הכשרה בטיפול בחולי סרטן


אחיות כללית במרפאות ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי סיימו קורס הכשרה לטיפול בחולים אונקולוגיים

 

כפרניק 998-scaled הכשרה בטיפול בחולי סרטן
סיום קורס הכשרה אונקולוגית לאחיות בכללית

 

אחיות במרפאות הקהילה מהוות כתובת משמעותית לחולים אונקולוגיים שמספרם עולה נוכח השכיחות הגבוהה של המחלה, בכלל ובאזור חיפה והקריות, בפרט. בכדי לתת בידיהן כלים מקצועיים והתמודדות עם העומס הרגשי הכרוך במפגשים עם מטופלים אונקולוגיים – נערכה לאחרונה סדנת הדרכה אינטנסיבית לכ-10 אחיות במרפאות הכללית באזור.

הסדנה נערכה בריכוזה המקצועי של  ילנה נירשברג – אחות אחראית תחום הוספיס בית ביחידה להמשך טיפול של כללית בחיפה וגליל מערבי”מ והרצו בה האחיות יהודית טפירו, מנהלת הסיעוד במכון אונקולוגי בקרית בריאות זבולון ומומחיות קליניות לטיפול תומך ביחידה להמשך טיפול: ראונדה סאוסן ומורן גיטלי דרורי. התכנים כללו מידע מקצועי באשר לטיפול הרפואי בחולה האונקולוגי, הקניית תקשורת תומכת בקשר עם המטופלים ועיבוד החוויה הרגשית של האח או האחות במגעם עם תחלואה קשה ומורכבת.

מירי בלאופלד, מנהלת פיתוח ידע בסיעוד פתחה את המפגשים בהקראה של קטע מהספר “שביל החיים שלי” מאת נדב מנור ז”ל – ובדרך זו פתחה צוהר לעולמו של החולה האונקולוגי מתוך דבריו של נדב שנפטר מסרטן לאחר מאבק ממושך. אימו, דורית מנור, שהייתה משך שנים רבות מנהלת הסיעוד של כללית במחוז, התרגשה לשמוע על כך והציעה להגיע למפגש הסיום, לספר על הדרך שעברו נדב והמשפחה במאבק עם המחלה ולהעניק  לכל אחות ספר במתנה. היא שיתפה את המשתתפות ברגשותיה וספרה שהספר נולד עוד כשבנה היה בחיים והיא אף הספיק להרצות 12 פעמים, עתה היא ממשיכה את דרכו ובדרך זו מנציחה אותו.

האחיות היו נרגשות והודו שדברי האם והכתוב בספר האירו להן היבטים חשובים יותר מכל הרצאה מקצועית באשר להתמודדות עם המחלה מנקודת מבטו של החולה ומשפחתו. הן ציינו שמפגש זה תרם להן כלים ויכולות משמעותיים להעניק טיפול מקצועי אך גם חומל ואמפטי.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן