נוער, תב”רים וגזם


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

נוער: טרמפים, מוזיקה, נגרות וגיבוש תפן ואמירים. המועצה: טרקטורון חדש. פינוי גזם: סיפור שאינו נגמר.

כפרניק IMG_9378 נוער, תב"רים וגזם

 

 

מועצת הנוער: מודעות לטרמפים, חדר מוזיקה, סדנת נגרות וגיבוש בתי הספר תפן ואמירים.

 

המועצה: תרכוש טרקטורון חדש.

 

אתר פינוי גזם ופסולת גושית: הסיפור שאינו נגמר.

 

 

**

 

במרכז ישיבת מליאת מ.מ. כפר ורדים שנערכה אמש, היתה הצגת מועצת הנוער הנבחרת בפני חברי המליאה. גם חברי המליאה הציגו עצמם ותפקידיהם לנערים והציעו את עזרתם במגוון תחומים.

במועצת הנוער כ-20 חברים מכיתות ח' – י"ב המייצגים פעילויות שונות בכפר (צופים, נוע"ם, ספורט, מרכז המוזיקה, שכבה בבית הספר וכו'). גלעד שיינפלד, היו"ר הנבחר של מועצת הנוער, הציג את מבנה המועצה ופעילותה והדגיש את הטיפול בהפעלת מועדון הנוער ותעסוקה.

הוצגו מספר פרויקטים הנמצאים כרגע במחשבה והתבשלות:

 * העלאת המודעות לעצירה לטרמפים בכפר, תוך גילוי סולידריות, עזרה וקהילתיות.

* תכנון יום ספורט משותף לבתי ספר אמירים ותפן. לדברי הנערים, כרגע יש נתק מוחלט בין בתי הספר, ויש לחפש דרכים להיכרות והתקרבות.

* הקמת סדנת נגרות לבני הנוער, בעזרתו של חבר המועצה עופר כהן.

* פתיחת חדר מוזיקה / חזרות להרכבים מקומיים.

רכז הנוער, בועז בן פורת, ציין את רוח היוזמה של הצעירים שאיננה מכוונת רק לפעילות הקיץ, אלא לפרויקטים ערכיים ומשמעותיים כמו הטרמפים וחדר המוזיקה.

ראש המועצה, סיון יחיאלי, ציין את הצורך בטיפול מניעתי בשימוש בסמים, וכן את הסכנות הגדולות הטמונות בשתיית אלכוהול.

 

 

 

כפרניק IMG_9378_0 נוער, תב"רים וגזם

 

**

 

מליאת המועצה אישרה, פה אחד, שלושה תב"רים:

* 105,442 ₪ לפיתוח בית העלמין במימון המשרד לשירותי דת. ההשקעה תהיה בעיקר ברחבת ההתכנסות.

* הגדלת תב"ר בסך של 385,186 ₪ לפיתוח מגרשים 707 ו-708 במימון רשות מקרקעי ישראל.

* 90,000 ₪ לרכש טרקטורון במימון הרשות.

 

**

 

נערך דיון מקיף במיקום אתר לגזם ולפסולת גושית (האתר מתחת לרחוב חצב / ליד בית העלמין נסגר), וזאת בהמשך להצגת בנושא בישיבה הקודמת.

יחיאלי הסביר כי ביקש מאביעד כהן מנכ"ל המועצה ומציון דרור מנהל מחלקת תשתיות לבחון מיקום מחוץ לישוב.

הוצגו 3 אלטרנטיבות:

מעל רחוב מירון (בית 51, ב"ברך" של מירון).

מעל רחוב מירון (בתים 67-69) מעט מזרחית למיקום לעיל.

בשטח הנמצא אחרי "כיכר הורדים" לכיוון יאנוח וימינה. מרוחק יחסית מבתים בכפר ורדים ויאנוח. בסמוך לאתר גרוטאות.

 

כל שלושת השטחים נמצאים בשטחים "חקלאיים" בבעלות תושבים מינוח, ועלות השכרת המקום, כדונם אדמה, תעמוד על כ-12 אלף ₪ לשנה.

כן הוזכרו שוב אתרים בתוך הישוב: מתחת / בצמוד למארג, וליד הגינה הקהילתית.

יחיאלי צידד במיקום מוסתר ומחוץ לישוב.

יואב ניצב הדגיש כי בכל מקרה לא ראוי להוציא פסולת לשטחי רשות אחרת, והביע ספק גם בחוקיות של השימוש בקרקע חקלאית לאתר פסולת. הוא ציין כי ההצעות ליד רחוב מירון קרובות מדי לבתים וכי בסיור שערכו במקום, "קפצו" תושבים לברר מה מתכננים ומחו על עצם הרעיון להקמת האתר כל-כך קרוב לבתים. לדבריו, דווקא עדיף שהמיקום יהיה "נצפה" ואפילו דוגמא לאיכות סביבה וניקיון. יהיה עובד אחראי על האתר ונדרוש הקפדה על גזם נקי, שנוכל גם לרסק ולהשתמש לחיפוי.

גם דורית אבנט, חברת הועדה לאיכות הסביבה, אמרה כי לא מוסרי להוציא פסולת החוצה, כפי שעושות מדינות עשירות בעולם השלישי. היא הציעה מיקום בסמוך לגינה הקהילתית (יחיאלי: קרוב מדי לדיור המוגן, סכנת שריפה ביער וגישה בעייתית).

נורית שפירא ביקשה את המלצות הגורם המטפל (מוטי מזרחי, ציון דרור), הדגישה את חשיבות הגורם הבטיחותי והציעה להציב במקום מצלמות, שער ושילוט בולט.

יורם איילון אמר כי במקרה זה צריך לקבל את המלצות הועדה לאיכות הסביבה.

עדי הרטל, היועץ המשפטי: הועדות רק ממליצות האחריות על המליאה והדיון חשוב.

סוכם לערוך לחברי המועצה סיור בשטח.

 

**

משה לפל, תושב רחוב חרצית, ביקש להתייחס למפגעים הבטיחותיים ב"דרך ההר" (מכיכר 5 לכיוון חרצית וכיכר הורדים). לדבריו, הכביש מהווה סכנה בטיחותית חמורה להולכי הרגל ודורש טיפול מיידי. כן מחה לפל כי יחיאלי "מסתיר" דו"ח בטיחות בעניין וכי מסרב לשתפו בוועדת התמרור (הקובעת הצבת תמרורים).

יחיאלי השיב כי רק לאחרונה הכביש החל להיות מטופל, וזאת לאחר שנות הזנחה של הגורם האחראי, מע"צ (נתיבי ישראל). מתוכננת מדרכה בצד המערבי של הכביש והוגשו בקשות לתקצוב. הוא הדגיש כי עומד על דעתו שהמועצה לא צריכה לממן ולבצע תשתיות שבאחריות המדינה, שרק מחכה להסיר מעצמה אחריות. לדבריו, ועדת התמרור היא "ועדה מקצועית"; ודו"ח הבטיחות הוא טיוטא בלבד ולא יפורסם לציבור לפני דיון מקצועי.

יורם איילון אמר כי מצב הבטיחות בכביש מחייב בחינת תב"ר עצמאי להסדרת מדרכה לצד הכביש (הערכה: כ-300 אש"ח) וביקש כי יותר ללפל להשתתף בדיוני ועדת התמרור.

סיון סיכם כי כרגע ממתינים לתשובת משרד התחבורה בנוגע למדרכה ובעוד כחודשיים יובא הנושא למליאת המועצה.

**

יורם איילון שאל מדוע יחיאלי איננו מעדכן על פעילותו בוועדת הכספים של הכנסת בעניין הטבות המס. לדבריו, במידה ולא תוארך הוראת השעה הנוגעת לכפר ורדים (המשאירה חלק מההטבות) נקבל מכה אנושה וחייבים לפעול בעניין בנחישות, כולל הודעה כי עוצרים את כל שיווק הקרקעות, עד לפתרון. הוא התלונן כי יחיאלי פועל לבדו מבלי לשתף את חברי המועצה.

יחיאלי השיב כי נמצא בוועדת הכספים באופן תדיר, וכי פועל בשיתוף פעולה של ח"כים רבים להארכת הוראת השעה, וכן פועל במישורים אחרים בעניין. הוא קרא לכל החברים להירתם למאמץ ולהפעיל כל קשר שיכולים.

מאיר גרינפלד עדכן כי יזם והעביר החלטה בחוג הגליל של מפלגת העבודה, האומרת כי צריך להאריך את הוראת השעה, וכי המסר הועבר לחברי הכנסת של העבודה בוועדת הכספים.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן