כביש 6 לאחיהוד ואופניים בנהריה

שרת התחבורה: נקדם תכנית לחיבור חוצה ישראל לכביש 85 * משרד התחבורה, חוצה ישראל ועיריית נהריה חתמו על הסכם הכולל סלילת 19 שבילי אופניים * חה"כ יעל רון בן משה: הבטחת בחירות


 

בשורה (או הבטחת בחירות?) לתושבי הגליל המערבי: שרת התחבורה מירב מיכאלי הכריזה כי הארכת כביש 6 עד כביש 85 יוצאת לדרך. בהודעה שפרסמה מיכאלי, נאמר כי “בעבודה מקצועית מעמיקה ומאומצת, משרד התחבורה הגיע להסכמות עם משרד האוצר, והעביר לחברת ‘חוצה ישראל’ 60 מיליון ₪  להיערכות לביצוע של הארכת הכביש”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-10-18-at-18.23.10-scaled כביש 6 לאחיהוד ואופניים בנהריה
שרת התחבורה בביקור בגליל המערבי

 

הארכת הכביש תבוצע כמו כל כביש 6 בהסכם ppp, והוא יוצא לדרך לאחר שלדרישת שרת התחבורה, הוסכם על תשלום של שקלים בודדים בלבד במקטע החדש, לטובת כלל תושבות ותושבי הצפון. שלב התכנון ובחירת הזכיין צפוי לקחת כשנתיים וחצי, ולאחריו יחל הביצוע על ידי הזכיין שיזכה במכרז.

מיכאלי: “הארכת כביש 6 צפונה היא בשורה אדירה שאני שמחה להביא לתושבות והתושבים בגליל, בעכו, בכרמיאל, במטה אשר ובנהריה. הארכה שתאפשר לאזורים האלה לשגשג ולפרוח כמו שמגיע להם. הארכת הכביש מבוצעת במקביל לקידומן של תכניות מקיפות לחיזוק התחבורה הציבורית והעירונית בנהריה ובעכו – ותסייע בהוצאת תנועת רכבים פרטיים מתוך הערים. המקטע החדש יזכה לתעריף מופחת, וזאת לאחר התעקשות רבה שלי מול משרד האוצר שלשמחתי נשאה פרי”.

 

 

דני שנבך, מנכ”ל חוצה ישראל: “אנו מברכים על ההחלטה להארכת כביש 6 צפונה. מדובר בפרויקט תחבורתי משמעותי שישרת את האינטרס הלאומי – חיבור הצפון למרכז לטובת כלל תושבי מדינת ישראל, שכעת יוכלו לנוע במהירות וביעילות. הארכת הכביש תאפשר זרימת תנועה טובה גם בשעות השיא ותאיץ את הפיתוח העירוני של כלל היישובים במרחב הגליל המערבי. פרויקט זה מצטרף לשורה של פרויקטים שמקדמת חוצה ישראל בצפון, שמטרתם לספק פתרונות תחבורתיים מתקדמים, המאפשרים הקלה משמעותית בעומסי התנועה ושיפור איכות חיי התושבים.”

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-10-18-at-18.23.12-scaled כביש 6 לאחיהוד ואופניים בנהריה
שרת התחבורה: כביש 6 יוארך לאחיהוד

 

**



 

 

עוד בביקור מיכאלי בגליל המערבי:

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת חוצה ישראל ועיריית נהריה חתמו על הסכם “רשויות השינוי” שיאפשר לשפר משמעותית את התשתיות התחבורתיות בעיר, תוך מתן עדיפות לתחבורה ציבורית ורכיבה על אופניים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-10-18-at-17.28.02-scaled כביש 6 לאחיהוד ואופניים בנהריה
מימין: המנכ”לית מיכל פרנק, השרה מרב מיכאלי, ראש העיר נהריה רונן מרלי ומנכ”ל חוצה ישראל דן שנבך

 

ההסכם כולל פרויקטים תחבורתיים קצרי טווח, שיקדמו תחבורה ציבורית וחלופות לרכב הפרטי ויובילו לשינוי משמעותי במציאות התחבורתית בעיר – במטרה לצמצם שימוש ברכב פרטי, להפחית את הגודש בכבישים, ולעודד את התושבים לעבור לתחבורה ציבורית, אופניים והליכה.

במסגרת ההסכם יוסדר צומת הגעתון / ויצמן כאזור מיתון תנועה מוטה הליכה, תוך הוספת מעברי חציה ותיעדוף הולכי רגל, צמצום פניות לצומת, הגבהת מדרכות, הקמת תחנות אוטובוס חדשות ושדרוג תחנות אוטובוס קיימות. זאת, בעלות כוללת של יותר מ-3 מיליון שקלים.

כן, יסללו בנהריה 19 שבילי אופניים באורך כולל של מעל 17 קילומטרים, שירשתו את כל העיר. השבילים יסללו בכביש חוצה נהריה וברחובות הרצל, הסחלב, ההגנה, שטיינמץ, טיילת המסילה, שז”ר, וייצמן – המעפילים, גלגליות, קפלן, הפרות, מובל נחל גולה, נשר-שפרינצק, לוי אשכול, ביאליק, שפירא, סולד ודרך השיירה.

בנוסף, יסללו נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית, בשדרות הגעתון וברחוב וייצמן, באורך של כשני קילומטרים ובעלות של יותר מ-10 מיליון שקלים. כן יוסדרו מסופים וחניונים הכוללים 350 עמדות אוטובוסים, בשטח כולל של 46 דונם, וברחבי העיר יוצבו 106 תחנות אוטובוס חדשות ומשודרגות.

תשתיות אלה יאפשרו תוספת שירות משמעותית בתחבורה הציבורית העירונית, של 2,600 קילומטר נסועה שבועי כבר בשנה הבאה (2023). בשנת 2024 יתוכנן קו עירוני חדש להרחבת הכיסוי של השירות העירוני בנהריה.

בנוסף, יוטמעו פרויקטים טכנולוגיים בעלות כוללת שלח 1.6 מיליון שקלים לכל רשות, לעידוד הליכתיות, שימוש באופניים ובתחבורה הציבורית, בין היתר באמצעות פרקלט והתקנת הצללה טבעית ומלאכותית.

לפני כשנה, בינואר 2022, ביצע משרד התחבורה רה-ארגון משמעותי בשירות האוטובוסים העירוני, שהכפיל את הנסועה השבועית בעיר, באמצעות הגברת תדירויות של קווים מבוקשים וייעול מסלולי הקווים. בעקבות המהלך, חל גידול מתמיד במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בעיר, העומד על 40% יותר ממספר הנוסעים בשנה שעברה ו-13% יותר ממספר הנוסעים לפני הקורונה (2019). בדצמבר הקרוב, יושלם הרה-ארגון עם שירות חדש בשכונת אריק שרון.

נהריה היא הרשות החמישית שחותמת על הסכם “רשויות השינוי” עם משרד התחבורה. בחודש האחרון חתמו על ההסכם גם טירת הכרמל, קרית מוצקין, עפולה ושפרעם. בשלב הבא יחתמו הסכמים עם אור עקיבא, בית שמש, מודיעין עלית ואופקים. עם הצלחת המיזם, משרד התחבורה ירחיב אותו לרשויות מקומיות נוספות.

מיכאלי: ״תושבות ותושבי נהריה, תתחדשו! תחבורה טובה, נוחה, איכותית, נקייה ומהירה יותר בדרך אליכןם. גאה לחתום היום עם ראש עיריית נהריה על הסכם משמעותי שישפר את התחבורה הציבורית בעיר, וזאת בהמשך למהלך שלם שכבר עשינו בנהריה שהפך אותה לעיר מובילה בתחבורה הציבורית, ההליכתיות והרכיבה שבה. התוצאות כבר נראות בשטח- השימוש בתחבורה הציבורית עלה מאז שהתחלנו במהלך, ועכשיו, ההסכם שחתמנו יעלה את התחבורה הציבורית בעיר ובאזור לשלב הבא.

“משרד התחבורה בראשותי עובד בשיתוף פעולה פורה עם הרשויות המקומיות כדי לפתח את התחבורה העירונית ואני מזמינה עוד ועוד ראשי רשויות להצטרף למהפכה״.

 



 

ראש עיריית נהריה, רונן מרלי: ״זוהי בשורה חשובה מאוד לעיר נהריה, שחוזרת להיות עיר האופניים של ישראל. אנו שמחים להיות חלק מרשויות השינוי שמובילה השרה מיכאלי, ותשקיע מיליוני שקלים בעיר בהסתכלות על נהריה 50 שנה קדימה ולא רק בטווח הקצר. תוך שנה וחצי כבר יוכלו התושבים והמבקרים בעיר לנסוע ברשת שבילי אופניים שתרשת את העיר ותחבר בין כל חלקיה. בין שאר הפרוייקטים הכלולים בתוכנית, יתבצע גם שדרוג של צומת הגעתון שייתן העדפה להולכי רגל וזאת לצד המשך קידום מהפכת התחבורה הציבורית שכבר החלה בעיר לפני מספר חודשים. אני מודה לשרה ולראשי משרדה על ההשקעה הרבה, העבודה המשותפת ועל שבחרו בנהריה להיות חלק מ׳רשויות השינוי׳, יחד עם אנשי המקצוע בעירייה שעשו עבודה מקצועית ובלתי מתפשרת שהביאה לקידום ההליכים התכנוניים הנדרשים שהובילו לרגע הזה״.

מנכ”לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: “גם נהריה הולכת יד ביד עם מדיניות משרד התחבורה לעודד הליכתיות, רכיבה ותחבורה ציבורית, באמצעות הקצאת משאבים ממוקדת שתייצר השפעה של ממש בשטח. התשתיות שיפתח המשרד בעיר, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, יאפשרו בין השאר תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית, ומתן מענה הוליסטי לצורכי התושבים. אני מברכת את תושבי נהריה ומבקריה לקראת השינוי התחבורתי שמצפה להם. המשרד ממשיך בעבודה על הסכמים דומים עם רשויות נוספות”.

מנכ”ל חוצה ישראל, דן שנבך: “אני מברך על חתימת הסכמי השינוי שיסייעו לרשויות המקומיות לשפר ולשדרג את תשתיות התחבורה בערים השונות. מדובר בפרויקטי תשתיות ותחבורה עירוניים חדשניים, במסגרתם תוקם מעטפת תחבורתית רחבה שתשפר ותנגיש את שבילי ההליכה והרכיבה באופניים לרווחת התושבים, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית. הפרויקטים בהובלת חוצה ישראל מהווים אבן דרך משמעותית בכניסתה של חוצה ישראל לתחום יישום פתרונות תחבורתיים עירוניים ושיתוף הפעולה ההדוק בין כל השותפים יביא לפיתוח ומודרניות שישפרו את רמת חיי התושבים.”

 



 

חה”כ יעל רון בן משה, מזכ”לית מפלגת המחנה הממלכתי ויו”ר הוועדה לפניות הציבור:

“לאחר שבמהלך כל השנה האחרונה נאבקתי רבות בכנסת על קידום כביש 6 לצפון, ומיכאלי לא נקפה אצבע לטובת הטיפול בנושא החשוב הזה כל כך לתושבי הצפון, ערב הבחירות היא מגיעה לנהריה ומכריזה שנמצא התקציב.

“במשך שנה מיכאלי טענה שאין שום בעיה והכל מתקדם כמתוכנן או לחילופין התעלמה מפניותיי החוזרות ונשנות – וכעת מסתבר שאכן הכל היה תקוע ותושבי הגליל המערבי וכלכלת הגליל המערבי איבדו שנה שבה כבר אפשר היה להתקדם.

מדוע השרה הסיטה את התקציבים שכבר יועדו לפרויקט זה אל פרויקטים אחרים? האם ההצהרה הזו היום אינה אלא הבטחת בחירות? למה אי אפשר היה להסדיר זאת לפני שנה? ולא פחות חשוב – בהצהרתה החגיגית הודיעה השרה כי גם הקטע עד צומת כברי יהיה בתשלום. למה שוב בצפון מוטלת אגרה שלא קיימת בדרום או בכביש החדש לירושלים? מאיפה החוצפה הזו לנהוג בכזה זלזול בתושבי הצפון?

“אמשיך לפעול תמיד למען תושבי הצפון, בלי קשר למצב פוליטי כזה או אחר ומבלי לעשות זאת רק כאשר הדבר נוח לצורכי תעמולת בחירות”.

 

צילומים: עדי דינר

 




תגובה אחת

  1. שולה מעפולה שעשו לה ולא שילמו לה הגב

    סלילת 19 שבילי אופניים ???
    זה הפתרון שלך כבוד השרה ל????
    אין רכבות לצפון בסופי שבוע.
    אין תחבורה ציבורית מהירודות שיש.
    אין תשתית כבישים נורמלית.
    יש גם יש פקקים ועומסי ענק כל יום בכבישים.
    אבל בנינו, מה אכפת לך, אותך מעניין רק מה שקורה בת”א רבתי.
    אגב,
    לפי התמונות אני למד שגם ראשי הערים שנכחו בפגישה מרימים/מרימות גבה לגיבוב התעמולה שלך.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן