ל בתפקיד זה דבר כלל לא קל ולא פשוט בעבורי, אני יודע שאני נכנס לנעליים גדולות, אשתדל בכל מאודי להתמודד עם כובד האחריות וללכת בדרכו של שלמה ז”ל”.

סגן ראש העיר נחלה טנוס: “העובדה ששלמה איננו פה עמנו היום היא בלתי נתפסת, עבדנו לאורך השנים בשיתוף פעולה מלא. בכל פעם שהגעתי לבניין העירייה הייתי רואה את שלמה מתרוצץ בין המחלקות והמשרדים ע”מ לקדם פתרונות למצוקות של הציבור. הוא מילא את תפקידו במסירות ואחריות”.

 



 

 

חבר מועצת העיר ד”ר יוסי ברדא: “האבדה קשה לי מאוד באופן אישי ובטח וקרוב לוודאי לציבור כולו. שלמה ז”ל היווה עבורי מודל להשראה ואני שהייתי קשור אליו בעבותות של חיבה ואהבה, עדיין לא מעכל את הבשורה. שלמה היה כמו אבא בשבילי, הוא דאג יומם ולילה בכל מאודו לשיפוץ והבנייה של התיכון של הבנות החרדי. שלמה אף התחייב למכור את הבית שלו למען מטרה נעלה זו. על העירייה להשתדל ולהשלים את כל התקציבים הדרושים ע”מ להשלים את שיפוץ בית הספר ובהזדמנות זו אני מציע לקרוא את שם בית הספר על שמו”.

 

כפרניק 235941090_4684417828257928_2688519476524156572_n0000 מתייחדים עם זכרו שלמה סויסה ז"ל
הרב שלמה סויסה ז”ל

 

חבר מועצת העיר מוטי בן דוד: ” שלמה היה חבר של אמת, אופטימי, תמיד שידר רוגע ושלווה. הוא נגע בכל כך הרבה אנשים בדרכו הנעימה והמיוחדת, תמיד ניסה לחבר ולאחות קרעים וחבר את כלל הציבור. זו אבדה משמעותית מאוד לעיר מעלות ותושביה”.

סגן ומ”מ ראש העיר שמעון בן נעים: “זו הישיבה הכי עצובה והכי כואבת שבה נטלתי חלק מעודי. שלמה היה דבק במשימה ובמטרה, לא נח ולא שקט עד שהשיג את מבוקשו אך ורק למען הציבור, למען התושבים. הכאב שלנו גדול מנשוא, אנו נהיה עם המשפחה לאורך כל הדרך, וב”ה נמשיך את מפעל חייו בכל מאודנו. כולנו צריכים לבקש מחילה מרבי שלמה, יהי זכרו ברוך לעד”.

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן