השכירות בקליקה זינקה

לאחר 3 שנים משרד נגב-גליל סיים את התמיכה בקליקה תפן ומחירי השכירות כמעט והוכפלו * מגדל תפן: נתפעל ונסבסד את המקום. המחירים תוך התחשבות ביזמים


 

מספר יזמים אשר שכרו משרדים בקליקה תפן מדווחים על תחושה קשה בשל עליית מחירים חדה במחירי השכירות במקום, וכתוצאה מכך גם עזיבת המשרדים. עליית המחירים בעקבות סיום התמיכה של משרד הפריפריה נגב-גליל לאחר שלוש שנות סבסוד.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-12-06-at-19.31.08-scaled השכירות בקליקה זינקה
קליקה תפן, חלל עבודה משותף

 

 

“קליקה” הינו מיזם משותף של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ורשויות מקומיות להקמת ותפעול חללי עבודה משותפים. בקליקה תפן יש 21 משרדים להשכרה, חדר ישיבות, חללי עבודה נוספים, מטבחון ועוד.

שכירות המשרדים בקלילה תפן היתה מאוד אטרקטיבית ובמחירים של 900 – 1300 ₪ למשרד לחודש (+מעמ). אלא שבתום תמיכת הממשלה בפרויקט, עלו מחירי שכירות המשרדים למחיר אחיד של 1,700 (+מעמ) לחודש.

ממועצת מגדל תפן נמסר, כי המשרד לפיתוח הנגב והגליל סיים את ההתקשרות והשתתפות במצ’ניג מול המועצה בסוף 2021 מתוקף “קול קורא”, והמועצה תתפעל את קליקה ללא שותפים ותישא בכל ההוצאות במימון מלא מתקציבה – ולכן עודכנו תעריפי שכ”ד.

“גם אחרי עליית המחירים מועצת מגדל תפן תצטרך להוסיף מתקציבה לתמיכה בפרויקט”, נאמר בתגובת מועצת תפן. “עליית מחירי השכירות היתה תוך התחשבות ביזמים והמחיר כולל גם חבילה גדולה של שירותי אינטרנט בסיב אופטי, הדפסות, ניקיון משרדים, מיזוג, תכנים מקצועיים, כיבוד וכעוד. השכירות בקליקה תפן עדיין נמצאת ברף מחירים סביר ביחס למתחרים בסביבה, והנושא הוסבר ליזמים בשקיפות מלאה עוד לפני חתימת החוזה”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-12-06-at-19.31.08-1-scaled השכירות בקליקה זינקה
קליקה תפן: לובי, מטבחון וחלל מרכזי

 

מהמשרד לפיתוח הפריפריה נמסר, כי המשרד סייע לרשות להקים מתחם עבודה משותף מסובסד בדגש על ההקמה ועל ההצטיידות. כפי שהוגדר מראש מול הרשות במסגרת הקול הקורא, תמיכת המשרד הוגבלה לשלוש השנים הראשונות בלבד, מיום פתיחת מתחם העבודה המשותף ולאחר תום התקופה, האחריות המלאה תהיה של הרשויות המקומיות ועליה להמשיך לדאוג להפעלתו כפי שהתחייבה.

יש לציין כי באזור הגליל המערבי פועלים עוד שולשה מתחמי קליקה: בכרמיאל, משגב ועכו.

גם במתחמים אלו, ובכל מתחמי הקליקות הארץ – תמיכת משרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל תסתיים לאחר שלוש שנות פעילות!

 



 

 

מנהלת הקהילה בקליקה תפן, מירב וקנין הרבסט (ביחד עם מנהל המקום אבי בן גוזי), איננה מתרגשת מהשינוי שהיה לדבריה צפוי וידוע לכל היזמים שהשכירו משרדים במקום. אמנם בעבר כל המשרדים היו מושכרים ואף היתה רשימת המתנה, וכרגע ישנם מספר משרדים ריקים – אולם לדבריה המחירים העדכניים עדיין מאוד אטרקטיביים. היא גם מציינת שקליקה במהות אמור להיות מקום דינמי ותוסס עם שינויים ותחלופה גבוהה, ולכן המצב החדש בהחלט יכול גם לשרת את אופי המקום.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-12-06-at-19.31.09-scaled השכירות בקליקה זינקה

 

יש לציין כי ניתן לשכור בקליקה גם עמדות עבודה על בסיס יומי או אפילו עמדה קבועה בחלל המשותף על בסיס חודשי. בקליקה תפן היו גם (בעיקר עד הקורונה) פעילויות קהילתית, סדנאות העשרה רבות, נט וורקינג ועוד – שרובן היו פתוחות בחינם לקהל הרחב.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-12-06-at-19.35.040000-scaled השכירות בקליקה זינקה
מצוקת החניה באזור קליקה תפן

 

אגב קליקה-תפן, שוכרי משרדים ומבקרים רבים במקום מתלוננים על מצוקת חניה קשה בסביבה, ונראה כי מספר חברות/ משרדים עתירי עובדים (למשל, באבקום הסמוכה) – יוצרים קושי רב לחניה.

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן