איך ומתי תוסדר הכניסה לכפר ורדים

הלל גלזמן: הצומת על 854 מסוכן והכתובת האדומה על הקיר * משרד התחבורה: בוחנים נתיב השתלבות ביציאה ימינה * טוביה ארז: הכיכר ביציאה מגבעת האורנים נותנת מענה


 

להלן מכתבו של הלל גלזמן, תושב כפר ורדים, בנוגע לסכנה בצומת הכניסה הראשית לכפר ורדים, כביש 854 בין תפן למעלות.

אתר כפרניק כבר דיווח מספר פעמים על הכוונה לסלול נתיב האצה מכפר ורדים ימינה לכיוון דרום (תפן). יחד עם זאת, בחרנו להביא את הדברים במלואם, כמו גם את תגובת משרד התחבורה וחבר המועצה טוביה ארז.

הציבור יקרא וישפוט:

 

מכתב גלוי לציבור

לכבוד

גב’ מרב מיכאלי, שרת התחבורה

ניצב יהודה בן עטר, ראש אגף התנועה, משטרת ישראל

נצ”מ אבי דניאל, מפקד מרחב כנרת, משטרת ישראל

מר ניסים פרץ, מנכ”ל חברת נתיבי ישראל

מר מיכאל רסקין, ממונה על מרחב הצפון בנתיבי ישראל

מר ארז קיטה, מנכ”ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

מר אבי נאור, יו”ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

מר מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה

 

שלום רב,

הנדון: צומת הכניסה לכפר ורדים בכביש 854 – סכנה בטיחותית גדולה

אנו קבוצה גדולה מתושבי כפר ורדים וביחד עם המועצה המקומית כפר ורדים מתריעים מזה שנים רבות על הסכנה הרבה שיש ליוצאים ונכנסים לכפר ורדים מכביש 854 ואנו חוזרים ומצביעים על תאונות רבות עם נפגעים שמתרחשות בצומת זה, ורק במזל עוד לא היו הרוגים. הכתובת האדומה על הקיר!!

להלן קישור לסרטון שצולם בימים אלו בצומת זו:

 

 

להלן היסטוריה (חלקית) של ההתדיינות עם משרד התחבורה ונתיבי ישראל סביב צומת זה:

בחודש יוני 2010 פורסמה ידיעה בעיתון “כפרניק” :

“שר התחבורה, ישראל כץ, צמרת משרדו ובכירים במע”צ, ביקרו (ינואר 2010) בכפר ורדים בגליל המערבי, בכדי לעמוד על בעיות התחבורה ביישוב ובאזור. שר התחבורה אמר לראש המועצה המקומית כפר ורדים, סיון יחיאלי, כי משרדו יפעל להסדיר את צומת הכניסה לכפר ורדים. בצומת התרחשו 31 תאונות בעת האחרונה. כמו כן, הבטיח השר כץ לפעול להסדרת כביש ינוח ולהסדרת יציאה נפרדת מכיוון ינוח לכביש 854. ע”פ החלטת שר התחבורה, צומת הכניסה לכפר אמור להיכנס לתוכנית העבודה של מע”צ והמועצה עובדת מול מע”צ על קידום הנושא.”

במשך 7 שנים לא קודמה תכנית להסדרת הצומת!

בתחילת שנת 2017 פנה העיתון “כפרניק” בשאילתא מפורטת למשרד התחבורה בנושא פיתוח תשתיות תחבורתיות בצפון, כולל הכבישים 854 ו 864. לאחר חודשים ארוכים ללא מענה הגיעה תשובת המשרד ומתוך פירסום ב”כפרניק” ( 5.2017) אנו למדים כי  “אין לו”ז להסדרת צומת הכניסה לכפר…הכבישים המסוכנים 854 (כרמיאל-תפן-מעלות), 864 (חוסן- פקיעין- רמי) ו-8833 (תרשיחא- עין יעקב- יחיעם) אינם נכללים בתוכנית העבודה העתידית של משרד התחבורה.

אנו רואים כיום (2022) שמשרד התחבורה כן נתן עדיפות לכביש 864 כאשר הוקמו ומוקמים מעגלי תנועה בכניסה ליישובים שלאורכו, בהם: חוסן, מחול, פקיעין/סמיע ובית ג’אן, וכן הסדרת מעגלי תנועה ביישוב פקיעין. אוכלוסיית כפר ורדים גדולה פי כמה מאוכלוסיית ישובים אלו!

לגבי כביש 854: בשנת 2017 הוחלט במשרד התחבורה להקים מעגל תנועה וחיבור שכונות גבעת האורנים ויפה נוף של מעלות לכביש 854, וזאת למרות דרישת המועצה המקומית כפר ורדים לתת עדיפות תקציבית להסדרת צומת הכניסה לכפר. טענת המשרד הייתה שמעגל תנועה זה ייתן פתרון גם לתושבי כפר ורדים ולכן המשרד לא יתקצב הקמת מעגל נוסף בכניסה הראשית לכפר ורדים.     בשנת 2021 נפתח המעגל לתנועה ותצפיות בשטח מראות שהוא משמש בעיקר את תושבי שכונות גבעת האורנים ויפה נוף של מעלות אולם אינו משמש כמעט כלל את תושבי כפר ורדים ואין בכלל הקלה בעומסי התנועה בצומת הכניסה הראשית לכפר!

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-13-at-12.49.46-768x432-1 איך ומתי תוסדר הכניסה לכפר ורדים
תאונה על 854 בכניסה לכפר. ארכיון, צילום:מד”א

 

עלינו להדגיש שהיציאה מהכפר לכביש 854 משרתת לא רק את תושבי הכפר אלא גם אלפים מתושבי ינוח שלהם זו היציאה היחידה ל-854, והם עושים את דרכם יום יום דרך הרחוב הראשי של הכפר ובכך מוכפל ומשולש עומס התנועה בכפר וגוברת הסכנה הבטיחותית בייחוד ליד בית הספר “קשת” ובצומת עצמו!!  ידוע לנו שבתוכניות נתיבי ישראל קיימת תכנית לחבר את הכפר ינוח ישירות ל-854. חיבור כזה כמובן יפחית מעומסי התנועה בכפר ורצוי לבצעו בהקדם!

לאחרונה החלו נתיבי ישראל להקים מעגל תנועה בכניסה לכפר כיסרא על כביש 854.

בעקבות תאונות הדרכים התכופות הקורות בצומת הכניסה לכפר ורדים הועלו פניות רבות של תושבי הכפר לראש המועצה מר איל שמואלי בבקשה ללחוץ על נתיבי ישראל לתקצב מעגל תנועה בכניסה לכפר.  לאחרונה פרסם ראש המועצה כי נתיבי ישראל הסכימו לבצע נתיב השתלבות ביציאה ימינה מהכפר לכיוון תפן, נתיב אשר אמור להקל על השתלבות התנועה בכיוון זה, אולם אין כל פתרון ליציאה שמאלה לכביש 854 לכיוון כביש 89.

רוב התאונות קורות בצומת בפניית רכב שמאלה, כאשר נתיב ההשתלבות הקיים מזה עשרות שנים הינו צר וקצר, אינו תיקני ואינו מאפשר עמידה בטיחותית בהמתנה להשתלבות בתנועה!  (כפי שניתן לראות בסרטון הנ”ל).

 

כפרניק IMG-20220722-WA0015-scaled-e1658483201876 איך ומתי תוסדר הכניסה לכפר ורדים
ארכיון: תאונה בצומת הכניסה לכפר ורדים

 

היציאה מהכפר בכל שעות היממה ובמיוחד בשעות העומס הינה מסוכנת ביותר!! ב-30 השנים האחרונות היו הרבה תאונות בצומת זה. להלן סקירה של תאונות כאלו רק מהשנים האחרונות:

8.12.2020  פצוע בינוני בתאונה בצומת הכניסה לכפר ורדים.

8.8.2021   פצוע בינוני כבן 35 חולץ ע”י צוותי כיבוי מרכב ההסעות עמו היה מעורב בתאונה עם רכב פרטי בכביש 854 בכניסה לכפר ורדים.

27.7.2022   רכב פרטי ובו שני נוסעים מכפר ורדים פנה שמאלה לכיוון מעלות. משאית שהגיעה מימין פגעה בצד הרכב. שני נוסעי הפרטית פונו במצב בינוני ונהג המשאית פצוע קל.

כאמור – רק בנס לא היו הרוגים בתאונות אלו ובקודמות להן, אולם “הכתובת על הקיר” ואסור לדחות יותר פתרון תחבורתי תיקני והולם לנפחי התנועה הגדולים בצומת מסוכן זה!   אסור להגיע לרגע שבו יקרה האסון הנורא מכל! שכן כידוע לצערנו ממאות מקרים דומים בצמתים אדומים ברחבי הארץ – מיד לאחר קרות אסון כזה עם הרוג – המדינה תסדיר את הצומת!

בברכת שנה טובה ובטיחות בדרכים

הלל גלזמן

בשם מאות מתושבי כפר ורדים

העתק:

סנ”צ מירון ממן, מפקד תחנת מעלות-תרשיחא

רס”ב צביקה אדלר, ראש משרד תנועה, משטרת מעונה

מר איל שמואלי, ראש המועצה המקומית כפר ורדים.

חברי מועצת כפר ורדים.

גב’ מירית סטרומצה, ידיעות תקשורת.

מר עודד שלומות, “כפרניק”.

ציבור כפר ורדים.

 



 

תגובת משרד התחבורה:

נושא כביש 854 מוכר למשרד התחבורה.

משרדנו בוחן בשיתוף המועצה המקומית כפר ורדים אפשרות לקידום נתיב השתלבות ימינה בצומת.

בחודשים הקרובים יפעל משרדנו לתקצב את הפרויקט.

 

כפרניק 43566 איך ומתי תוסדר הכניסה לכפר ורדים

 

 



 

להלל  גלזמן שלום

קראתי בעיון  את מכתבך בנושא הצורך בכיכר ביציאה מהישוב על כביש תפן מעלות והגעתי למסקנה אחת :

מבחינתך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות כנראה החלה.

זה הזמן  לחפש נושאים אותם אפשר לרשום, לקבל תשומת לב ואולי אהדה מבלי שהפנייה באמת רלוונטית.

הנתונים הנכונים כפי שאני רואה אותם הם כאלה:

מ.ע.צ סללה  כיכר  על כביש תפן מעלות  ביציאה מגבעת האורנים.

הכיכר מאפשרת יציאה בטיחותית ומהירה מכיוון גבעת האורנים לכביש הראשי.

בדקתי ומצאתי כי זמן הנסיעה בין מרכז כפר ורדים ( כיכר 6 ) לכיכר החדשה הוא בדיוק 3 דקות כך שהוא משרת את תושבי כפר הורדים בצורה יעילה.

מיד כאשר הושלמו העבודות והכיכר נפתחה לתנועה אני נוסע דרכה בכל פעם שאני צריך לנסוע בכביש זה לכיוון צפון ומזרח.  כך עושים רוב החברים והמכרים שאני מכיר.

כיכר נוספת על הכביש הראשי במרחק כמה מאות מטר בודדים ביציאה מכפר ורדים תהווה הפרעה לתנועה ולא תחסוך זמן לנוסעים צפונה.

 

כפרניק 259949491_10216407540060422_7283183960027291069_n איך ומתי תוסדר הכניסה לכפר ורדים
כיכר על 854 לכיוון גבעת האורנים וכפר ורדים

 

מאחר וטובת התושבים היא לנגד עינך ( ואני בטוח שכך הוא ) מציע שתפנה בהודעות כתובות ואלקטרוניות לכל תושבי בכפר , מספר על הכיכר החדשה ומציע לכל מי שעדין לא נסע בה למהר ולנסוע.

 

שנה טובה ובטיחותית

בברכה,

טוביה ארז

מהנדס אזרחי,

חבר מועצה כפר ורדים מטעם תנועת כפר ורדים ירוק

 

 




13 תגובות

  1. ירוק מבושה הגב

    טוביה ארז כרגיל עם פתרונות מהחלל וניתוק טוטאלי מהמציאות
    בושה לנו שזה חבר מועצה, בושה שהירוקים חברי מועצה
    אפס תרומה לקהילה אתה והירוקים שלך.

    • תודה ותיק משלב א הגב

      טוביה גר בשלב ב ולא מבין את הצרכים של תושבי שלב א. מסתבר שהירוקים בקושי צהובים. בושה למועצה.

    • חיים הגב

      צודק . הירוקים הם בקושי צהובים

  2. הלל גלזמן הגב

    להלן תשובתי לחבר המועצה טוביה ארז על תגובתו למכתבי בנושא צומת הכניסה לכפר ורדים:
    כבר במשפט הראשון במכתבי מוזכרת המועצה אשר שנים רבות פועלת להסדרת הצומת ומכאן ברור שאין לי דבר נגד המועצה בענין זה, ולכן לא מקובלים ולא לעניין דבריו הציניים של טוביה כאילו ואני ממנף את הנושא כחלק משנת בחירות! אינני מחפש כל אהדה ותמיכה, כל עניני הוא ללחוץ יותר על מקבלי ההחלטות ברשויות האמונות על הביטחון בכבישים. לצערי תגובתו זו יצאה במייל לכל המכותבים המכובדים למכתבי, אשר מה להם ולענייני הבחירות בכפר. ולעניין ככר האורנים על 854 – הרי שדעותינו חלוקות וישפוט הציבור לפי העומס וסכנת התאונות שבצומת הכניסה לכפר. אני תקוה שמכותבי המכתב יבדקו לעומק שוב את סוגיית העומסים והסכנה בצומת ולא יסתפקו בנתיב האצה לכיוון תפן בלבד ולא יקבלו את תשובתו של טוביה ארז כנכונה וסופית. וכמו שכתבתי – הכתובת האדומה על הקיר!

  3. הביקורתי הגב

    התמונה שמנסים תושבים מכפר ורדים להציג את צומת היציאה הישן מכפר ורדים כ”מה זה מסוכן” לא באה לידי ביטוי בסקירה הסטטיסטית. תאונה אחת בשנה לנהגים ששכחו שלפני צומת מאיטים זה לא אומר שזה בגלל הצומת. הצומת רחב למדי וחשוף לגמרי לנהג הבא מתפן שיכול למרות שכביכול יש לו זכות קדימה לתת לרכב היוצא שמאלה לעבור בבטחה. אבל כשאין תרבות נהיגה (ואין ספורט מוטורי ) אז אלה התוצאות. וכמובן כפי שמציע חבר המועצה אפשר לצאת מהיציאה החדשה (בינינו זה גם לא משהו). בסופו של דבר מה שעושה את כול הבלגן זה שכביש כרמיאל מעלות אמור להיות כביש כמו הכבישים באזור המרכז (נתיבי איילון לדוגמא) או כביש כרמיאל עכו בתוספת גשר. רצינו לגור בפריפריה אז זה מה שיש.

  4. יורם הגב

    תגובתו של חבר המועצה טוביה ארז מקוממת ומבישה!!!

  5. תושב ותיק הגב

    טוביה ארז מוכיח מידי פעם כמה הירוקים הם בקושי צהובים. גר בשלב ב ולא מבין את צרכי התחבורה של תושבי שלב א

  6. אליהו רגב הגב

    אין ספק שפיתרון חייב להימצא לבעיית התנועה בשעות לחץ ביציאה מכפר וורדים בצומת אל 854 לכן יש צורך במהנדס תנועה ולא מהנדס בנין
    מה לא ברור?

  7. נהג מקצועי הגב

    חברים,ביציאה מהכפר לכביש תפן יש מקום לשני רכבים במקביל..מי שרוצה שמאלה שיצמד לקו האמצע,כך יוכלו הפונים ימינה להתקדם בצד ימין לכוון כביש תפן…לצערי,הרבה “נהגים” אינם מבינים זאת,במיוחד שכנינו מינוח ותרשיחא,עומדים באמצע הנתיב ותוקעים את התנועה…מעבר לזה,סבלנות ודרך ארץ חסרים במחוזותינו,ו”גיבורים” מנסים להוכיח לעצמם ולאחרים שיספיקו להשתלב בכביש 854 תוך זמן קצר,ובמרחק קרוב מאוד מהרכב המתקרב….את התוצאות אנו רואים מדי מספר שבועות במקום..הכביש אף פעם לא אשם,הנהגים חסרי הסבלנות ודרך ארץ הם הגורמים לתאונות הרבות..תקנו אותי אם אני טועה.

  8. יצחק הגב

    השימוש בכיכר החדשה כדי לצאת מהכפר אינו רלוונטי לתושבי ינוח העוברים דרך הכפר, לא עבור תושבי שלב א, וכנראה גם עבור אחרים (כמו אלו שמגיעים מיישובים רבים דרך השכונה הבדואית בתרשיחא ובוחרים לצאת לכיוון כרמיאל דרך כפר ורדים).

    כתושב שלב א, ניסיתי להשתמש בכיכר החדשה, במיוחד בשעות הבוקר העמוסות. אך זה דורש מעבר לכל אורך הרחוב המרכזי של הכפר, על יד איזור בית הספר שגם הוא עמוס בשעות אלו, דרך מעברי החצייה עם משמרות הזה”ב, והלאה במורד לכיוון תרשיחא. משם כל הדרך חזרה כדי להגיע לכיכר. הרבה יותר מ-3 דקות.

    נתיב משתלב לפונים ימינה לכיוון כרמיאל הוא פתרון חלקי בלבד, מכיוון שהקושי הגדול יותר הוא בפניה שמאלה, שמצריכה חצייה של כביש בין-עירוני סואן.

    בניית כיכר בכניסה ליישוב היא פיתרון הגיוני להאטת התנועה בכביש הראשי, כך שמתאפשרת כניסה ויציאה ליישוב, בדיוק כפי שהכיכר החדשה שנבנתה מאפשרת כניסה ויציאה לשכונה החדשה במעלות-תרשיחא.

  9. אחד משלב ב' הגב

    הכיכר ביציאה משכונת האורנים נוחה מאד ליציאה מזרחה וצפונה. פחות מתאימה כשרוצים לנסוע דרומה לכיוון כרמיאל.

  10. ישראל בן צור הגב

    טוביה ארז, מהנדס אזרחי = …… חייזר.

  11. לבקוביץ שמעון הגב

    מעניין ,שאף אחד לא מדבר בכלל על הצורך ברמזור בצומת המדוברת ,שהוא הפתרון הכי טוב והכי בטיחותי.
    עם כל הכבוד לכיכר ,הוא לא יפתור לגמרי
    את בעיית ההשתלבות שמאלה, כשמדובר בזרם בלתי פוסק של מכוניות מכיוון מעלות.
    רק רמזור יתן מענה הולם לפתרון הבעיה.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן