בדיקת קורונה מהירה


שירותי בריאות כללית: מכשירי סטאר במעבדה, גמילה מעישון וסדנת סוכרת דיגיטלית

 

כפרניק 88792311-scaled בדיקת קורונה מהירה
צוות המעבדה המחוזית של כללית בנשר עם מכשיר הסטאר החדש

 

מעבדת הקורונה המחוזית של כללית חיפה והגליל המערבי (בנשר), צויידה בשני מכשירי סטאר, ראשונים מסוגם באזור, המאפשרים הגדלה ניכרת בהיקף הבדיקות המבוצעות ביממה. עלות כל מכשיר כמיליון ₪.

ד”ר יוליה שניידר, מנהלת המעבדה המחוזית מסבירה כי מכשיר STAR מהיר פי שתיים מקודמיו ומייצר תפוקות של 188 תוצאות בדיקות קורונה PCR בכל הרצה. הצטיידות המעבדה במכשירים חדישים אלה, היחידים באיזור, יחד עם הגדלת שעות פעילות מעבדת הקורונה מעלות את יכולות הביצוע ל-3500 בדיקות קורונה ביממה.

רונן נודלמן, מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי, מציין כי רכישת המכשור המתקדם, כמו הקמת המעבדה הייחודית בקהילה, יחד עם תגבור הצוות כך שניתן להפעיל את המעבדה בשלוש משמרות, 7 ימים בשבוע, הם חלק ממאמץ מקיף של כללית במאבק בקורונה. כללית מפעילה אתרי בידוק קבועים הפרוסים בכל רחבי המחוז וכן מקימה לפי הצורך ובתגובה מידית מתחמים באיזורי התפרצות. כמו כן, הקימה מחלקת קורונה בקהילה שליוותה עד כה למעלה מ- 17 אלף חולי קורונה שאושפזו בבית או במלוניות, מרפאה ראשונה מסוגה בקהילה לפוסט קורונה ומערך שירותי מותאם לתקופה המתבסס על טיפול טלפוני או בוידאוצ’ט, הזמנת תרופות לבית ועוד.

 

**

כפרניק 8879099-scaled בדיקת קורונה מהירה
טומי אלון ומשתתפי סדנת הגמילה מעישון בנהריה

 

6 מעשנים כבדים החליטו שדווקא תקופת הקורונה היא הזדמנות להיגמל מהרגל מזיק וסיימו בהצלחה סדנת גמילה מעישון שנערכה במרפאת כללית יוספטל בנהריה. בין המניעים: חיסכון כספי בתקופה קשה כלכלית והפחתת סיכון לסיבוכי הקורונה.

הסדנה הועברה על ידי טומי אלון, רוקח קליני בכיר שעבר קורס הכשרה כמנחה בסדנאות גמילה מעישון של כללית ולזכותו רשומות כבר מאות הצלחות של גמילה מעישון בקרב בוגרי הסדנאות בהנחייתו.

הפעם נערכה הסדנא בתנאים מאתגרים, לפי כל כללי התו הסגול ולקחו בה חלק רק 6 משתתפים. בין הבוגרים שוויתרו על הסיגריה אישה שב-40 השנים האחרונות עשנה ללא הפסקה. משתתף נוסף אימץ לעצמו גם אורח חיים בריא מוקפד, עם פעילות גופנית ותזונה נכונה וכך הצליח להיגמל ללא עליה במשקל.

בתום הסדנא ולאחר שהמתינו לפתיחת הסגר נפגשו המשתתפים לטקס חגיגי, בו קיבלו תעודות הוקרה על כי סיימו בהצלחה את סדנת הגמילה ומעתה ריאותיהם נקיות יותר.

סדנאות הגמילה מעישון נערכות במרפאות כללית ללא תשלום והמשתתפים בהן זכאים גם לרכוש את תכשירי הגמילה מעישון בהשתתפות עצמית בלבד. הן רושמות הצלחה רבה עם שיעור מתמידים גבוה. במקביל לסדנאות במפגש מציעה כיום כללית גם סדנאות מרחוק בטלפון ווידאו צ’ט.

 

**

 

כפרניק 8897009909-scaled בדיקת קורונה מהירה
סדנת סוכרת דיגיטלית

 

בתקופה בה חולי סוכרת נמצאים בסיכון גבוה במיוחד לסבול מסיבוכי הקורונה, וגם  מזניחים את בריאותם בשל הפחתה מפעילות גופנית, אכילה מוגברת ולחץ רגשי –  נמנעים רבים מן החולים להגיע לסדנאות הרבות שנערכות במרפאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי.

כדי  להמשיך ולתמוך בקבוצת החולים, להגביר את המודעות לסיכונים ולחשיבות שבאימוץ הרגלי חיים בריאים, יזמה המחלקה לקידום בריאות של כללית במחוז, בניהולה של ענת ספרוני-אליהו סדנא וירטואלית, שבה מאפשרים למי שחושש להשתתף במפגש פנים אל פנים, לעבור אותה באופן מקוון.

הסדנא, נערכת ללא תשלום ומבוססת על 6 מפגשים שבועיים, בני שעה וחצי המועברים על ידי צוות רב מקצועי שכולל רופא/ה, אח/ות, דיאטנית, עובדת סוציאלית ופיזיותרפיסט/ית. בדרך זו מקבלים המשתתפים מעטפת של כלל ההיבטים הקשורים בבריאותם, כדרך לשיפור איכות חייהם ולמנוע החמרה במחלתם ולהפחית חשש לסיבוכים.

המשוב שהתקבל ממשתפים שכבר התנסו במתכונת זו הינו חיובי ביותר. פעילות זו הינה חלק מפעילויות רבות בתחום הסוכרת שעורכת כללית במהלך כל השנה ואף מתגברת לקראת יום הסוכרת העולמי שמצוין בימים אלה.

 

צילומים: דוברות כללית

 

(כתבה פרסומית)

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן