מי אני?

תעודת זהות אישית ויצירתית לתלמידי החינוך המיוחד בבית ספר תפן * חני יאיר: התרגשתי לשמוע על התהליך העמוק


 

בשבוע שעבר תלמידי חט”ב נכויות פיזיות ( CP), בביה”ס תפן, הציגו בפני ההורים את הפרויקטים בנושא מי אני?

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-06-07-at-11.09.35-scaled מי אני?
תלמידי חנ”מ בתפן בפרויקט מי אני

 

 

בשלב הראשון התלמידים התבוננו וחקרו את עצמם. שאלו מי הם? מה הם אוהבים לעשות? הכוחות, השאיפות והחלומות שלהם, חקרו את התכונות וההתנהגויות שהם אוהבים בעצמם ומשרתות אותם ובמקביל חקרו תכונות והתנהגויות שמעכבות ומחלישות אותם. כל תלמיד חקר לעומק את הנכות והאתגר שעמו הוא מתמודד.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-06-07-at-11.09.36-1-scaled מי אני?

 

בהמשך התלמידים נחשפו למודל סנגור עצמי ובו למדו להביע את המחשבות והרגשות בנחישות, לבחור ולהחליט מה נכון ומה פחות. להגדיר במה הם רוצים להצליח, מהו הקושי ומה הם מציעים.

 



כפרניק WhatsApp-Image-2021-06-07-at-11.09.36-scaled מי אני?

בנוסף,  נחשפו למודל אפר”ת ( אירוע, פרוש, רגש ותגובה ). התלמידים למדו להתבונן על הפרושים שהם נותנים לאירוע, על הרגש שעולה ומציף ועל ההתנהגות. בהמשך אף למדו לתת פירושים אחרים. דרך הפרושים התלמידים למדו לזהות את האמונות המגבילות שלהם.

כפרניק WhatsApp-Image-2021-06-07-at-11.09.35-1-scaled מי אני?

תוצרים: כל תלמיד יצר ת.ז ייחודית לו, חוברת המאגדת את כל התהליך, תובנות ומסרים שהודפסו על גבי מגנט, משחקי התבוננות ופיבאן.

כפרניק WhatsApp-Image-2021-06-07-at-11.09.36-2-scaled מי אני?

חני יאיר מנהלת אגף החינוך:  “הוזמנתי לחזרה הגנרלית של הילדים לקראת הפרזנטציה לפני ההורים, התרגשתי לשמוע על התהליך הכל כך עמוק שעברו, כל אחד עם עצמו ויחד כקבוצה ומהתוצרים הנפלאים שלהם. תודה לסימה אלוש רכזת החנ”מ בבית ספר תפן ולכל הצוות המדהים שמלווה את הילדים”.




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן