כחצי מיליון ש”ח


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

פורצים מקצוענים ורעולי פנים עקרו הכספומט בסניף הבינלאומי בכפר ורדים.

כפרניק IMG_7944 כחצי מיליון ש"ח

פורצים מקצוענים ורעולי פנים עקרו את הכספומט בסניף הבינלאומי בכפר ורדים.

 

הכספומט נמצא באזור מתת ללא הכסף (כחצי מיליון ש"ח).

**

את הפריצה ראו בזמן אמת שני גורמים: מוקד הבטחון של "הבינלאומי" ושני הנערים לב ז'דנוב ועוז רמון, תושבי הכפר. השניים ישבו במגרש השעשועים מעל חניית המרכז המסחרי (על-שם שולמי ניר). לדברי ז'דנוב, לקראת השעה 04:00 לפנות בוקר הבחינו בתנועה במרכז המסחרי ובאנשים המזיזים את אחת מאדניות הפרחים (בדיעבד, לאפשר לרכב כניסה נוחה לרחבת המרכז המסחרי).

השניים ירדו לכיוון המרכז המסחרי, התקרבו מעט למקום והחלו לצעוק "גנבים". הדמויות נעלמו ולפתע יצא מאזור החניה האחורית (השביל לחרצית ולמחסני המועצה) רכב והחל לנסוע אחרי הנערים שנמלטו (עוז על אופניו לביתו ולב התחבא בחורשה הסמוכה). ז'דנוב שמע את ניפוץ חלון הבנק, את ניתוק הכספומט ממקומו וגרירתו החוצה. לדבריו, מיד באותו הזמן (04:00) התקשר למשטרה שהגיעה במהירות, אולם הגנבים כבר נעלמו מהמקום.

**

סיון יחיאלי מעדכן (22/10/16):

שלום לכולם,

אני רוצה לעדכן בנוגע לאירוע בבנק אתמול, הפריצות בערב החג והשמירה בכפר. אפתח בתיאור האירוע בבנק על פי הידוע לנו מהמשטרה, מהבנק, מהביטחון שלנו ומעדויות תושבים.

הכניסה לכפר:

בין 0:30 ל01:00 נפרצה הגדר החיצונית בחצר של משפחת חן מכיוון שדות ינוח. רכב אחד ובו כשלושה אנשים נכנס לחצר של משפחת חן, נטרל את תאורת הביטחון שהותקנה במקום על ידי המועצה, פרץ בשקט את השער לכיוון הכפר ברחוב אלון והמתין בחצר. רכב שני נכנס לכפר במסלול הבא: מרחוב אלון שמאלה לרחוב חירם, ימינה לחרמון, שמאלה אל דרך העפר במורד הר דפנה לכיוון מחסני המועצה, שם עבר בשער של הקאנטרי וירד במקביל לגדר לחניה האחורית במרכז המסחרי. הרכב – 4X4 שחור, ללא אורות. מעדות עלה כי גם אורות הבלימה ברכב נוטרלו על מנת שלא יראה.

גניבת הכספומט:

מהרכב יצאו שני רעולי פנים. הם שברו את חלון הבנק חיברו שרשרת או רצועה לכספומט ותלשו אותו מהמקום. הסיפור נמשך כחמש דקות. המוקד של הבנק זיהה את הפריצה בזמן אמת, דיווח מיד למשטרה וצפה(!) באירוע בשידור חי. באותה שעה ביישוב שתי ניידות משטרה וסייר שלנו.

מסלול המילוט:

הם גררו את הכספומט לכיוון מחסני המועצה באותה הדרך בה נכנסו. ליד מחסני המועצה הם פירקו את כל המעטפת של הכספומט ולקחו עימם את הכספת בלבד. משם עלו חזרה דרך הר דפנה פנו ימינה לחרמון, שמאלה לחירם, לרחוב אלון אל תוך החצר של משפחת חן. בסביבות 05:25 יצאו שני הרכבים מהחצר של חן לכיוון שבילי העפר בין כפר ורדים וינוח. הכספת עצמה ללא הכסף הושארה באזור מתת.

להשלמת התמונה חסרים עדין פרטים רבים ובהם שעות הדיווח המדויקות מהבנק למשטרה, ממוקד המשטרה לתחנה, מהתחנה לניידות, שעת ההגעה של הניידות למקום האירוע, רכבים נוספים שהשתתפו ועוד.

בתוך הכפר:

רק בשעה 4:25 סער הוזעק על ידי המשטרה והתבקש לסרוק במצלמות אחר טנדר שחור. השוטרים היו באותו שלב במרכז המסחרי וסרקו את השטח לכיוון מחסני המועצה.

לסיכום:

מבצע מתוכנן בקפידה בערב בו הכספומט עמוס ומוכן לחג, ושלל רב בצדו (כחצי מיליון ש"ח). הביצוע לאחר הכנה יסודית. מסלול החדירה והמילוט (היצירתי מאוד) תוכנן להיות מכיוון השדות, תוך מעבר בחצר פרטית (ללא ידיעת הבעלים כמובן), מחוץ לתחום מצלמות האבטחה של היישוב. מסלול מוסווה ככל האפשר. להערכת המשטרה מדובר בחוליה מחוץ לאזור.

אנחנו חייבים להיות ישרים עם עצמנו – פשע מהסוג הזה, ברמת התכנון והביצוע הזו רחוק מאוד מתרחיש הייחוס שלנו המדבר על פריצות לבתים.

מדיניות השמירה שלנו לוקחת בחשבון גלים של פריצות, תקופות בהן יש עליה במספר הפריצות ואז אנחנו מתגברים את מערך המחסומים ופונים למתנדבים לסייע. הסיבה היא שמדובר בתקציב מצומצם יחסית, שרחוק מלהספיק למחסומים בכניסות לכפר כל ערב כל השנה. אכן, תגברנו את השמירה אך זאת בעקבות פריצה לבתים בערב החג.

כאשר נדע את כל הפרטים נכנס ועדת בטחון, נפיק לקחים ונחליט כיצד עלינו לנהוג.⁠⁠⁠⁠

בברכת חג שמח ושקט, סיון יחיאלי ראש המועצה המקומית כפר ורדים ויו״ר פורום קו העימות 

**

הידיעה המקורית:

לפנות בוקר, בסביבות השעה 04:00 נעקר ע׳י כנופיית פורצים מכשיר הכספומט בסניף הבנק הבינלאומי במרכז המסחרי. רכב גדול שחור נראה בורח מהמקום. 

בכספומט שנגנב היו כחצי מליון ש"ח!

מוקד הביטחון של הבנק ראה את האירוע ב"שידור חי", אולם הוא היה דקות ספורות והמשטרה לא הצליחה להגיב.

הפורצים, כפי הנראה נחושים ומקצוענים, ניפצו את החלון, קשרו שרשראות מסביב הכספומט ועקרו אותו בכח הרכב. לאחר מכן גררו אותו בשביל העפר לכיוון רחוב רחצית ומשרדי המועצה. על פי הממצאים בשטח, הכספומט התפרק ברובו מהגרירה ומה שנותר הועמס על הרכב ונמצא לאחר מכן ללא הכסף באזור מצפה מתת.

מהמועצה נמסר:

המועצה והמשטרה יתגברו את הכוחות משמעותית בתקופה הקרובה באופן גלוי וסמוי.

אנו מבקשים להקפיד לנעול דלתות וחלונות. להפעיל מערכות אזעקה במידה ויש. אם יש התראה מהמוקד אליו אתם מחוברים יש לוודא הגעת הסייר/המשטרה.

במידה ואתם יוצאים מהבית לחופשה עם תיקים או מזוודות שימו לב באם רכב/אדם חשוד מסתובבים בקרבתכם. אנא דווחו לנו בזמן אמת על כל תנועה חשודה.

**

לפני כחודשיים נגנבה כספת ממשרדי המועצה.

 


0 תגובות

  1. פורץ הגב

    משמעות ברורה

    מזמן נאמר השמירה זו בדיחה.ועם כל הכבוד לעוזר של תושייה שמאז שהגיע הוא עובד ותושייה… הגיע הזמן לבטל את הבדיחה של אגרת השמירה וכל מה שמסביב ולפטר את מי שלא עוסק בבטחון…. כל הזמן נאמר היא גם בתפקידים נוספים של זה וזה וזה. בדיוק כמו הגזבר שהיה עד להגעת המנכ"ל בתפקיד גזבר ומזכיר .הגיע המנכ"ל נאמר לאחר מינויו שהוא עכשיו יהיה גם בתפקיד מזכיר. אז למה לא הורידו לגזבר את השכר בחצי. כי יש מנכ"ל לסיון הפתרונים.ולנו הפתרון בבחירות.

  2. חבר של הפורץ הגב

    לילה לבן
    אין לי ספק שהפריצה למועצה ולפיצוחיה היו הכנה
    לפריצה הזאת. איש לא התייחס ולא למד. ועכשיו שהציבור יבין למה עלות אגרת שמירה לא במקום. להפסיק לגבות ומהר.
    מספיק עם הדאוין ובזבוז כסף

  3. תינוקי הגב

    כפר כתום
    לא הבנתי ההתנתקות הגיע לכפר?
    אכן הגיע הזמן להתנתק מסיון.
    יורם הבנת?תפעל.
    השלטים הכתום מאירי עיניים ובזבוז כסף ללא תקנה.
    שאלתי אתמול תינוק בן שנה:
    מה זה השילוט בכתום” ענה לי “בזבוז כסף” של המועצה.
    הנושא עלה בתינוקיה וכולם הסכימו שהפרסום יקר וחבל.

  4. הפורץ הנוצץ הגב

    משימה בלתי אפשרית 10 אצלינו בכפר
    רמת תחכום ברמה בינלאומית…

  5. יחי יחי יחי יחי*** הגב

    סומך באופן מלא ומוחלט ו”בעינים עצומות” על ועידת הביטחון
    ועדת ביטחון

    1 שרון דודזון – יו”ר
    2 אירס וקנין
    3 תושיה סוחריאנו
    4 דורון כדורי
    5 זאב דוידוביץ
    6 סער גולדשלגר
    7 יורם איילון
    ​8 איריס ועקנין
    9 מאיר גרינפלד

  6. לא ישן שומר ישראל הגב

    מספיק עם אגרת השמירה
    לפטר את תושיה למנות את העוזר שעובד. לחסוך רכב ושכר
    לבטל את אגרת השמירה ובחסכון של רכב ומשכואת מיותרת להתקין רק מצלמות . לבנות כיתת כוננצ שתהיה מחוברת למצלמות ובא לכפר דואל השמירה מיותר נקודה

  7. גליה לוי הגב

    מחסום שאינו חוסם
    חזרנו הערב לכפר ורדים, הגענו למחסום שעל יד ‘יד ביד’וממש לא הפלא ופלא – חשבנו שיעצרו אותנו לבדוק, לוודא שאנחנו תושבי הכפר או לא סתם חשודים. לא רק שלא נעצרנו, אלא שלא היה אף שומר במדים, ובתוך הבודקה עמד איש שכלל לא הסתכל לעבר הכביש, אלא היה עסוק ב..לא ברור במה. אז מחסום שלא עובד – למה?

  8. תושב וותיק הגב

    אגרת שמירה
    שימו לב לדברי סיון תקציב השמירה לא מספיק.מחיר השמירה בדרך לעלות .הגיע הזמן שמישהו יקח אחריות ויעוף.נמאס

  9. חוכם הגב

    אחרי שפרצו למועצה לפני חדשיים וגנבו את הכספת מציע
    לראש המועצה מר סיוון ולמועצת החכמים שלו לעסוק אך ורק בענייני היום יום.
    עד היום לא צא מכרז לזיפות הכביש ואם יהיה אז זה ידחה ע”י החוף כי הכביש רטוב וקר.

  10. דניאלה הגב

    אין זכות קיום למועצה בכפר ורדים !!
    אני לא מבינה למה התושבים בכפר לא פועלים להיתמזגות עם עיריית מעלות . גם עול הארנונה הגבוהה בכפר יצטמצם בחצי גם נושא הטבת המס (שעוד מעט שוב יעלה לסדר ) . אז מספיק לממן בעלי תפקידים במועצה שאוליי הם באמת עושים עבודתם נאמנה אבל פשוט אין בהם צורך. אז לטובת עתיד הכפר צריך לאסוף חתימות מהתושבים ולהניע תהליך של היתמזגות לעירית מעלות .( בתיקוה שבוחבוט ירים את הכפפה)

  11. דני הגב

    בזבוז כספי התושבים

    דניאלה את צודקת. אין זכות למועצה להתקיים. משלמים הון עתק על ארנונה והכפר מטונף כמו שלא היה אף פעם. אין צמחיה מטופחת. מדרכות מלאות צואת כלבים. אין אכיפה , כלום לא נעשה עי המועצה. לאן הולך הכסף של הארנונה? די סיון …….

  12. ליסה הגב

    התמזגות עם מעלות?! מי שרוצה
    התמזגות עם מעלות?! מי שרוצה לגור בעיר מעלות, שיעבור למעלות. פה זה כפר. עם איכות חיים כזה. עם סגנון חיים כזה. חס וחלילה התמזגות כזאת

  13. כספן הגב

    באותו ענין
    הגיע הזמן שהמועצה תתעורר.
    מי שלא יודע אז שידע..בנק הבינלאומי רצה לבטל את הסניף בכפר בנק לאומי שלח נציגים לעשות סקר בישוב לאן התושבים יעברו אם הסניף יסגר.
    השאלה שלי מה עושה המועצה לחזק את הבנק ..א כמו שהמועצה לא עשתה דבר לגבי פיטורים בדואר כמו יוקר המחירים בסופר. והשאלה שלי האם המועצה ממנהת את כספי התושבים בבינלאומי או בבנק אחר. אשמח שסיון ייענה. היכן מונחעם 40 מליון ויותר של כולנו בבינלאומי או בבנק אחר. אני חושש שהבהלת הבינלאומי ממתינה בפינה. ומצפה שסיון יעשה כל מה שניתן לסייע שהבנק ישאר בכפר. אז תשאלו :”אאפה הכסף?”

  14. חבר של עודי הגב

    לעודי
    לא הבנת עדיין שסיון לא מפעיל את סמכותו בגלום. מדוע אין שמרה מדוע הצריף בברכה לא הועבר למועצה מדוע הנקיון על הפנים מדוע אלפי שקלים מבזבזים על שלטים בכתום. זו רמיזה של הצבע הכתום הגיע הזמן להתנצתקות מסיון ולחבור למעלות

  15. קרוע הגב

    מספיק הבנו סיון הבייתה
    זו זמנו תם
    להקים ועדה קרואה
    שיפסיק לקרוע אותנו.
    יורב תתעורר רק אתה יכול לשכנע את חבריך לעשות מעשה
    להקים ועדה קרואה
    צא לדרך

  16. רועדת בפינה הגב

    השמירה בכפר,והפריצות
    אולי שכחנו,אבל הבנק ומשרדי המועצה נמצאים במרכז מסחרי פרטי!!!על בעלי העסקים לטפל בנושא מול בעל המרכז הנכבד מר רמו בן שושן.ממש לא צריך לעניין אותנו נושא הבטחון במקום פרטי.שכל אחד ידאג לביתו ורכושו,ויש להפסיק את גביית אגרת השמירה!!!את מי מרתיע השומר ?הרי רוב הגניבות נעשו על ידי פורצים שהגיעו ברגל מהחורשות והשדות שסביב.לא שמעתי אפילו פעם אחת שגילו מי הפורצים בעזרת המצלמות שבכפר!!!מישהו חוגג על אגרת השמירה.מדובר על למעלה מ300,000 שקל בשנה…
    סיון,תמכתי,אבל קשה לי.איך אתה מצפה שעם מצב כבישים כזה,גינון עלוב וחזות ישוב מנמנמת ומדוכאת,ירשמו המונים לשלב ג?מה אתנו,הלכודים פה שאפילו לא יכולים למכור את בתיהם עקב חוסר ביקוש???

  17. מודאג הגב

    להתעורר
    הבנק חושב לסגור את הסניף בכפר ורדים.
    אשמח שהגזבר יענה האם הכסף של המועצה מנוהל בבנק בכפר או מנוהל במעלות.
    עוד 50 מליון שקל יעזרו שהבנק לא יסגר בכפר.
    ממתינים לתשובה

  18. לא סומך עליו הגב

    לרועדת
    האחריות על סיון מלאה ללא קשר שהמרכז המסחרי פרטי. בסמכותו אני לא כותב בכוחו כי אין לו.
    שתהיה שמירה במרכז המסחרי. שנקבל את הדשא לפעילויות חברתיות ועודלא

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן