ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, פנה לפני מספר ימים באופן דחוף לשרת התחבורה, מירי רגב, בדרישה לפעול מיידית לתכנון וביצוע של הסתה בטיחותית לכביש 4 באזור אכזיב – מקטע שזוהה כמוקד סיכון בטיחותי חמור.
הפנייה נעשתה בעקבות תאונה קטלנית נוספת שאירעה השבוע, שבה קיפח את חייו רוכב האופנוע אייל חמרה (נהריה / פקיעין), ובסך הכול מדובר כבר בכמה וכמה קורבנות שאיבדו את חייהם במקטע זה.

במכתבו לשרה רגב, מזכיר דוידוביץ כי קיים תוואי סטטוטורי מאושר להסבת הכביש מזרחה, מהלך שאף נדון ואושר עקרונית בפגישות קודמות עם השרה, אשר מביא גם לשיפור הבטיחות התחבורתית וגם להשבת רצועת החוף לתושבים ולטבע – בהתאם לערכי השימור והקיימות של האזור.
“לאור העובדות הקשות בשטח, ולאור העובדה שהפתרון התכנוני כבר קיים, אנו מצפים ממשרד התחבורה לפעול בהקדם האפשרי לביצוע ההסטה בפועל,” כתב דוידוביץ.
המועצה האזורית מטה אשר ממשיכה לעקוב ולפעול בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת למנוע את האסון הבא ולשמור על חיי אדם בכבישי האזור.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה:
“משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מחויב להמשיך במאבק בקטל בדרכים. תאונות הדרכים הן מכת מדינה, הנובעת בין היתר מהיעדר אכיפה, ענישה מקלה וחוסר הרתעה מספקת.

“רק לאחרונה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, בליווי גורמי המקצוע הבכירים של משרד התחבורה, קיימו סיור ופגישת עבודה במועצה האזורית מטה אשר. במסגרת הביקור, נדונו סוגיות תשתיתיות ותחבורתיות חשובות באזור הצפון כמו עיבוי התחבורה הציבורית בכבישי הגליל, תשתיות לבתי ספר מפונים והקמת מעגלי תנועה חיוניים בכבישי הצפון. יצוין כי הסוגיה שפורסמה במכתב לא עלתה כלל לדיון במסגרת הביקור.
“הפנייה בנוגע לשינוי תוואי כביש 4 באיזור אכזיב נשלחה למשרד התחבורה רק בשבוע שעבר והועברה לבדיקת גורמי המקצוע. מנכל המשרד, משה בן זקן, ביקש לקיים דיון ייעודי בנושא מיד לאחר קבלת ובחינת ממצאי הבדיקה”.
השארת תגובה


















