לקראת תקציב 2017


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

 700 אש"ח מהשר? 250 אש"ח מתפן? פארק ענק מתחת למירון? כיכר על כביש 854? פיצול בתים בשלב א'?

כפרניק IMG_8581 לקראת תקציב 2017

האם נקבל 700 אלף ש"ח רזרבת שר, ו-250 אלף ש"ח ארנונה מתפן?

 

מתי יוקם פארק ענק מתחת לרחוב מירון ויבנה מעגל תנועה על כביש 854?

 

איך יתקצבו את כריתת העצים הצפויה ומה יעשו עם "פיצול" הבתים בשלב א'?

 

 

**

 

בשתי ישיבות המועצה שנערכו לאחרונה, סקרו מנהלי המחלקות השונות במ.מ. כפר ורדים את פעילותם בשנה החולפת ואת היערכותם לקראת תקציב 2017.

 

להלן סקירת הגזבר, מהנדס המועצה, מחלקת אחזקה ואיכות הסביבה:

 

רו"ח אילן עמרם, גזבר המועצה, הביא בסיכום את השורה התחתונה: 49.07 מיליון ₪ (לעומת 48.25 מלש"ח ב-2016).

(לאחר הישיבה הועבר עדכון כי התקציב יעמוד על  49.12 מלש"ח ויעלה להצבעה בישיבת התקציב שתיערך ב-26/12/16.)

כמחצית התקציב (25 מלש"ח) מיועד ל"שירותים ממלכתיים", בעיקר חינוך ורווחה. זהו תקציב שברובו ממומן על-ידי המדינה והמועצה מהווה "צינור" להעברה.

הסכום הנותר (24 מלש"ח) משמש לאחזקת הישוב, השתתפות המועצה ב"שירותים הממלכתיים", שכר ופנסיות, משרדים, החזר הלוואות ועוד.

 

בצד ה"הכנסות" נרשמו בתקציב סכומים של 700 אש"ח "רזרבות שר" (מעין פיצוי לא מחייב לביטול מענקי האיזון) וכן כ-250 אש"ח מחלוקת ארנונה מתפן, אולם אלו הכנסות שב"ספק". עד מחצית דצמבר 2016 טרם התקבלה רזרבת השר שתוקצבה בשנה שעברה.

שאר ההכנסות הינן מגביית ארנונה למגורים כמעט של 100 אחוז.

יחיאלי: בכוונתי לעודד כניסת עסקים לכפר, בין היתר להגדלת הארנונה.

 

 

 

כפרניק IMG_8603 לקראת תקציב 2017

 

**

מהנדס המועצה, שי קולונימוס, סקר את פעילות ההנדסה בשנה החולפת (חלקה גם גולשת ל-2017): סיום סובת אמירים, המשך תכנון שלב ג', תחילת העבודות על כביש 38 (מהכיכר המתוכננת ליד בית בחורש ועד לפינה של רחוב מירון), תחילת תכנון כיכר הכניסה לכפר (על כביש תפן, 854), כיכר על דרך ההר בכניסה לרחוב חרצית, הקמת אולם הספורט (סיום משוער 5/17), מבנה קבע לתיכון אמירים (סיום משוער 9/17), תכנון שלב ב' בבית ספר תפן לכיתות החינוך המיוחד, מתקני משחקים בקשת (בוצע) ובגן הניסוי (2017), קרוי ושדרוג הגן בצומת המפה על-שם חנה אש (בתרומת עמותת גלילה), תכנון וביצוע גמר שלב א' בשכונת לבונה.

 

תכנית העבודה לשנה הקרובה: מדידת נכסים בעת המכירה ועדכון תעריפי הארנונה באם נמצאו הפרשים בין הגודל המדווח לשטח בפועל, העברת מידע תכנוני לכל בקשה להיתר, הקמת פארק קק"ל (בעלות של 2.5 מלש"ח במימון קק"ל ומשרד נגב-גליל. טרם התקבלו אישורים) באזור שמתחת לרחוב מירון / מעל קריית החינוך ועד מתחם הדיור המוגן, ביצוע עבודות תשתית שלב א' בשלב ג', תכנון תשתיות ציבוריות במגרש 701 (מתחת שכונת שירת הים, אלמוג/גל/שונית. היכן שנערך כיום ל"ג בעומר), חניון עליון בבית ספר תפן וקידום תכנון אזור התעשיה המשותף עם מעלות-תרשיחא.

קולונימוס אמר כי בוחנים אפשרות לפיצול והקמת יחידה נוספת במגרשים גדולים. לדבריו, יהיה בכך לאפשר עסקים בבתים, בעיקר בשלב א' וגם ל"הכשיר את השרץ"; קרי, פיצולים רבים שכבר נעשו.

גרינפלד אמר כי מדובר בשינוי צביון ויש לקיים על כך דיון ציבורי.

יחיאלי: נבקש מיואב ניצב וטוביה ארז לבחון ולהציג את הנושא.

במהלך הדיון שאל מאיר גרינפלד האם התקבל מיליון ₪ שהחברה לפיתוח היתה אמורה להעביר עבור תיכון אמירים. יחיאלי השיב כי טרם התקבל, אבל "נקבל". גרינפלד גם הציע לתבוע את החברה לפיתוח על התשתית הירודה שעשו ברחוב שניר (אין מדובר בשיפוץ הנוכחי והבעייתי).

יורם איילון העיר כי בחלק מרחובות לבונה אין מעבר לשני כלי רכב. קולונימוס השיב כי הפיתוח טרם הושלם ומחפשים את האיזונים המתאימים בין תנועה, חניה וגינון. במקום נערך פיילוט ארצי להקמת "בית גידול" משודרג לעצי הרחוב (אספקה מיטבית של אדמה, אוויר ומים).

איילון גם שאל מה נעשה בהחלטת המועצה הנוגעת לביטול ההקלות לבית החולים הגריאטרי. יחיאלי השיב כי ככל הידוע הוגשו בעניין שתי עתירות, והמועצה איננה צד בעניין. עו"ד עדי הרטל אמר כי אינו יכול להתייחס לנושא בפורום פתוח.

התפתח דיון על חצר בית הספר קשת. עופר כהן: לשים דשא. קולונימוס: להכין קודם תכנית אב.

מספר חברים ביקשו לקדם, אפילו באופן זמני, פתיחת ציר יציאה ישירות משלב ב' לכיוון כביש 8833 (עין יעקב נהריה).

סיון יחיאלי עדכן כי נבחנת אפשרות להעביר צינור גז מנהריה לכיוון שלב ג', לצרכי אנרגיה זולה לתושבים ולאזור התעשיה. כן נעשים מאמצים לקבל א.ת. "מוכר", שבעל משמעות תקציבית ניכרת.

עוד התייחס יחיאלי לסכנה להולכי רגל ב"דרך ההר" (מכיכר 5 לכיוון ינוח) ואמר כי זהו כביש באחריות המדינה, אולם במידה ולא יעשו מדרכה בצד המערבי של הכביש, נבחן מה לעשות בעצמנו. הוא הוסיף כי הכיכר לכיוון כביש 38 תהיה גורם מאט ומרסן על הכביש.

יחיאלי גם הזכיר כי כל מרכז הכפר (סביבות המרכז המסחרי) נמצא תחת בחינה והסדרה, לאחר שנמצאו בעבר חוסר התאמות בין התב"ע לבניה בפועל. לכשתושלם העבודה, יוגדר מתחם הקאנטרי השנוי במחלוקת וגם עניין המקווה יוסדר על-פי הנחיות בג"צ.

ציון דרור עדכן על פתיחת חלקה חדשה בבית העלמין, של 100 קברים. פיתוח זה "יפנה" עוד כ-60 חלקות הנמצאות עכשיו בדרכי הגישה. לדבריו, על-פי הסטטיסטיקות, 160 קברים אלו יספיקו לנו לעוד כ-4 שנים.

 

**

במרכז סקירתו של ציון דרור, מהל מחלקת הנדסה ותשתיות, עלה הצורך ברכישת טרקטורון חדש בעלות של 80 אש"ח ורכישת מערכות שליטה ובקרה מתוחכמות של השקיה. מערכות אלו ניתנות לשליטה מהירה ומדויקת, כמו גם דיווח על תקלות ופריצות מים. בשנה החולפת הושקעו בכך כ-450 אש"ח (שליש מהציוד) ובשנה הבאה תוקצב סכום דומה. ההצטיידות תושלם ב-2018. במסגרת הצרכים סומנו גם 75 אש"ח לטיפול בעצים מסוכנים (נורית שפירא: לנושאי סיכון ובטיחות יש לתת עדיפות. דרור: כריתה מקצועית עם מנוף מאוד-מאוד יקרה).

מאיר גרינפלד אמר כי לא מקובל עליו שאין תקציב להחלפת עמודי תאורה ושיקום ערוגות.

אביעד כהן, מנכ"ל המועצה: אנחנו מנסים לטפל בכך דרך "אשכול גליל מערבי".

בסיכום הדיון אמר איילון כי למחלקת ההנדסה יש משימות רבות וכח האדם קטן מדי. לדבריו, יש לבחון את הגדלת מצבת העובדים, כולל אפשרות לפיקוח שלנו על עבודות תשתית ופיתוח בכפר.

יחיאלי השיב כי יבחן את הנושא.

**

בתחילת סקירתו את פעילות מחלקת איכות הסביבה, הודה מוטי מזרחי לדני שוורצמן שעוזר במחלקה בהתנדבות, מסירות ומקצועיות.

מזרחי הדגיש את החשיבות ברכישה מהירה של הטרקטורון, הנותן מענה מיידי ונקודתי לכל צורך בפינוי אשפה ומחזור נקודתי.

נושא הטרקטורון עלה גם בהצגת אלטרנטיבות לניקיון הכפר ובחינה של הפעלת מערכת שטיפה המורכבת על הטרקטורון. לדברי מזרחי ואביעד כהן, מכונות הטיאוט הגדולות אינן יכולות לעבוד ברחובות קטנים ועל המדרכות. הוצגו מספר אלטרנטיבות (טיאטו ידני, רכישת/השכרה של  מכוננת טיאוט קטנה ועוד) והנושא חזר לדרג המקצועי.

עוד דיווח מזרחי על ירידה משמעותית בפסולת המוטמנת (1,900 טון לפני כעשור. 1,360 טון כיום) ולנגזרות הסביבתיות והכלכליות לכך, על הדברה מאסיבית של תאווי התהלוכה (טיפול בכ-100 עצים נגועים) ודילול משמעותי של שפני הסלע הנשאים של מחלת הלשמניה.

להלן סקירת שאר מחלקות המועצה.

 

**

בתחילת הישיבה עדכן יחיאלי על מקרי הכלבת האחרונים בכפר: אב ובנו ננשכו על ידי כלבם, גור חולה הכלבת. משפחת אסף, חברים ושכנים קיבלו חיסונים.

בתחילת השבוע תן החשוד בכלבת תקף שני כלבים: את הכלבה של אייל ומיכל כץ, בעת שמיכל טיילה עם הכלבה ברחוב יערה; וזמן קצר לאחר מכן תקף את הכלבה של משפחת גולדשטיין ברחוב רותם, וזאת כשהוציאה את אפה מהגדר.

יחיאלי ביקש מהציבור להיות ערני, לעשות שימוש בפארק הכלבים המגודר ולדווח על כל מפגש עם בעלי חיים תוקפניים.

 


0 תגובות

  1. זהבית הגב

    מה עם נקיון הכפר ? אף פעם לא
    מה עם נקיון הכפר ? אף פעם לא היה כל כך מלוכלך כמו בקדנציה של סיוון. סיוון החליט שנקיון ערמות עלים בגובה חצי מטר לא צריך לנקות כי הטבע יפה. בשום ישוב באזור לא התקבלה החלטה הזויה כזו .לכו תראו איך נראית מעלות, נהריה, לבון. כולן נקיות עם טיפוח סביבתי. החלטה הזויה של ראש מועצה. משלמים 2200 שח לחודשיים וחיים בליכלוך. נמאס כבר סיוון. תתעורר

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן