חנוכת מוזיאון המייסדים במעלות

שר התרבות והספורט חילי טרופר: להוקיר תודה לאנשים שחיו פה בתנאים קשים * מנכ"ל המועצה לשימור אתרים עמרי שלמון: המוזיאון הראשון של בית המייסדים * ראש העיר מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ: תודה לבצלאל דהן


 

אתמול (שלישי, 9/2/21), נחנך במעלות-תרשיחא מוזיאון המייסדים הראשון בישראל. הטקס התקיים תחת מגבלות הקורונה, במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר, מנכ”ל המועצה לשימור אתרים עמרי שלמון, ראש העיר ארקדי פומרנץ, ראש היער הקודם שלמה בוחבוט ואורחים נוספים.

מוזיאון המייסדים בעיר הוא הגשמת חלום של בצלאל דהן, תושב העיר, שקיבל את גיבוי ותמיכה מראש העיר הנוכחי והקודם. בהמשך משרד התרבות והספורט פרש חסותו על המיזם וביחד עם המועצה לשימור אתרים יצאו לדרך. בעקבות הרעיון, הוחלט כי ייפתחו מוזיאונים דומים ברחבי המדינה, והמוזיאון במעלות תרשיחא הוא הראשון בהם.

מוזיאון המייסדים נמצא ברחוב בין גוריון 3 מעלות בסמוך לקופת חולים כללית ובית הקשיש החדש.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-02-10-at-11.27.55-scaled חנוכת מוזיאון המייסדים במעלות
חילי טרופר וארקדי פומרנץ בחנוכת מוזיאון המייסדים במעלות

 

טרופר: “אנחנו נמצאים ברגע מרגש בחנוכת המוזיאון המייסדים הראשון בארץ. השרה הקודמת, שרת התחבורה מירי רגב, יזמה את הפרויקט ואני שמח להמשיך מיזם כל כך חשוב. מה אנחנו בלי שורשים? אנחנו תמיד על הכתפיים של הדור הקודם. אם נשכח, נתבלבל בדרך. המוזיאון בא להוקיר תודה לאנשים שבתנאים מאוד קשים חיו פה והקימו את המדינה וגם לעזור לנו לדעת מהי הדרך הישרה ללכת בה”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-02-10-at-11.27.55-2-scaled חנוכת מוזיאון המייסדים במעלות
עמרי שלמון: מוזיאון בית המייסדים במעלות הוא הראשון ונקים מוזיאונים דומים ברחבי הארץ

 

שלמון: “זה המוזיאון הראשון של בית המייסדים, מדובר על יום משמח במיוחד כי זו היוזמה הראשונה שבאה לאוויר העולם. הרעיון היה הנחלה והצגה של פרק חשוב מאוד בתולדות הציונות ולכן יש לו חשיבות של פרויקט לאומי”.

 



 

פומרנץ: “יגאל אלון אמר, ‘עם שאינו מכיר את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל’, זו הסיבה שעלינו לזכור את דור המייסדים שהקים את העיר. כמי שעלה לישראל לפני כ-30 שנים, אני יודע כמה קשה להתחיל מחדש בארץ חדשה, על אחת כמה וכמה להקים ישוב חדש. זו הסיבה שכשהתיישבתי על כיסא ראש העיר, נרתמתי מיד והחלטתי להשקיע את מירב המאמצים כדי להביא את הפרויקט לשלמות, למען ידעו הדורות הבאים מאין באו. בחזוני אני רואה את כל ילדי העיר מבקרים במוזיאון ולומדים על עברם. כשנחזור לחיי השגרה, אעביר הנחיה לכל בתי הספר בעיר, לתאם סיורים מודרכים במוזיאון. אני מזמין את באי העיר והקהילות השונות לבקר במוזיאון וללמוד על מייסדי היישוב”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-02-10-at-11.27.54-scaled חנוכת מוזיאון המייסדים במעלות

 

פומרנץ הודה לבצלאל דהן על החזון והעבודה הקשה בהקמת המוזיאון ואף הנחה אותו להתחיל תהליך לבניית מוזיאון קהילה בעיר, שיביא לידי ביטוי את כל הפסיפס האנושי של העיר.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-02-10-at-11.27.55-1-scaled חנוכת מוזיאון המייסדים במעלות
בצלאל דהן, הוגה מוזיאון המייסדים במעלות

 

 



 

 

כפרניק IMG_0346-scaled חנוכת מוזיאון המייסדים במעלות
מוזיאון המייסדים מעלות

 

כפרניק IMG_0344-scaled חנוכת מוזיאון המייסדים במעלות

 

כפרניק IMG_0371-scaled חנוכת מוזיאון המייסדים במעלות

צילומים: שלמה שרביט

 




5 תגובות

  1. יהודה סגל הגב

    טכס חנוכת המוזיאון נערך בטוב טעם והקפדה על אסטתיקה מרשימה. עובדה שניתן לעשות דברים גדולים בצניעות, ענווה וטוב טעם.ייתכן ויאמרו שאני משוחד!!! אני שמח להמנות עם אנשים איכותיים שיודעים לקחת נושא ולהביא לידי ביצוע מרשים. כל הכבוד לביצוע והיוזמה.

  2. בצלאל דהן הגב

    תודה לחברי הטוב וחבר ועדת ההיגוי יהודה סגל.

  3. ניסים אדי גז הגב

    שלום , למיטב ידיעתי עת שרתתי במעלות .היזמים הראשוניים הם מר שלמה בוחבוט רה”ע הקודם ,מר בצלאל דהן ומועצת העיר בעבר. המוזיאון ברובו היה מושקע והוצג לציבור ,חיילים ונוער וגם בתיאום ותמיכת מתנ”ס גרס מעלות ,עיריית מעלות. התוכניות של אדריכלות,הנדסה ובנייה בגירה זה מס’ שנים ועתה עת רצון להוציאם לפועל. המשך עבודה פורייה ובהצלחה.

  4. מיכל הגב

    ביקרנו היום במוזיאון המייסדים, זאת היתה חוויה אמיתית, יוצאת דופן ומרגשת, ללמוד ולהכיר דור שלם של מייסדים שלא הכרנו !! בזכות קבלת הפנים וההדרכה של בצלאל דהן המקסים, נהננו מכל רגע. האיש מלא יידע והומור, יודע להתחבר ולספר בצורה מקצועית, מרגשת ומרתקת. שבה את ליבנו. בהצלחה ליוזמה וכן ירבו !! דרך חשובה ונפלאה לשמור על המורשת המיוחדת של כל עדה ומסורת !! מומלץ לבקר !!

  5. בצלאל דהן הגב

    תודה מיכל בגין המילים החמות אודות המוזיאון. שמחתי לארח אותכם ולהדריך באופן אישי.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן