האם נהריה תוצף שוב?

רשות ניקוז גליל מערבי מאיצה את ההכנות לקליטת מי הגשמים במאגרי ויסות על מנת למנוע שיטפונות


 

רשות ניקוז גליל מערבי מעדכנת כי בימים אלו עתידה לסיים שני פרויקטים משמעותיים, על מנת לקלוט את מי הגשמים ולמנוע סכנת הצפה של העיר נהריה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-12-22-at-18.17.46-scaled האם נהריה תוצף שוב?
הטיית המים מנחל געתון לאגם המחצבה

 

הפרויקט הראשון והמשמעותי הוא שימור נגר בנחל געתון קטע מחצבת יחיעם – הכולל מאמץ מרוכז של רשות הניקוז ביחד עם ועדת היגוי ובהובלת משרד ראש הממשלה וסיוע משרד החקלאות על מנת לייצר במחצבה הישנה מאגר מלאכותי בנפח של כ-300,000 מ”ק (מטר מעוקב, קוב) לקליטת מי הגשמים בנחל וויסות כמויות המים בנחל הגעתון. השלב הראשון של הפרויקט הסתיים וכבר בגשמים הקרובים המאגר יתפקד ויקטין את כמות המים הזורמות בנחל, דבר האמור להקטין את הסיכוי להצפות בעיר נהריה אותה חוצה הנחל בדרכו לים. כעת מתכננים את המשך פרויקט האיגום להגנה מלאה על מהריה מפני שיטפונות.

 

 



 

 

הפרויקט השני שעתיד להסתיים עוד השבוע הוא פרויקט הקמת מאגרי ויסות בנחל סער, שם רשות הניקוז גליל מערבי שילבה ידיים עם עיריית נהריה ומשרדים נוספים, ובכוחות משותפים הוקמו שני מאגרי ויסות: המאגר הראשון בסמוך לבית החולים נהריה, והוא יכול לקלוט כ-85,000 מ”ק מים. המאגר השני ממוקם בסמוך לכביש 4 והוא יקלוט עוד כ-19,500 מ”ק. סה”כ שלושת המאגרים יקלטו מעל 400,000 מ”ק וימנעו מהם להגיע אל העיר נהריה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-01-12-at-17.16.27-scaled האם נהריה תוצף שוב?

 

בתעלת נחל סער נראה שממשיכים לעבוד על הטיית מי הגשמים. לדברי אנטון פטריק, מ”מ מהנדס רשות ניקוז ונחלים גליל מערבי: “ביצוע שני מאגרי ויסות בתעלת סער הושלם, עד יום רביעי הקרוב כל העבודות המשלימות אמורות להסתיים ובכך יינתן מענה משמעותי לצמצום הצפות ברחובות הסמוכים למובל הניקוז בתחום העיר”.

אורלי גבישי סוטו מנכ”לית רשות הניקוז גליל מערבי: “מדובר בפרויקטים גדולים ומשמעותיים אשר יקטינו בצורה משמעותית את סכנת ההצפות בנהריה, חברו כאן גורמים שונים על מנת לעמוד בלוח הזמנים הצפוף ואני מודה לכלל הגורמים שהושיטו יד על מנת להקטין את סכנת ההצפה בעיר נהריה”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-01-12-at-17.16.40-scaled האם נהריה תוצף שוב?

 

 

 



 

במסגרת פעולתה של רשות ניקוז ונחלים גליל מערבי להנגיש את המידע בצורה קלה וידידותית לציבור, התחדשה הרשות בעמוד פייסבוק חדש אשר עיקר מטרתו היא הנגשת המידע לציבור ויצירת ערוץ תקשורת שבו הרשות תוכל להציג את פעולתה ולשמוע מהציבור על כל הקשור בנחלים ובניקוז באזור הגליל המערבי.

הרשות מזמינה את הציבור להצטרף אלינו לשמוע ולהשמיע ב https://www.facebook.com/Rashut.Nikuz.Galil.Maaravi/

כמו כן הרשות התחדשה בערוץ טלגרם שבו תוכלו להתעדכן בצורה מיידית על כל המתרחש בזמן אמת, עדכונים על מפגעי בטיחות וסכנות של הצפות במרחבי הרשות.

הלינק לעמוד הטלגרם https://t.me/rashutnikuzGM

 




תגובה אחת

  1. רכב תקוע מנע סגירת סכר הגעתון | כפרניק הגב

    […] כפי שכבר פורסם בעבר, בעת ירידת גשמים עזים בחלק העליון של נחל געתון (אזור תרשיחא עין יעקב) סוגרת רשות הניקוז את הסכר שהוקם לאחרונה ומפנה את המים לתוך מחצבת יחיעם, במטרה להקטין את הזרימה בגעתון באזור נהריה. […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן