אלוף גורדין עם קו העימות

משה דוידוביץ במפגש עם אלוף פיקוד צפון: המדינה מפקירה את העורף


 

במפגש פורום ראשי קו העימות שנערך היום (ראשון 12/3/23) עם אלוף פיקוד צפון, אורי גורדין קיבלו ראשי הרשויות סקירה ביחס למצב הבטחוני בקו הגבול.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2023-03-12-at-20.46.06 אלוף גורדין עם קו העימות
משה דוידוביץ במפגש עם אלוף פיקוד צפון: המדינה מפקירה את העורף

 

משה דוידוביץ, יו”ר פורום קו העימות וראש המועצה האזורית מטה אשר מחה במפגש על הקיצוץ הדרסטי והבלתי מתקבל על הדעת של הממשלה ביחס לתושבי קו העימות הצפוני ואמר:

“אנו למדים מהסקירה היום כי ארגון חיזבאללה מתחזק ומתעצם ומנגד רואים כי המדינה מפקירה את העורף!

“בהחלטת הממשלה בשנת 2017 הוחלט כי יוקצו חמישה מיליארד שקלים למיגון יישובי הצפון שנמצאים סמוך לקו הגבול, עד תשעה ק”מ ממנו כשל- 70% מהם אין ממ”דים, אלא מקלטים ציבוריים מיושנים. ואילו כעת בתקציב המדינה לשנת 23-24 הוחלט כי יועברו מאה מיליון ש”ח בלבד מה שמהווה זלזול בוטה בחיי תושבי הצפון. תושבי קו הגבול ללא ממ”דים ישארו חשופים וללא מיגון וזאת על אף שהסקירה מראה על אפשרות של מלחמה קרובה מול חיזבאללה שהולך ומתעצם ובעצם מבין ש’הבטן הרכה’ היא תושבינו הלא ממוגנים.

“במקביל הדגשתי את חשיבות הקצאת המשאבים ליצירת צירי מילוט! כיום יש חוסר בכבישי אורך מה שמקשה מאוד על היכולת של האזרחים לצאת בבטחה מיישובי קו העימות וצמודי גדר בעת חירום. בפועל, הכבישים המרכזיים יהיו עמוסים בכלי רק”מ שיסתמו את הצירים בעת מלחמה מהצפון דרומה ותושבים רבים יהיו לכודים ביישוביהם תחת אש. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת ולשים את תושבי קו העימות בראש סדר העדיפויות”.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן