הלן קארול בבית לוחמי הגטאות

הציירת הניוזילנדית מציגה: "סדרת האלפא-בית" המשלבת מוטיבים מקומיים-מאוריים עם זיכרונות מהשואה * יוזמת התערוכה, דורית קראוס-גבאי: מתרגשת לפתיחה אחרי הדחיה בשנה


 

לפני שנתיים בדיוק, לקראת סיומו של טיול גדול בניו-זילנד, נכנסנו ב”מקרה” למוזיאון קטן בעיר מאסטרטון שהציג ב”מקרה” תערוכת ציורים של ציירת מקומית – הלן קארול.

שם התערוכה: “סדרת האלפא-בית” (The Alphabet Series) – שומרת הזיכרון.

המבט הראשון מתעתע – רואים ציורים צבעוניים, נאיביים מלאים במוטיבים מאוריים. בדיוק מה שחיפשנו! כשהתקרבנו ראינו שכל ציור מייצג אות באלף בית ומחולק לשני חלקים: העליון מוטיב מקומי ניוזילנדי והתחתון זיכרון מהשואה!

 

כפרניק W-is-for-Wine-scaled הלן קארול בבית לוחמי הגטאות
סדרת האלף-בית של הלן קרול

 

 

ככה הכל התחיל…. ב”מקרה” הלן הגיעה באותו יום למוזיאון ונפגשנו. הרגשתי חיבור עמוק להלן שהוא מעבר למילים –  חיבור בין שתי נשים, דור שני להורים ניצולי שואה. הגורל היהודי המשותף, מחשבות על מאיפה באנו ואיפה אנחנו היום.

באותו לילה החלטתי להביא את הלן לישראל ולהציג כאן את סיפורה דרך ציוריה. לקראת ליל הסדר של 2020 להלן ולבעלה היה כרטיס טיסה לישראל, והציורים היו בדרך ארצה לקראת הצגתם בתערוכה מיוחדת בבית לוחמי הגטאות, כמו גם תכניות להפגשת הציירת עם תלמידי אמירים ועוד.

ואז הגיעה הקורונה שטרפה את הכל…

הציורים שהגיעו חיכו שנה במרתפי מוזיאון בית לוחמי הגטאות, וממש עכשיו, הם יוצאים לאוויר ולאור ונתלים על קירות המוזיאון. עם פתיחת המוזיאון (כמה מרגש להגיד!!!), ביום ראשון הקרוב, נוכל לבקר בתערוכה ולחוות באופן בלתי אמצעי את השילוב האמנותי שהלן יצרה בציוריה.

נכון, הלן לא תגיע, אבל נוכל להכירה ולשמוע את הסיפור המיוחד של ילדה, שהגיעה בגיל שנתיים עם הוריה, ניצולי שואה מפולין, למקום הרחוק בעולם, לניו-זילנד! על חייה, ועל בחירתה לספר את סיפור משפחתה דרך ציוריה.



 

 

כפרניק 88789087-scaled הלן קארול בבית לוחמי הגטאות
שומרת הזיכרון, הלן קרול בבית לוחמי הגטאות

 

אירוע הפתיחה של תערוכת “שומרת הזיכרון” בבית לוחמי הגטאות מתקיים באופן מקוון בהשתתפות הציירת, ביום שני הקרוב 22.2.21 בשעה 20:30. הלן תציג את ציוריה ואת סיפורה.

מוזמנים להתרגש איתנו ולהירשם לאירוע הפתיחה בקישור –

https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZcodeGqrzoiGdzTF0Pbt2d6z2aE13n0GlG2 

***את סיפור פגישתנו עם הלן ועבודתה אפשר לקרוא בכתבה בעיתון “א-לה כפר” מרץ 2020, גיליון 343, עמוד 32: https://kmag.co.il/313/32/

מצחיק להיזכר מה חשבנו אז על הקורונה?

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכל האנשים שליוו ועודדו, ובעיקר לצוות המקצועי והמקסים בבית לוחמי הגטאות שהאמין בערך המיוחד של אומנות המשלבת זיכרונות בין שני עולמות כל כך רחוקים –  שואת יהודי אירופה וילדות בניו זילנד.

ניתן לסייע בכיסוי הוצאות הטסת הציורים (לחשבון ביט בנייד 054-2173132).

לתורמים תתאפשר כניסה חינם למוזיאון.

התערוכה תוצג במוזיאון עד סוף חודש מאי 2021

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן