השר טרופר בביקור בגליל המערבי

שר התרבות והספורט באשכול רשויות גליל מערבי: ספורט ותיירות * לי-את כהן ביקשה: 25 מלש"ח לתרבות * אורי פרידלנד: תכנית אב לאיגום משאבים


 

חילי טרופר, שר התרבות והספורט, ביקר לאחרונה באשכול רשויות גליל מערבי, על מנת להכיר את יתרונות התפיסה האזורית ולבחון שיתופי פעולה בין המשרד והאשכול בתחומי הספורט והתרבות. השר נועד עם צוות האשכול ועם ראשי רשויות הגליל המערבי ודן עמם בתוכנית האב האזורית הראשונה מסוגה לקידום הספורט בגליל ובאפשרויות התקצוב האזוריות לתחום התרבות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-09-12-at-11.24.07-2-scaled השר טרופר בביקור בגליל המערבי
השר חילי טרופר בביקור בגליל המערבי

 

טרופר הגיע לסבב פגישות שנערכו באולם הספורט נעמן, מלווה במשנה למנכ”ל המשרד, עאדל ח’טיב. השר נועד עם צוות מנהלי האשכול בראשות המנכ”לית לי-את כהן ומנהל המחלקה לפיתוח חברתי אורי פרידלנד, וכן עם ראשי הרשויות. הביקור הסתיים במפגש ומשחק כדורעף של השר עם שחקני אלופת המדינה בכדורעף, הפועל מטה אשר/עכו.

כהן אמרה כי על אף שסדר הגודל של האוכלוסייה באשכול הוא כשל מטרופולין חיפה או ראשל”צ, מבחינה תקציבית כל רשות מתמודדת בנפרד עם משאבים מוגבלים, ומטרת האשכול היא צמצום פערים, הגדלת מרחב ההזדמנויות לאזור, הגדלת היצע השירותים, קידום ופיתוח מנועי צמיחה אזוריים. כהן העלתה בקשה לתקצב את תכנית הצפון החדשה לתרבות בסכום של  25 מיליון ₪ לשנה למשך חמש שנים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-09-09-at-21.02.55-2 השר טרופר בביקור בגליל המערבי

 

פרידלנד הציג בפני השר את תכנית האב האזורית לספורט בגליל המערבי, הראשונה מסוגה ואמר: “החלטנו לקחת את שיתוף הפעולה האזורי במתקנים, מועדונים ואירועים. לרשויות קטנות אין שטח ואין תקציב מספיק ולכן בנינו תכנית אב אזורית לספורט בתהליך מעמיק של מפגשים עם ראשי רשויות, אגודות ספורט, מועדונים ומנהלי מחלקות ספורט. מטרות התכנית הן פיתוח ענפים, מסגרות ומועדוני ספורט חדשים; הקמת ופיתוח מתקני ספורט איכותיים; שילוב קהלים חדשים של נשים, חברה ערבית ובעלי מוגבלויות; מיצוי ופיתוח מצוינות; הקמת ופיתוח מתקני ספורט איכותיים על בסיס איגום משאבים; יצירת הקמת מרכז לאומי להעשרה ושירותי רפואת ספורט; הסמכה והשתלמויות למאמנים ומדריכים; אירוח והפקת אירועי ספורט לאומיים ובינלאומיים וקידום תיירות ספורט.

“הרעיון הוא למצוא תחומים שאף רשות לא תוכל להקים לבדה, לקצר מרחקים ולהציע אפשרויות מקומיות בחבל ארץ עתיר יתרונות גאוגרפיים עבור מקצועות ספורט ימי, רכיבה הררית ועוד”.

 



 

 

השר טרופר התייחס בדבריו למגוון אפשרויות התמיכה של המשרד ביוזמות השונות ולמורכבות של תקצוב אשכולות כישות אחת המאגדת כמה רשויות.

בתחום הספורט סיכם השר כי תכנית האב לספורט תוצג למנכ”ל המשרד ותהווה תכנית עבודה משותפת לאשכול ולמשרד.

השר אמר כי קולות קוראים ייפתחו לאשכולות בדגש על מבנים הישגיים רב תחומיים, אולמות ספורט (ארנה) בריכות ומבנים רב-ענפיים. קולות קוראים מסוג זה צריכים להיות אזוריים ופתוחים לאשכול, אמר השר. מבני ארנה יוקמו בנגב בגליל כמבנים אזוריים שישמשו גם למופעים, פסטיבלים וכו’.

בנושא תיירות ספורט, הסכים השר שמדובר בתחום חשוב וציין כי הוא בעד קידום אירועי ספורט בינלאומיים באשכול, בפעולה משותפת יחד עם משרד התיירות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-09-09-at-21.02.54-2-scaled השר טרופר בביקור בגליל המערבי

 

 

בתחום התרבות סיפר השר לנוכחים על מיזם הקמת בית היוצר בו ניתנות כל התשתיות האיכותיות ביותר לאמנים בחינם ללא מטרת רווח, ואמר כי המשרד מעוניין להרחיב את המיזם גם לצפון ולדרום על מנת לקדם את התרבות בפריפריה.

 

צילום: אשכול רשויות גליל מערבי




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן