התפרצות קורונה בבקעת בית הכרם



31 חולים בדיר אל אסד, נחף, בענה ומג’ד אל כרום * מחר מתחמי בדיקה גם בחורפיש, פקיעין, כסרא, מעלות וכרמיאל.

 

כפרניק iJ8OzTYg-scaled התפרצות קורונה בבקעת בית הכרם
מחסום משטרתי בדיר אל אסד

 

לאח מספר ידיעות אופטימיות על מצב הקורונה בגליל המערבי, בדגש על כפר ורדים, מעלות-תרשיחא, יאנוח-ג’ת, מעלה יוסף, מטה אשר וישובי הסביבה – התבשרנו היום על התפרצות המגפה במספר ישובים בבקעת בית הכרם.

על פי הנתונים שבידנו, נכון לרביעי (15/4/10), מספר חולי הקורונה עומד על 31: דיר אל אסד 23, נחף 4, בענה 3 ומג’ד אל כרום 1. במשרד הבריאות חוששים שהמספרים בפועל הרבה יותר גדולים.

ממשרד הבריאות נמסר כי על ציבור התושבים בדיר אל אסד, נחף, בענה ומג’ד אל כרום להישאר בבתים. משרד הבריאות, פיקוד העורף, מגן דוד אדום, המועצה המקומית וכן משטרת ישראל מטפלים באירוע.

במקביל להודעת משרד הבריאות, משטרת ישראל ולוחמי מג”ב מבצעים אכיפה רציפה בכל האזור. במסגרת הפעילות הוקמו מחסומים בכניסות לישובים. רק אמש (14/4) בכפר דיר אל אסד נרשמו דו”חות על סך 5,000 ש”ח לשני גברים, שהפרו את תנאי הבידוד בהם היו צריכים לשהות בשעה שהלכו למאפייה.

הכוחות מפעילים סיורים במרחב הציבורי, ואף מופעלים אמצעים אוויריים כגון רחפנים ומסוק משטרתי במסגרת האכיפה.

**

 

כפרניק E4kGO4AA-scaled התפרצות קורונה בבקעת בית הכרם

 

מ”שירותי בריאות כללית” נמסר כי מפעילים מתחם לנטילת דגימות לקורונה בבענה – דיר אל אסד. במתחם הבדיקות, שהחל לפעול לפני כיומיים, ברחבת דבאח בתפר בין הכפרים בענה ודיר אל אסד,  ביצעו עד כה למעלה מ-400 בדיקות. פתיחת והפעלת המתחם נעשית בתיאום ובשיתוף פעולה עם ראשי המועצות בענה ודיר אל אסד.

רונן נודלמן מנהל  מחוז חיפה וגליל מערבי: ״צוותי כללית ערוכים ומגויסים להמשך הפעילות  לאיתור חולים במסגרת המאבק הלאומי לבלימת קצב התפשטות המגיפה. במסגרת זו הוקמו בתוך שבוע מתחמי בדיקות בתמרה, סכנין, ירכא, מעלות, רכסים, בענה דיר אל אסאד ומחר יפתחו בנהריה ובקרית ביאליק. במתחמים נבדקים מטופלים שהופנו על ידי רופאי כללית והבדיקות נערכות במעבדת הקורונה של כללית בנשר. כמו כן החל מיום א׳ תחל לפעול  ניידת קורונע שתעבור בין ישובים – הכל כדי להנגיש את הבדיקות מצילות החיים״.

 

**

כפרניק iaZCn89w-scaled התפרצות קורונה בבקעת בית הכרם

 

גם צוותי מד”א ממשיכים בדגימות הנרחבות ברחבי הארץ, תוך מתן דגש על בתי אבות ומוסדות נוספים; מחר יגיעו מתחמי “היבדק וסע” הניידים של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות גם לדיר אל אסד, חורפיש, כרמיאל, כסרא ופקיעין.

בכל מקרה, כל הבדיקות, של מד”א וכללית, רק לאחר קבלת הפניה מהמוקד ו/או רופא המשפחה.

 

במקביל, בשירותי הדם של מגן דוד אדום ממשיכים לקחת מנות פלסמה (מרכיב הדם שבו נמצאים הנוגדנים לנגיף הקורונה) מחולים אשר החלימו מנגיף הקורונה. זאת, במטרה לתת אותן בעירוי לחולים במצב בינוני וקשה. חולי קורונה אשר חלפו לפחות 14 יום מהחלמתם המלאה, מוזמנים לתרום פלסמה, בהליך פשוט ביותר. לשם כך, ניתן לפנות לשירותי הדם של מד”א בטלפון 03-9101101 או במייל hadarm@mda.org.il .

**

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר, כי בעקבות הודעת משרד הבריאות על התפשטות מחלת הקורונה בכפרי הגליל בענה, דיר אל אסד, מג’ד אל כרום ונחף –  הצטרף המרכז הרפואי לגליל למאמץ הלאומי, ובשיתוף מנהלי המחלקות, הוחלט לבצע לכלל עובדי ביה”ח המתגוררים בכפרים הללו, בדיקות מעבדה, במטרה לסייע באיתור נדבקים ותוך מניעת התפרצויות משנה ככל הניתן.

את המאמץ מובילה מנהלת היחידה למניעת זיהומים, ד”ר יעל זיו.

מנהל המרכז הרפואי, ד”ר מסעד ברהום, מסר כי המרכז הרפואי לגליל רואה חובה עליונה לשמור על בריאות הצוות המטפל והמטופלים השוהים בו, תוך שהינו פועל בנחישות ובמהירות למען בטיחותם וביטחונם.

 

צילומים: משטרת ישראל

 

2 תגובות

  1. אורי מליק הגב

    ומה הפלא? תושבים בכפרים מזלזלים ולא נשמעים להוראות!

  2. הגליל המערבי: עדיין בשליטה | כפרניק הגב

    […] 15/04/2020 22:45 התפרצות קורונה בבקעת בית הכרם […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן