ביטחון באשכול: יניב קריאף

סא"ל במיל. יניב קריאף בראש אגף חירום ובטחון באשכול רשויות גליל מערבי


 

סא”ל יניב קריאף, שסיים את תפקידו כקצין ההגנה המרחבית של עוצבת הגליל (אוגדה 91), מונה לאחרונה כמנהל אגף חירום ובטחון באשכול רשויות גליל מערבי –  אשכול הרשויות הראשון בארץ, ועכשיו גם האשכול הראשון שהקים אגף חירום ובטחון בשיתוף מינהל החירום במשרד הפנים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-01-06-at-17.20.44-scaled ביטחון באשכול: יניב קריאף
יניב קריאף, רכז אגף ביטוחן האשכול גליל מערבי. צילום: Tomasz Solinski

 

 

קריאף, יליד ותושב צפת, בן 43, נשוי לאורטל ואב לארבעה בנים, בעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ומשאבי אנוש ותואר שני במנהל מערכות חינוך. הוא החל את מסלולו הצבאי כלוחם בגבעתי והמשיך לקצונה ולמגוון תפקידי פיקוד ומטה. בין היתר היה קצין הגמ”ר בחטיבה מרחבית 300 במלחמת לבנון השנייה וקצין הגמ”ר של עוצבת הגליל בשנים 2013-2018. בתפקידים אלו רכש ניסיון רב בעבודה מול הרשויות המקומיות ומול הגופים השונים, כמו שירותי כבאות והצלה, מד”א, פיקוד העורף, רשות הטבע והגנים, חברת החשמל, תנועות נוער, ארגוני מתנדבים, ארגוני הגנת הסביבה ועוד. קריאף מילא תפקיד מכריע בהובלת כוחות הסיוע והחילוץ של צה”ל לתושבי נהריה המוצפת בחורף אשתקד.

 

 



 

 

“היתרון של אגף החירום והביטחון האזורי הוא ההיכרות והקשר הבין אישי שלנו עם ראשי הרשויות והתושבים”, אומר קריאף. “זהו גורם מכריע בתיאום המורכב בין כל הגופים ובאפקטיביות של תיאום כזה. כדי שכל המכונה המורכבת והמסועפת הזו תעבוד באופן חלק בשגרה ותהיה בשיא מוכנותה ברגע החירום שתמיד אורב לצערנו, נדרשת הן ראייה מרחבית אזורית והן היכרות והבנה מבפנים של צרכי הרשויות השונות, שהם גם ייחודיים וגם משותפים.”

“אשכול רשויות גליל מערבי מאגד בתוכו מגוון רחב של סוגי רשויות. יש לנו ערים גדולות כמו עכו ונהריה, מועצות אזוריות כמו מטה אשר ומעלה יוסף, מועצות מקומיות גדולות כמו שלומי בית ג’ן וחורפיש, מועצה תעשייתית, מושבים, קיבוצים וכפרים. גם האוכלוסייה מגוונת להפליא- יהודים, ערבים, דרוזים, נוצרים, בדואים. זה מיקרוקוסמוס מופלא של החברה הישראלית- אין סוג רשות שאין לנו באשכול! במגוון רחב כזה יש הכרח בארגון מעמיק ומובנה של צרכי הביטחון הייחודים לכל רשות, גיוס מערכי מתנדבים בכל רשות, בניית מערך דוברות שהוא חיוני בעת חירום, תיווך ותמיכה מול גופי הביטחון השונים ומול משרדי הממשלה השונים. אני מאמין בכל לבי ביתרון הגודל, השכנות והשותפות עבור תושביו הנהדרים של הגליל המערבי”.

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן