הגליל במרכז, עלק.

יו"ר אשכול גליל מערבי לשרת התחבורה: הצפון על סיפו של אסון תעבורתי, הכבישים מסוכנים והתחבורה הציבורית דלילה ולא מסונכרנת


 

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו, יו”ר אשכול רשויות גליל מערבי ויו”ר מועצת הגליל – פנה למירב מיכאלי, שרת התחבורה, בבקשה להתניע מיידית לפחות ארבעה פרויקטים תחבורתיים בגליל המערבי. לדברי לנקרי, ראשי הרשויות בגליל המערבי שוקלים הקפאת בנייתן של 92,000 יחידות דיור בשל היעדר תשתיות תחבורה המהווה סכנה לתושבים.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2021-10-11-at-11.45.06-scaled הגליל במרכז, עלק.
שמעון לנקרי למירב מיכאלי: להסדיר בדחיפות תחבורה לגליל המערבי

 

פנייתו של לנקרי למיכאלי, נעשתה לקראת כנס “הגליל במרכז” שיערך השבוע בעכו. מיכאלי צפויה להשתתף בכנס, שאורגן ע”י חמשת אשכולות הרשויות בצפון ומועצת הגליל.

עוד ישתתפו שרים נוספים, חברי כנסת, ראשי רשויות ובכירים מתחומים מרכזיים בצפון – תעשייה וכלכלה, בריאות, חינוך, המגזר השלישי ועוד. מטרת הכנס להעלות על סדר היום הציבורי והשלטוני את מגוון הבעיות הבוערות הדורשות פתרון עבור תושבי הצפון והגליל, מתוך אמונה ותקווה כי 23 חברי כנסת צפוניים, מספר חסר תקדים, יכולים להוות כוח חזק ומוביל אשר ישים את הצפון סוף סוף במרכז תשומת הלב הלאומית.

לדברי לנקרי, שומעים בחדשות כל שבוע על התאונות הקשות בגליל, בשעה שהמדינה מבצעת הפקדת תכניות לאזורי תעשייה ומגורים בגליל המערבי ללא ההתאמה התחבורתית הנדרשת.



 

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק על תאונות בגליל המערבי בחמש השנים האחרונות אירעו:

119 תאונות בכביש 4,

267 תאונות בכביש 70,

84 תאונות בכביש 899-כביש הצפון,

702 תאונות בכביש 85,

ו-354 תאונות בכביש 89.

“אלו נתונים מטורפים ומדירי שינה המחייבים את הממשלה להתעורר ולפעול”, אמר לנקרי.

גם להיבט הביטחוני קשר ישיר למצב התחבורה: במידה ותהיה הסלמה ביטחונית רצופה – יבואו לביטוי מסוכן פערי מיגון והתושבים יצטרכו להתפנות בצירים הפקוקים על-ידי הצבא.

לנקרי גם מציין כי מערך התחבורה הציבורית בצפון סובל מחוסר יעילות, תדירות נמוכה והיעדר סנכרון. אוטובוסים מגיעים לעתים רחוקות – ולכן גם הביקוש נמוך ולא כלכלי. יש לעשות תכנית אב לתחבורה ציבורית בכל האזור.

אלו הפרויקטים התחבורתיים התקועים, אשר ללא תקצובם והשלמתם לא יוכל אזור הגליל המערבי לעמוד בהכפלת האוכלוסייה הצפויה לו בשנים הקרובות:

  1. רכבת כבדה לצומת כברי – בתיאום עם כביש 6
  2. קידום כביש 6 בהתאם לתמ”א 42 עד לצומת כברי.
  3. חיבור המטרונית מחיפה לנהריה.
  4. המשך הרחבה ושדרוג כביש 4 לכל אורכו – נדרשים בדחיפות הכפלת נתיבי תחבורה ציבורית וסלילת שבילי אופניים בכביש 70 וכביש 4, אשר כבר כעת מהווים פקק אחד גדול, מצב הצפוי להפוך קטסטרופלי עם פתיחת כביש 859.

 

כנס הגליל במרכז ייערך ב- 14.10.21 בהיכל התרבות בעכו.

 

לידיעה קודמת על תכנית הכנס

 

 



תגובות פייסבוק


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן