שרת התחבורה בגליל המערבי

מירי רגב בביקור בנהריה ועכו: מעגנה ושאטל ימי, מטרונית, חיבור כביש 22 ל-85, מחלף עכו על כביש 4 ועוד


 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, ביקרה היום ( שני 7/8/23) בגליל המערבי עם בכירי משרדה וקיימה פגישות עבודה עם ראש העיר נהריה רונן מרלי, וראש העיר עכו שמעון לנקרי.

בפגישות השתתפו גם מנכ”ל המשרד משה בן זקן, ראש מינהל תשתיות אבנר פלור, מנכ”ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, מנכ”ל חוצה ישראל דן שנבך, מנכ”ל הרלב”ד ארז קיטה ונציגים בכירים של רשות הספנות, רכבת ישראל ועוד.

 

כפרניק 365443119_612937037617500_1377425714883121607_n-scaled שרת התחבורה בגליל המערבי
מירי רגב בנהריה. מתוך עמוד הפיסבוק של העירייה

 

אלו עיקרי הנושאים שהועלו, ע”פ הודעת משרד התחבורה:

 

נהריה

 

הארכת קו המטרונית מצומת שמרת עד לנהריה: קו 8 של המטרונית, המצוי בשלבי ביצוע מתקדמים וצפוי להיפתח עוד כשנתיים, מתוכנן כיום עד צומת שמרת שמצפון לעכו.

רגב אמרה כי במסגרת פיתוח הפריפריה ועידוד התחבורה הציבורית, היא מצדדת בהארכת הקו המטרונית עד נהריה והזכירה כי בסיכום התקציבי שהושג עם האוצר, הוקצו 170 מיליון שקלים לתכנון מפורט של כביש 4 מבית חולים נהריה לצומת המפרץ, כולל הרחבה והסדרת צמתים עבור המטרונית.

 

כפרניק e7d0943f-b828-4cb9-9ea8-16dd9312aab6-scaled שרת התחבורה בגליל המערבי
רגב בנהריה .צילום: ששון תירם

 

הקמת מעגנה בנהריה: במסגרת תמ”א 13 נבחן הצורך בהקמת מעגנות עתידיות ומיקומן, והתקבלה המלצה להקמת מעגנה בחוף הצפוני של נהריה עם כ-500 מקומות עגינה. השרה הודיעה כי הורתה להמשיך בתהליך תכנון המעגנה, אשר תשתלב בפרויקט השאטל הימי שאותו מקדמת. השאטל הימי מתוכנן להשיט נוסעים וכלי רכב מאשדוד לתל אביב, הרצליה, נתניה וחדרה, אך לדבריה ניתן להאריכו עד חיפה ונהריה. השרה הורתה  להקים צוות עבודה משותף עם המשרד לאיכות הסביבה ומשרד התיירות לדיון בנושא המעגנה והשאטל הימי.

 

שיפוץ תחנת רכבת נהריה: השרה עדכנה לגבי התוכניות לשדרוג ושיפוץ תחנת הרכבת בנהריה, והורתה לבחון הוספת רכבות והגברת תדירות לעיר, במיוחד בשעות הערב. כיום הרכבות נוסעו בתדירות של 2-3 רכבות בשעה.

 

כפרניק 364178392_612937020950835_1656466901912093589_n-scaled שרת התחבורה בגליל המערבי
טיילת המסילה בנהריה

 

הקמת פארק המסילה: פארק המסילה בנהריה מתוכנן כפארק לינארי לאורך המסילה הישנה, כפי שנעשה בהצלחה בירושלים ובתל אביב. הפרק יכלול שבילי אופניים שיחברו את תחנת הרכבת למרכז העיר, ובעתיד יוכלו להמשיך עד ראש הנקרה. הפרויקט משותף לעיריית נהרייה, לרכבת ולחברת חוצה ישראל. שרת התחבורה הביעה תמיכה בפארק, והורתה על פינוי השטח בהקדם על מנת לאפשר סלילת שבילי אופניים שיחברו אתה עיר לתחנת הרכבת, במסגרת חזון החיבוריות והקישוריות.

 

שדרוג מערך האוטובוסים: כחלק מהסכם “רשויות השינוי”, תושק בחודש ספטמבר 2023 פעימה נוספת של שיפור בשירות האוטובוסים בעיר. הפעימה כוללת בין היתר, תגבור תדירות בקווים מרכזיים (קווים 3,4,8,16) והארכת מסלול קו 18 עד שכונת יצחק שמיר החדשה ושכונת נהריה הירוקה.

בחודשים הקרובים תוגבר התדירות ויוארכו שעות הפעילות גם בקווים הבינעירוניים 271 ו-367 מנהריה לחיפה, צפת ומעלות תרשיחא. בתחנות ברחבי העיר יותקן שילוט אלקטרוני. נהריה תצטרף למהפכת החישמול בשנים הקרובות, עם חשמול המסופים והתקנת עמדות טעינה אוטובוסים חשמליים. השרה רגב הורתה לבחון תגבור של מערך התחב”צ בימי שישי ובמוצ”ש לטובת החיילים.

 

כפרניק 364083554_612937040950833_4733729726603849496_n-scaled שרת התחבורה בגליל המערבי
חיבור שכונת בויימל / אכזיב למרכז נהריה

 

כביש מרחוב העלייה לשכונת בוימל-אכזיב:

השרה התרשמה מחשיבות הרחוב שיוביל בין השאר לפיתוח התחבורה בנהריה לייעול וקיצור זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית. פרויקט זה נמצא בבדיקה כדאית של גורמי המקצוע במשרד התחבורה וככל שיימצא כדאי, הוא יתוקצב.

 

הסכמי המאי”ץ: הסכם המאי”ץ עם עיריית נהריה כולל נת”ץ, כ-10 ק”מ של שבילי אופניים, 4 מסופי תחב”צ, 106 סככות בתחנות, מיתוני תנועה ותוספת שירות משמעותית. בפגישה עודכנה השרה על התקדמות הפרויקטים השונים, לרבות עיכובים והסיבות להם.

 



 

עכו

 

כפרניק df2b833f-1a47-4452-8ddd-dbe4a2d3f8e3-scaled שרת התחבורה בגליל המערבי
מירי רגב בעכו עם שמעון לנקרי. צילום: ששון תירם

 

השלמת עבודות המטרונית בתוך העיר עכו: במסגרת הרחבת רשת המטרונית של חיפה והצפון, מוקם בימים אלה קו 8 של המטרונית שיקשר את שכונת הדר לקריות ולעיר עכו. הקו, באורך 25 ק”מ, יכלול 21 תחנות, וימשיך את התוואי הקיים כיום עד צומת כורדני. למרות שהקו ייפתח רק במהלך שנת 2025, הנחתה השרה רגב את חברת נת”י להשלים את כל עבודות התשתית המבוצעות בשטח העיר עכו, כולל גינון ופיתוח נופי, במטרה למזער את הפגיעה באיכות החיים של התושבים.

 

הכללת עכו ברפורמת המחירים “צדק תחבורתי”: מעתה עכו נכללת ברפורמה, כיישוב המסווג במדד הפריפריה 1-5, ותזכה להטבות של 50% בחופשי-חודשי בכל קווי התחבורה הציבורית.

מעתה ייהנו תושבי עכו מנסיעה חופשית באוטובוסים בכל רחבי הארץ במשך חודש שלם במחיר של 112.5 ש”ח לחודש בלבד, או במחיר 305 ש”ח למנוי הכולל גם נסיעה בלתי מוגבלת ברכבת.

 

תוספת שירות בתחבורה הציבורית: בסוף חוש אוגוסט תושק פעימה נוספת לשיפור השירות בקווים עירוניים, אשר תכלול השקת קו חדש (5) שיחבר את מזרח ומערב העיר ויספק לראשונה שירות תחבורה ציבורית לאורך חוף הים. בהמשך, מסלול הקו יוארך לבית החולים “מזור” בצפון מערב העיר ולשכונות החדשות המתוכננות ממזרח לכביש 4. כמו כן נמסר על הגברת תדירות קו 2 והארכת מסלולו לשכונת כרם האומנים החדשה ולשכונת נווה אביב, וכי קו 4 יעבור לפעול באוטובוסים במקום מיניבוסים, לשיפור השירות בשעות העומס. מסלול הקו יקוצר והוא לא יעבור באזור התעשייה. מענה חלופי יינתן באמצעות קו 251.

 

הוספת עכו לפרויקט המאי”ץ: בימים אלו שוקד משרד התחבורה על השלמת עבודת המטה בנוגע לרשימת הרשויות שיכנסו להסכם מאי”ץ בשנים 2023-2024. בכפוף לאישור השרה, לעמידה בקריטריונים המקצועיים. רגב הנחתה את אנשי המקצוע של משרדה לבחון אפשרות להכליל את עכו בפרויקט.

 

חיבורים לדרכים ארציות: נושא מרכזי  חיבור כביש 22 “עוקף קריות” לכביש 85, כביש רוחב מרכזי בצפון החבר את עכו עם צומת עמיעד. הפרויקט, הכולל את הארכת כביש 22 בין כרי נעמן לכביש 6 דרומית לעכו, מקודם על ידי נת”י על בסיס בסיס תוכנית המתאר הארצית אשר נמצאת בתהליכי אישור במועצה הארצית. התוכנית צפויה להיות מאושרת בתחילת 2024, ואז ניתן יהיה לקדם תכנון מפורט של הכביש. לשלב זה הוקצו 50 מיליון ש”ח.

פרויקט נוסף המצוי בשלבי תכנון הוא כביש 855 שיחבר בין כביש 4 לכביש 70 צפונית לעכו מזרח. הכביש יוכל בעתיד להתחבר לכביש 6 ומחזק את הקשר בין עכו ליישובי הסביבה. שלב התכנון המוקדם והליך סטטוטורי תוקצב עד כה ב-7 מיליון ש”ח, והוא צפוי להסתיים בסוף 2024.

 

מחלף 85/4: חיבור כביש 4 לכביש 85 מצוי בשלבי תכנון מוקדם, כולל הקמת קיר אקוסטי. התכנון המפורט יסתיים בסוף 2024. המחלף יכלול נת”צ  כחלק מנת”צ כביש 4 עכו – נהריה.

 




תגובה אחת

  1. אריק הגב

    צריך לקנות לשמואלי כרית שיוכל להמשיך לישון.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן