נשארנו אשכול 9


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

הדירוג: כפר ורדים, מעלות-תרשיחא, משגב, מעלה יוסף, מעיליא, חורפיש, כיסרא-סמיע, כרמיאל ונהריה.

כפרניק madad1-001 נשארנו אשכול 9

כפר ורדים בסוציו-אקונומי אחרי סביון, כפר שמריהו, להבים, עומר, כוכב יאיר והר אדר.

 

מעלות-תרשיחא נשארה באשכול-5, ומשגב ב-7.

 

התקדמות יפה למעלה יוסף, מעיליא, חורפיש, כיסרא-סמיע, כרמיאל ונהריה.

 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסה היום את המדד בחברתי כלכלי (סוציואקונומי) החדש המבוסס על נתוני 2013 (המדד הקודם נעשה לפי נתוני 2008).

 

במדד מחולקות כל 252 הרשויות המקומיות (עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות) על-פי רמתם הכלכלית-חברתית, ל-10 אשכולות. באשכול 10 מדורגים הישובים המבוססים ביותר בישראל (רק סביון וכפר שמריהו) ובאשכול 1 הישובים החלשים ביותר.

באשכול 9 נמצאים הישובים הבאים, לפי סדר יורד: להבים, עומר, כוכב יאיר, כפר ורדים, רמת השרון, שוהם, גדרות ומיתר.

כפר ורדים שיפר מעט את הניקוד שלו בתוך האשכול ועלה מהמקום ה-11 ל-7 (מכל הישובים בארץ!).

באיגרת לתושבים שפרסם ראש המועצה סיון יחיאלי נאמר כי "על פי מדד זה במהלך השנים שחלפו האוכלוסייה בכפר התחזקה. אנחנו לא אמורים להתנצל על כך אלא להפך, ראוי היה שיהיה במדינת ישראל יהיה יותר מיישוב אחד במדד חברתי כלכלי 9 צפונה לרמת השרון".

 

עוד נתונים מעניינים מהמדד החדש: ירושלים ירדה מאשכול  4 ל-3. פתח תקווה וראשון לציון עלו מאשכול 6 ל-7.

 

ובאשר לגליל המערבי:

מעלות-תרשיחא נשארה באשכול 5.

ינוח-ג'ת נשארו באשכול 3.

סמיע-כיסרא עברו מ-2 ל-3.

מעיליא התקדמה מ-5 ל-6 (הישוב הערבי המדורג במקום הגבוה ביותר).

מעלה יוסף זינקה מ-5 ל-7.

מטה אשר נשאר ב-6.

משגב נשארה ב-7.

שלומי נשארה ב-5.

חורפיש התקדמה מ-3 ל-4.

כרמיאל ונהריה התקדמו מ-5 ל-6.

 

 


0 תגובות

  1. תושב שאיכפת לו Reply

    הכל טוב ויפה אבל ..
    לעיניין הטבת המס המדד משחק לרעתינו ! ביגלל היותנו סוציואקונמי 9 ייתכן ונאבד את הטבת המס שמימנה נהנינו עד עכשיו . מישום כך אני חושב שאיחוד עם עיריית מעלות הוא צעד מיתבקש לטובת הכפר ( גם הארנונה תרד משמעותית . מחירי הנדלן יעלו , הרחובות והכבישים יהיו נקיים ומטופחים ..) ולאלה שטוענים שנאבד את ציביון הכפר אני עונה שמהותו וציביונו של הכפר ניקבעים על ידי התושבים ומשוכנע שאנחנו נישאר מקום מיוחד, מגובש, היתנדבותי ואיכפתי כי כאלה אנחנו ולא המועצה היא זו שקובעת את ייחודו של הכפר .

  2. לעבור לפחי מחזור כתומים Reply

    כיש לון השקיות הכתומות
    פחי הזבל הגדולים במסחרי מרכז מלאים בשקיות כתומות.
    או שאנשים זורקים או העגלה שאוספת את השקיות.
    אנשים זורקים גזם לשקיות ויש אנשים שהכמות נגמרה להם.

  3. תושב אמיץ ? Reply

    כל מי שלא מבין את הגאונות של המועצה בנושא חניות שיעבור למעלות
    כל מי שלא מבין את הגאונות של ראש המועצה וחביריו המוכשרים במועצה בנושא הקטנת החניות והפרעה לעצירת האוטובוסים באמצע הכביש לא מתאים ליישוב שלנו ושיעבור להתגורר במעלות או ביישובי הסביבה.
    ראיתם שאין יותר גנבות במרכז המסחרי וכך המועצה תצליח בנושא החניות.
    פחות מקום לחנייה פחות מכוניות בכפר.
    ריב על חנייה – יש משטרה.
    כך כתב תושב אמיץ של הכפר.
    שלום סיון

    שלום לך מועצה יקרה
    אני סרי שלמה תושב רחוב שניר 87 מנסה להבין מה כוון המחשבה של המתכנן
    והמבצעים – שהורסים לנו את הרחוב ולא בפעם הראשונה.
    להלן מספר תהיות:
    1. מה פשר ההרחבה של המדרכה כאשר ידוע שבכל העולם מצרים את רוחב המדרכה
    היכן שיש אוטובוס.
    2. למה מגדילים את שטח הגינון על חשבון שטח חניה כאשר ידוע שיש מצוקת חניה אמיתית
    ברחוב שניר. תושבים הרי היכו אחד את השני על כך.
    3. עם שטח הגינון הקיים לא הסתדרתם במשך כל השנים- אז מן ההיגיון היה להקטין שטחי גינון.

    במידה ולא היגעתי לכתובת הנכונה – אנא העבירו לגורם המתאים.
    בברכה
    סרי שלמה
    שניר 87
    טל. 0522484547

  4. חברי מועצת כפר ורדים התעוררו משנת הישרים שלכם Reply

    במאות אלפי שח להקטנת חניות ניתן להחליף את כל המזגנים בבתי הספר
    איפה חברי המועצה?

השארת תגובה

[bws_google_captcha]
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן