אולם ההתעמלות נחנך


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מ.מ. כפר ורדים

אולם הספורט החדש, יחד עם מגרש הקט-רגל המשופץ ישדרגו את איכות חייהם של העוסקים בספורט

כפרניק D6H_0676 אולם ההתעמלות נחנך

 

סיון יחיאלי: למרות שמועצת כפר ורדים היא גוף אחראי מאוד מבחינה תקציבית, הצביעו רוב החברים בעד תקצוב נוסף של האולם ואפשרו לנו להגיע לאיכות זו. אני מבקש להכיר להם על כך תודה.

אחת המטרות המרכזיות של חברי במועצה ושלי היא שיפור התשתיות הציבוריות בכפר ורדים. אולם הספורט החדש, יחד עם מגרש הקט-רגל המשופץ ישדרגו את איכות חייהם של העוסקים בספורט. כמו שאולם התרבות במאר״ג שידרג את פעילות התרבות בכפר, ומבנה בית הכנסת החדש תורם רבות לחברי המניין המשפחתי.

 

 

ביום שבת האחרון התקיים טקס גזירת וחניכת אולם הספורט החדש של כפר ורדים אשר ישמש לרווחתם של כל תושבי הכפר.

במהלך האירוע נערכו פעילויות שונות ביניהן הפעלה של המרכז לגיל הרך, טורניר כדורסל של ותיקי אגודת הספורט כפר-ורדים, מופע ראווה של להטוטן הכדורסל אייל הורן ומשחקי סל הכוללים תחרות שלשות. נשאו דברים ראש המועצה, סיון יחיאלי, חברת המועצה דבירה גזית, חבר עמותת הספורט דוד גוטפרב, מפקח מנהל הספורט מחוז חיפה במשרד התרבות והספורט אמין סאלח.

ביום רביעי, 10 באוקטובר 2012, התקיים טקס מסירת המפתח של אולם הספורט החדש לידי בית ספר "קשת". בנות בית הספר העלו מופע התעמלות ונערכו משחקי כדור בין המורים לתלמידים.

 

 

כפרניק D6H_0709 אולם ההתעמלות נחנך

 

במהלך הטקס נשא ראש המועצה את הדברים הבאים:

יש לנו אולם ספורט, וזו סיבה למסיבה. 28 שנים לאחר הקמת הכפר, ולאחר שנים רבות של שימוש בבלון, אנחנו זוכים להתאמן ולשחק במתקן ספורט תקני ואיכותי.

ראשיתו של אולם זה בתלונות הרבות שהופנו מבית הספר קשת ומאגודת הספורט הנוגע לבלון. חבר המועצה, יעקב זיו, יו״ר הועדה לאיכות הסביבה, קרא בישיבת מועצה להורידו ללא תנאי. בהתייעצות עם חבר, עלה הרעיון לבנות אולם תעשייתי, ארבעה קירות וגג מסביב לאותה הרצפה, על מנת להחליף את הבלון גופו. הנושא עלה לדיון במועצה והמועצה, ברוב קולות, החליטה להסיט כספים שנועדו למבנה מועצה לטובת הקמת האולם. בדיעבד התברר כי ההחלטה במועצה היא החלק הקל, קבלת האישורים מגופי התכנון לקחה זמן רב מאוד, ובמהלכו, גייסנו ממשרד התרבות והספורט, סכום של כ-300 אש״ח לטובת חדרי מלתחות.

לאחר שהורדנו את הבלון, מצאנו חברים ושיתוף פעולה במעיליא ובפסוטה. אני מבקש להודות בשמי ובשם כל תושבי כפר ורדים לראש מועצת פסוטה מר וודיע עאסי ולראש מועצת מעיליא מר איליה עארף על שאפשרו לנו להמשיך ולקיים את האימונים ומשחקי הליגה. אני יודע ששיתוף הפעולה הזה יימשך עוד רבות.

כזכור, הבלון המקורי נבנה על כביש אספלט משופע. מן הידועות היה שיכולת להניח כדור בכל פינה של הבלון ובדרך פלא, הגיע הכדור תמיד לפינה הדרום מערבית. מי שרוצה לראות בעין את השיפוע מוזמן להתבונן בקורת הבטון המקורית בצד הצפון מזרחי לעומת הצד הדרום מערבי.

לאחר סיור במקום החליטה המועצה להקצות סכום נוסף של 700 אש״ח לטובת הרצפה, הטריבונות, מערכת שמע ושיפור האקוסטיקה. התוצאה עומדת לפניכם: בנינו את האולם בעלות של כ-2.7 מליון שקלים, כמחצית מהעלות המקובלת לאולם דומה (!) כל זאת מבלי להתפשר על האיכות.

למרות שמועצת כפר ורדים היא גוף אחראי מאוד מבחינה תקציבית, הצביעו רוב החברים בעד תקצוב נוסף של האולם ואפשרו לנו להגיע לאיכות זו. אני מבקש להכיר להם על כך תודה.

אחת המטרות המרכזיות של חברי במועצה ושלי היא שיפור התשתיות הציבוריות בכפר ורדים. אולם הספורט החדש, יחד עם מגרש הקט-רגל המשופץ ישדרגו את איכות חייהם של העוסקים בספורט. כמו שאולם התרבות במאר״ג שידרג את פעילות התרבות בכפר, ומבנה בית הכנסת החדש תורם רבות לחברי המניין המשפחתי. הדברים נאמרים מבלי לבטל את העשיה המרשימה שנעשתה קודם להקמת מתקנים אלו. היעדר תשתיות לא יכול היה למנוע פעילות מקהילה איכותית כשלנו, ועדין בנייתן של תשתיות איכותיות מהווה תוספת חשובה לאיכות החיים של כולנו.

בכפר ורדים, הבניה ציבורית היא תוצאה של בחירה ערכית, משקפת נאמנה את הצרכים והרצונות של הקהילה. אולם הספורט שלנו משקף בדיוק זאת. במהלך יום הלימודים ישמש האולם את בית הספר קשת ולאחריו את אגודת הספורט. כבר עתה מלאה מערכת השעות, האולם יעבוד ללא הפסקה, ויביא לתועלת ציבורית רבה.

בדומה לפעילות התרבות במאר״ג ובמועדון הזהב, וכמו פעילויות רבות אחרות בקהילה, גם פעילות הספורט שלנו נתמכת על ידי מתנדבים – חברי הנהלת אגודת הספורט, אשר משמשת כמחלקת הספורט של המועצה המקומית ומנהלת את האגודה על שלל פעילויותיה. אני מבקש להודות להם על ההתנדבות ועל התרומה הרבה.

אני מבקש להודות לאיתמר ניב, שתכנן את האולם ועשה עבודה נהדרת, תוך שמירה על משמעת תקציבית קפדנית. תודה מיוחדת לציון דרור וליובל אבנד ולשאר עובדי המועצה שעסקו בפרויקט מטעם המועצה.

יש לנו מחלוקות רבות ולעיתים נוקבות עם ממשלת ישראל, אבל אין מחלוקת שנציג הממשלה כאן, אמין סלאח ממשרד הספורט הוא שותף נאמן לדרך, הן ברמה הערכית והן הרמה המעשית. תודה רבה על התמיכה.

אחרונים חביבים, שחקני האגודה לדורותיהם, תודה רבה על הקשר המתמשך ועל הטורניר המהנה.

כאשר חונכים אולם ספורט ראוי לסיים בברכה, שנדע הרבה אושר וכושר.

 

 

 

להלן הדברים אשר נשא מר אמין סאלח – מפקח מנהל הספורט מחוז חיפה במשרד התרבות והספורט:

 

כבוד ראש המועצה מר סיון יחיאלי כבוד חברי אגודת הספורט בכפר ורדים קהל נכבד.

בשם משרד התרבות והספורט אני שמח איתכם במעמד מרגש זה, סוף סוף יש בית לספורטאים בכפר, אני מודה לסיון יחיאלי ראש המועצה שהגשים חלום של שנים בישוב ולאורי בר צורי מנהל מח' הספורט ואגודת הספורט שדחף לחץ וסייע בידי לקבל משרת הספורט תקציב של 300000 ₪ לטובת האולם בכפר ורדים . פעילות האגודה נמצאת במקום נכבד על מפת הספורט הלא פורמאלי בארץ בכלל ובצפון בפרט.

לא בכדי זכיתם בפרס השרה, על מגוון הפעילויות שלכם, פרס שסייע לראש המועצה להירתם להשיג תקציבים נוספים ולחדש את מגרש הקט רגל. פרויקט "ספורט עם דרך ארץ" שאורי בר צורי יזם והקים עם דורון שפר, מהווה מודל וחיקוי בישובים רבים, שאו ברכה והמשיכו בפעילות הענפה והמכובדת בכפר ורדים. מקווה להתראות בקרוב בפתיחת האולם הגדול שיבנה במהרה בצמידות לביה"ס "אמירים".

 

צילומם: בן עמי מוסק

 

 


0 תגובות

  1. סמבלוסק המקורי הגב

    יישר כוח
    יישר כוח,שצריך רצוי וחובה לפרגן.
    מי ייתן עוד תנופת פיתוח שכזו.

  2. אורח/ת הגב

    כל הכבוד לעוסקים במלאכה
    וכל הכבוד לסמבלוסק המקורי על רוח הפרגון.
    נפלא שהתחילו להקים מבני ציבור בכפר.

  3. רפי הגב

    רק 3 צילומים של סיון ?
    רק 3 צילומים של סיון בידיעת הפרסומת המושקעת ? פסטיבל שנה וששה חודשים לבניית המטבן במזרע ! פרסומת פרסומת פרסומת. מרוב התנשאות והתרחקות מהתושבים סיון פוחד שנשכח איך הוא נראה , כזה חברהנן , סחבק , עם החולצה בחוץ. חבר של כולם ולא חבר של אף אחד. תראו כמה הוא משקיע בפרסומת סביב כל דבר. עוד לא היה לנו מנהל פרבר כפר ורדים שהשקיע כלכך הרבה זמן ( כסף ? ) בספין ועבודה בעיניים. ומי שמאמין לכל דברי השבח והלל שהוא מפרסם על עצמו בלי הרף – יש סלע טוב בבת-ים למכירה
    קדימה הצוות של יחיאלי – סמנו דיסלייק ותתחילו לנבוח במקהלה !

  4. יותם הגב

    מעניין
    כמה מקומות ישיבה יש באולם המפואר.
    ואולי יספרו לנו על הפשלה האחרונה שבגללה כמעט ולא קבלו אישור מהמשטרה .
    כמובן שלא הרי זה יעלה לנו עוד קצת כסף.
    לא נורא העיקר שסיון מלך .

  5. אב זועם הגב

    חוסר מעש
    עדיין בבי”ס קשת חסרים מתקנים לילדים למרות הבטחותיו של האחראי לפי חוק לטיפול בנושא .
    סיון מספיק עם ההבטחות הגיע הזמן .
    או שתאמר את האמת שאן ביכולתך לבצע.
    היכן ועד ההורים הלו לשם כך אתם שם .
    אנכנו משלמים מעל ומעבר למה שמקובל בארץ ועדיין לא מקבלים את התמורה.

  6. א הגב

    ועכשיו לאולם ספורט לביה”ס אמירים
    סיוון קדימה למלאכה !!!
    נ.ב
    למה אין בכפר שקיים כבר כל כך הרבה שנים מתנ”ס ???

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן