הצבעה? יוק!


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי

 

**

 

במרכז ישיבת מליאת מועצת כפר ורדים שנערכה אמש עמד הדיון בפרויקט הדיור המוגן ופרויקטים מסחריים וכן הצעת ההחלטה של יואב ניצב:

1. מליאת מועצת כפר ורדים מטילה על ראש המועצה להוציא מכתב לוועדה מקומית לבניה מעונה כולל ליו"ר הוועדה, מהנדס הוועדה והיועצת המשפטית שלה תוך 7 ימים כדלקמן.

מועצת כפר ורדים מתנגדת ולא תאשר כל תוספת בנייה (במ"ר) לבית החולים הסיעודי (מתחת לרחוב חרצית) הידוע כגוש 18410, חלקה 64 מגרש 710.

2. מליאת המועצה מאשרת מינוי עו"ד חיצוני בשכר במימון מלא של המועצה בייעוץ כיצד לפעול בהמשך להחלטת המועצה מיום 26.9.2016 בנושא בית החולים הסיעודי הידוע כגוש 18410 חלקה 64 מגרש 710.

ההצעה נתמכה על-ידי יורם איילון, איריס וקנין, מאיר גרינפלד וציפי דיקמן.

 

בתום דיון סוער בו נוכחו גם תושבים רבים, בעיקר מרחוב חרצית, החליט סיון יחיאלי ראש המועצה שלא להעלות להצבעה את הצעות ההחלטה, וזאת בעקבות יעוץ שנתן עו"ד עדי הרטל, היועץ המשפטי למועצה.

הרטל הסביר לחברי המליאה כי אין למליאת המועצה סמכות להורות לעומד בראשה כיצד לנהוג, וכי אין למועצה סמכות לאשר או לדחות תכניות בניה, או להעסיק יועץ משפטי חיצוני. עוד הוסיף, כי נושאים שאינם בסמכות המועצה, אינם יכולים להיות כלל על סדר היום.

ניצב אמר בתגובה, כי היועץ המשפטי מצוי בניגוד עניינים ובמקום לשרת את המועצה, משרת את העומד בראשה.

הרטל דחה מכל וכל דברים אלו.

יורם איילון אמר כי יפנה למשרד הפנים ויועץ המשפטי לממשלה כנגד חוות הדעת והתנהלות הרטל ויחיאלי.

 

בפתח הדיון סקר שי קולונימוס, מהנדס המועצה, את כל המתחמים בעלי היעוד המסחרי בכפר ורדים: מרכז מסחרי נוכחי, המתחם של בית בחורש ומחסני המועצה, הדיור המוגן, שטח מסחרי באזור הגינה הקהילתית, מלון כפרי מתחת לרחוב חרצית והשטח הצמוד ליד ביד בגליל.

 

 

כפרניק 2Q== הצבעה? יוק!

 

 

לדבריו, ברובם ככולם של המתחמים טרם מוצו כל זכויות הבניה המותרות ועל התושבים וחברי המועצה לדעת את הנתונים ואת הפיתוח העתידי הצפוי.

עוד הסביר מהנדס המועצה, כי מדיניות ה"הקלות" של הועדות לתכנון ולבניה, בעיקר בנימוקים של הפרשי גבהים וסיבות הנדסיות, מאפשרת לרוב תוספת של קומה אחת במבנים עם תב"ע לשתי קומות (סה"כ 3); וכן תוספת של שתי קומות לתב"ע של ארבע קומות (סה"כ 6).

 

 

 

כפרניק 9k= הצבעה? יוק!

קולונימוס הסביר כי היזם של בית החולים הגריאטרי, הצמוד לגולדן וילג', ביקש לפני כשנה, בתכנית הבינוי, להקים בניין אחד של 6 קומות במקום שני בניינים של 3 קומות בתכנית המקורית, ויש לכך גם יתרונות של ניצול שטח, נראות וכו', ובפרט שמאזור חרצית וכביש ינוח יראו 3 קומות בלבד (לא יראו את קומת המרתף ושתי קומות בשל הפרשי הגבהים). לדבריו, אמנם ממערב יוכלו לראות, תיאורטית, את כל חמשת הקומות, אולם חלקן התחתון יוסתר על-ידי מתחם הגולדן וילג' (הבהרה: בית החולים הגריאטרי איננו חלק מהגולדן וילג', אולם חלק ממתחם "הדיור המוגן"). קולונימוס אמר כי היתר הבניה שביקש היזם, 7,700 מ"ר מתוך 9,000, לא יאפשר לו להגדיל בעתיד באופן משמעותי את בית החולים הגריאטרי המתוכנן.

לסיכום, הוסיף כי מדובר במבנה בעל "חתימה נמוכה" עם 25 חניות בלבד. יחיאלי סיפר כי ביקר במקום דומה בפתח תקווה, הנמצא בלב אזור מגורים, וכי התרשם כי מדובר במבנה "שקט" מאוד מבחינת התנועה ו"ההפרעה" הסביבתית.

 

 

כפרניק 2Q== הצבעה? יוק!

 

 

 

יורם איילון אמר כי את כל הסקירה הזו היה צריך להציג בשלב הרבה יותר מוקדם של ההתנהלות וציין כי לא מכיר בניה של 6 קומות בישובים כפריים דומים כמו עומר, להבים וכוכב יאיר. הוא הביע חשש כי היזם יבקש בעתיד שינוי תב"ע ויקים בצמוד מבנה נוסף של 6 קומות, וכן התייחס לבעיית החניה העלולה להיות במקום.

איילון: "קודם הוא ביקש רק מבנה אחד גבוה. עכשיו התפנה שטח ויבקש להגדיל את אחוזי הבניה להקים גם את המבנה השני".

לדבריו, הופתע שמהנדס המועצה מתנהל בעצמו מול היזמים והועדה לתכנון ולבניה, בשעה שלחברי המועצה אין מושג בדבר ואין מידע כאשר תושבים פונים אליהם בשאלות. כן הוסיף כי גם הדיון על מעורבות, או חוסר מעורבות הועדה לאיכות הסביבה, בתכניות – מיותר משום שאין לה כל סמכות והדברים היו צריכים להיות מונחים על שולחן מליאת המועצה, שלא היתה מעודכנת. "אם היינו יודעים בזמן אמת ומתנגדים להקלות, סביר להניח שהיזמים היו מתקפלים ואנחנו היינו ניצלים מהמפלצת הזו שהקמנו במו ידינו", אמר איילון.

 

 

0

נמשך הסקר באתר:

מה עמדתך בנוגע להקמת בתי חולים סיעודיים בכפר ורדים (בסמוך לגולדן וילג' וביד ביד בגליל)?

 

* בעד. יש לעודד פיתוח הכפר בכלל, ועסקים בפרט.

* נגד. מדובר בבניה לגובה, במיתוג "זקן" ובפגיעה בצביון הכפר.

 

חדשות
כפרניק IMG_8110_0 הצבעה? יוק!

0 תגובות

  1. אריק הגב

    סיון עושה לחברי המועצה בית ספר
    סיון עושה לחברי המועצה בית ספר…פשוט בובות.
    אין ספק שיש דמיון בינו לבין ביבי…יעשה הכל בשביל לשרוד.

  2. מיטל הגב

    מברוק לעדי הרטל
    זכה בפיס
    לא קיים ישוב בסדר גודל של כפר ורדים המפרנס יועץ משפטי בהיקף כזה
    שיחק אותה

  3. מריו הגב

    זה כל כך לא מעניין
    לא מענין לא חשוב
    GET A LIFE!!!!!

  4. נורא ואיום הגב

    מועצב קטנה ולא חכמה וריב ומדון בה הרבה
    נורא

  5. עצבני מאוד הגב

    מועצה חלם
    סיון לא שם על התושבים. ראש מועצה גרוע . הוא וביבי אותו חומר. עושה רק מה שמשרת את האינטרס שלו. יש לו יועץ משפטי, מנכ”ל, מבקר ועוד כמה יועצים, אבל אין לו כסף לכח אדם שינקה המדרכות לפי דברי מוטי מזרחי. הארנונה שלנו מממנת את עובדי המועצה. סיוון ניפגש בבחירות

  6. מחסידי סיון לשעבר הגב

    שאלה

    מה משותף לטארמפ ביבי וסיון ?
    הכל כתוב בעתונים ואפשר לראות
    במעשים כלומר אין מעשים
    לאובת הציבור. הרבה רוח וצילצולים

  7. אמיץ הגב

    ועדה קרואה

    5 פחדנים

  8. מחדלת השריפה הגב

    לא ראינו ולא שמנו אף חבר מועצה בהקשר לשריפות בכפר ורדים
    איפה יואב ניץ אב מנהל הסביבה במועצה שאותו שומים ורואים בגינת קהילתי.

  9. איש מקצוע הגב

    הפרעה לכפר?
    כמי שעובדת במוסד גריאטרי אני עדה וחשופה באופן יומיומי להתמודדויות עם פינויי אשפה תכופים של טיטולים בעלי תוכן, פסולת רפואית,פסולת ושיירי מזון של מטבח תעשייתי ספקי מזון, מוצרים וציוד רפואי ,ספקים של מוצרי ספיגה, נציגי חברות רפואיות, אספקת בלוני חמצן, עבודות תברואה שוטפת, מכבסה ומכונות ייבוש תעשייתיות וכו..ובל נשכח את העובדים המגיעים מדי יום, נהגי הסעות העובדים המגיעים ב3 משמרות אורחיהם ומבקריהם של הדיירים המגיעים מכל קצות הגליל…ואולי מעבר..ועוד..ועוד…
    כדאי לקחת הכל בחשבון!!

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן