אקוושילד קפצה ל-1.3 מיליארד דולר

"נורדיק קפיטל" רכשה 25 אחוז מחברת מכשור רפואי בתפן, תמורת 300 מיליון דולר * בחברה כ-30 משרות פנויות


 

אתר כלכליסט פרסם לאחרונה על אקזיט גדול של חברת אקוושילד מדיקל (Equashield Medical) מתפן: קרן השקעות “נורדיק קפיטל” (קרן פינית הפועלת גם בשבדיה, נורבגיה ואוסטריה), רכשה 25 אחוז מהחברה תמורת 300 מיליון דולר ו”הקפיצה” את שווי אקוושילד לקטגוריית יוניקורן של 1.3 מיליארד דולר – משום שהחברה חילקה דיבידנד של 100 מיליון שקל לבעלי מניותיה לפני העסקה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-10-09-at-14.27.46-1-scaled אקוושילד קפצה ל-1.3 מיליארד דולר
יוניקורן חדש: אקוושילד מתפן

 

 

את הכתבה בכלכליסט פרסם גולן חזני, שציין כי נורדיק קפיטל מנהלת 27 מיליארד דולר, ובשנת 2014 רכשה הקרן את Vizrt הישראלית-נורווגית ב-372 מיליון דולר. ההשקעות של נורדיק מתמקדות בתחום הבריאות והטכנולוגיה. מאז הקמתה, ב-1989, השקיעה הקרן יותר מ-20 מיליארד אירו ב-125 חברות, כספים אותם גייסה ממשקיעים מוסדיים וקרנות פנסיה בעולם.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-10-09-at-14.27.47-scaled אקוושילד קפצה ל-1.3 מיליארד דולר
אולם יצור בחברת אקוושילד מדיקל

 

 

עוד פורסם בכלכליסט, כי אריק שם טוב מנכ”ל החברה ומקימה, הוא בעל המניות הגדול בחברה. בעלי מניות בולטים נוספים הינם היו”ר מירון מן שהצטרף לחברה שנתיים אחרי שהוקמה ומרינו קריחלי, אחד המייסדים. גם בית ההשקעות אלטשולר שחם ייהנה מפירות העסקה לאחר שרכש את המניות שנים ספורות לאחר ההקמה ולפי שווי עשרות מיליוני דולרים בודדים. יוסי סגול (בנו של יצחק סגול מבעלי כתר פלסטיק לשעבר) מחזיק באחוזים בודדים שרכש לפי שווי של כ-400 מיליון דולר לפני מספר שנים. גם העובדים, המחזיקים באופציות, ייהנו מפירות ההצלחה וימכרו את חלקם היחסי.

 



 

 

בכתבה בכלכליסט מצויין עוד, כי אקוושילד הוקמה ב-2008, והיא חברה טכנולוגית העוסקת במערכות רובוטיות מבוססות בינה מלאכותית המשמשות להכנת תרופות להזרקה בבתי מרקחת ובתי חולים, וכן מגזר “מתכלים” שפיתח מערכת להולכת תרופות מסוכנות שנחשבת לבטוחה ומובילה בעולם. לאקוושילד מכירות בהיקף של מאות מיליוני דולרים בשנה.
החברה מעסיקה כ-450 עובדים בישראל, ארה”ב ואירופה (380 בקמפוס בתפן). מתקני המו”פ, הייצור וההרכבות משתרעים על שטח של כ-14 אלף מ”ר באזור התעשייה שבתפן. בימים אלה מוקם מתקן נוסף שישתרע על 8,000 מ”ר נוספים.

 

כפרניק 88668886555-scaled אקוושילד קפצה ל-1.3 מיליארד דולר
אריק שם טוב, מנכ”ל ויזם אקוושילד. צילום מסך אתר כלכליסט

 

 

שם-טוב, בן 57 מרמת השרון, מהנדס בוגר הטכניון מוכר בענף בזכות התמחותו ב-scale up של חברות תרופות משלב של מו”פ לייצור המוני. הוא נולד בקזבלנקה, ועלה ב-1969 עם הוריו לאשדוד. לאחריו שהוריו עזבו לצרפת והוא עבר לפנימיה ואת השירות הצבאי עשה כחייל בודד. לאחר השירות סיים בהצטיינות את לימודיו בטכניון בהנדסת מכונות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2022-10-09-at-14.27.47-scaled אקוושילד קפצה ל-1.3 מיליארד דולר
אקוושילד בתפן: מגייסים עובדים נוספים

 

לדברי תמי מלול, סמנכ”לית משאבי אנוש בחברה, אקוושילד קולטת עשרות מהנדסים ועובדים חדשים מדי שנה, במגוון משרות הנדסיות, תוכנה, פיתוח, איכות, פיננסים, רכש ועוד. קווי היצור האוטומטיים מופעלים על ידי עובדים מיומנים המקבלים הכשרה בחברה. עובדי החברה, רובם תושבי הגליל, נהנים מסביבת עבודה מפנקת ברמה הגבוהה ביותר. האתגר הגדול הוא ההתמודדות עם מחסור במהנדסים שמעוניינים להעתיק את מרכז חייהם לצפון הארץ.
בכל רגע נתון יש בחברה כ-30 משרות פתוחות.

 

צילומים: באדיבות אקוושילד

 

 




השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן