48 מיליון ₪


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

אושר תקציב מ.מ. כפר ורדים, יורם איילון סגן ומ"מ ראש המועצה, חדש תמורת ישן, ביקורת מינימלית.

כפרניק IMG_5220 48 מיליון ₪

אושר תקציב 2016, יורם איילון סגן ומ"מ לסיון יחיאלי,

מחלקת ההנדסה תגדל, אושרו תב"רים,

תחילת הבניה בתיכון אמירים,

דו"ח ביקורת "פרווה" ובקרוב "סקר נכסים".

**

 

בישיבת מועצת כפר ורדים שנערכה בתחילת השבוע אושר תקציב המועצה ברוב קולות: סיון יחיאלי, נורית שפירא, דבירה גזית, עופר כהן, יורם איילון, איריס וקנין, ציפי דיקמן ומאיר גרינפלד. נמנע: יואב ניצב.

גזבר המועצה, רו"ח אילן עמרם הציג את עיקרי התקציב, העומד על 48.25 מיליון ₪. לדבריו, חוסר הוודאות בסעיפי "הכנסות" ממשלתיות, מחייב גישה זהירה ושמרנית. כל שינוי בהסכמי השכר הקיבוציים/ ממשלתיים של עובדי המועצה ומערכת החינוך – עלול לגרום לזעזועים תקציביים.

עוד ציין עמרם, כי בשנים האחרונות, לאחר ביטול "מענקי האיזון", קיבלנו כל שנה 700,00 ₪ במסגרת "רזרבת שר הפנים". אלא שב-2015, בשל פרישתו של שר הפנים (סילבן שלום) לקראת סוף השנה, "נפלה" הרזרבה בין הכיסאות, התגלגלה לנתניהו שהיה למשך מספר שבועות גם "שר הפנים", שחתם על העברה של 400 אלף ₪ בלבד.

עמרם: תקציב המועצה עובר את אישור משרד הפנים. הימנעות מהעברת הכסף שהם עצמם אישרו, מהווה בעיה קשה של אמון בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי.

יחיאלי: בשבע השנים שאני ראש מועצת כפר ורדים, היו כבר חמישה שרי פנים. חוסר הרצף השלטוני הוא רעה חולה של המדינה. זו חוסר אחריות מצד המדינה להפר סיכומים והבנות ואני מנסה לפעול בדרכים שונות לתקן את המעוות.

 

לדברי עמרם, רוב התקציב מבוסס "שירותים ממלכתיים" וקבועים כמו חינוך ורווחה, והפרמטרים האחרים דומים ל-2015, עם שינויים קלים: תקצוב המתנ"ס, תנופת הבינוי בשלב ג' מחייבת קליטת עובד נוסף במחלקת ההנדסה (כנראה הנדסאי), גידול קל בהוצאות "דת" (תחזוקת בית העלמין שלצערנו הולך וגדל), ירידה בהוצאות סלולר (המועצה עברה לגולן טלקום) ודלק (ירידת מחירים) וגידול ב"הנחות ארנונה" (בשל עליית אחוז הגמלאים).

מאיר גרינפלד ביקש מספר שינויים קלים בתקציב, אולם השתכנע לאחר הסברים של יחיאלי ועמרם על "חוסר היתכנות" או מגבלות רגולטוריות. גרינפלד גם ביקש שמליאת המועצה תתחיל לדון בתקציב 2017 כבר בקיץ הקרוב.

יחיאלי: בספטמבר, לאחר שנראה איך נפתחת שנת הלימודים.

לפני ההצבעה אמר ניצב כי ימנע בהצבעה," לא בשל בתקציב, שיש לאשרו, אלא בשל תחושה קשה של התנהלות המועצה ותהליכים לא טובים".

כאמור, בעד התקציב הצביעו 8 חברי מועצה. 1 נמנע.

 

**

 

עמרם הציג בפני המליאה את תקציר הדו"ח הכספי לרבעון שלישי 2015 וציין את מדיניות "הריסון" בה נקטה המועצה לנוכח חוסר הוודאות מצד העברת תקציבי הממשלה.

יחיאלי: קשה לנהל מועצה בתנאים כאלו, ותודה לעובדי המועצה בכלל, ובפרט לאילן ולמחלקת הכספים על ניהול ההוצאות האחראי.

 

**

 

מינויים

* יורם איילון, סגן ראש המועצה, מונה לממלא מקום ראש המועצה. יחיאלי הזכיר כי סגניתו השניה, נורית שפירא, תתמקד בהקמת המתנ"ס והיא גם עתידה לעמוד בהמשך בראש הדירקטוריון הנמצא בהקמה.

* עופר כהן נבחר כדירקטור (נוסף) מטעם המועצה למתנ"ס.

 

שני המינויים אושרו פה אחד.

**

 

 

כפרניק IMG_5191 48 מיליון ₪

 

 

ביקורת

גזבר המועצה, רו"ח עמרם, הציג למליאה את דו"ח הביקורת החיצוני לשנת 2014; ויו"ר ועדת ביקורת, מאיר גרינפלד, סקר את התייחסות ועדת הביקורת לדו"ח.

בדו"ח עצמו הערות מועטות וחלק מהליקויים תוקן. למשל, מינויה של צילה עדני רוסמן מבקרת המועצה לפני מספר חודשים.

 

שלושה סעיפים נדונו בהרחבה:

סקר נכסים. אם בעבר התלבטה המועצה בנחיצות הסקר, לאחרונה פסק בג"ץ כי גביית הארנונה חייבת להיות על הס"מ, ללא "עיגולים" למעלה או למטה. לפי כך, תהיה המועצה מחויבת לערוך בתוך כשנתיים סקר נכסים כולל בכפר. יחיאלי אמר כי שולל העסקת חברה חיצונית ש"תהינה" מפירות הסקר (חברות סקרים מתוגמלות לפי התוצאות ויש להן מוטיבציה להגדלת השטח…), והסקר יעשה על-ידי מחלקת ההנדסה. בקרוב תציג מחלקת הנדסה סקר "מדגמי" של 42 נכסים בכפר.

בתוך כך התפתח דיון הנוגע לחובות הארנונה של התושבים, העולים על מיליון ₪. גזבר המועצה הסביר כי על חלק מהסכומים יש כבר צ'קים דחויים לתשלום, אולם בשל רישום הארנונה "על בסיס מזומן", עדיין יש, כביכול, חוב ענק. הוא ציין שחובות ארנונה של כ-600 אלף ₪ נמצאים בטיפול ההוצאה לפועל.

יחיאלי: אנחנו נמצאים באחוזי גביית ארנונה מעולים. ישנם מקרים אנושיים של קריסה כלכלית, משפחתית או נפשית – בה תושבים באמת אינם מסוגלים לשלם. לצערי, מעבר לוועדת הנחות, החוק איננו מתיר לנו שום ויתור או מחילה – ואנחנו פועלים כפי שמחויבים.

 

פעילות הועדות. גרינפלד קרא להקפיד על פעילות הועדות בהתאם לנהלים (זימון, החלטות, תדירות ישיבות וכו') וביקש כי הפרוטוקולים של ועדות המועצה יפורסמו באתר המועצה.

אביעד כהן, מנכ"ל המועצה: מבקרת המועצה מכינה דו"ח בעניין ונפעל על פי הנחיותיה.

 

ניצול ימי חופשה של עובדים. יחיאלי: אכן, מספר עובדים, בעיקר בתחום "השטח", צברו יותר מדי ימי חופשה. אנחנו מטפלים בהוצאת העובדים לחופשות.

 

**

תב"רים. המועצה אישרה, פה אחד, מספר תקציבי פיתוח ואחזקה.

 

במסגרת קבלת תקציב מרשות מקרקעי ישראל "ישן מול חדש":

150 אש"ח – שיקום גינות ושצ"פים.

100 אש"ח – שיקום דרכים ומדרכות.

50 אש"ח שיקום גינות ומתקנים.

*

עדכון תב "ר התאמות מבנים: מ-100 אש"ח ל-350 אש"ח. במימון המועצה.

עדכון תב"ר בית ספר תפן: 433 אש"ח במימון משרד החינוך.

 

**

 

תב"ר לבינוי תיכון אמירים: 1.25 מלש"ח במימון משרד החינוך.

תב"ר לפינות עבודה באמירים: 104 אש"ח במימון משרד החינוך.

מהנדס המועצה, שי קולונימוס: בשעה טובה חתמנו על חוזה עם קבלן לבינוי 9 כיתות בתיכון אמירים ונתחיל לעבוד. רצינו להתחיל בחופשת הקיץ, אבל היו עיכובים בתקצוב משרד החינוך. הצפי לסיום בעוד 12 חודשים והביצוע על-ידי אותו קבלן שבנה את בית ספר תפן.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן