~תומכים בהרצאות המורשת!~


ועד בית הכנסת תומך בהרצאות המורשת במקום
מערכת כפרניק

חברי קהילת בית הכנסת מברכים על ההרצאות במקום

כפרניק DSC_6275_0 ~תומכים בהרצאות המורשת!~

חברי קהילת בית הכנסת מברכים על ההרצאות במקום, בתנאי שהנושאים יעסקו במורשת, יהיו מוסכמים ותישמר קדושת המקום

 

לנוכך הסערה שפקדה את כפר ורדים בעקבות הרצאתו של מוטי אביעם בבית הכנסת והדיון במועצה בעניין זה, פרסמו חברי קהילת בית הכנסת את המכתב הבא:

 
תושבי כפר ורדים היקרים.
חברי קהילת בית כנסת כפר ורדים מקדמים בברכה כל יוזמה שעניינה חיזוק התודעה, הזהות והמורשת היהודית – ובכלל זה הרצאות בבית הכנסת, זאת כל זמן שתוכנן עוסק בנושאים מוסכמים, אינן פוגעות בזמני ובסדרי התפילות והשיעורים הסדירים ונמסרות תוך כיבוד המקום וקדושתו.
 
כפרניק DSC_6275_1 ~תומכים בהרצאות המורשת!~

קהילתנו תמשיך לשרת את הציבור הרחב במתן מגוון פעילויות במשך השנה כולה ובפרט בחגי תשרי הבאים עלינו לטובה.
 
הפסוק: "דרכיה דרכי נועם ועל נתיבותיה שלום", הוא נר לרגלנו ולוואי ויהיה לרגלם של כל עם ישראל ותושבי יישובנו כפר ורדים בפרט.
בברכת כתיבה וחתימה טובה, שנת שלום ושמחה.

 

 

0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    התפרצות לדלת פתוחה
    שמחתי לקרוא את מכתבם של חברי קהילת בית הכנסת (מה זה?).
    אבל לדעתי הם מתפרצים לדלת פתוחה: ההרצאות של מוטי אביעם הינן בנושא בתי כנסת עתיקים (ואז אין בעיה),
    ו(כמעט) כל באי ההרצאה ישבו עם כיפה על ראשם, הנשים לא היו חשופות רחמנא ליצלן, וגם היתה התחשבות מלאה בשעת ההרצאה, שלא תפגע בתפילות, וכבוד המקום נשמר.
    אז מה בדיוק הם רוצים להגיד במכתב?
    אגב, קהילתכם (מה זה?) לא משרתת אותנו, ציבור תושבי כפר ורדים. אנו מכספנו מממנים את בית הכנסת, את החשמל, את ההוצאות. אז אם מישהו נותן למישהו, זה אנחנו נותנים לעצמנו, תושבי כפר ורדים.

  2. אורח/ת הגב

    טוב מאד אבל לא מצוין
    ראשית, נחמד שחברי הקהילה (מי הם? לא ראיתי שמות) ירדו מהעץ הגבוה והמתלהם שטיפסו עליו.
    שנית, למה הם חושבים שהם צריכים לאשר לנו את נושאי ההרצאה, כאילו אנחנו לא מבינים בעצמנו מה יאה ומה לא?
    שלישית, אם כבר, גם אני רוצה לקבל מראש את רשימת השיעורים וההרצאות שלהם כדי לאשר אותם.
    רביעית, ביננו, הכל טקטיקה, איזה יחצן רמז להם על הדרך הזו. אין שום שינוי אצלם. הישנה כושי עורו ונמר חברבורותיו? ודאי שלא.

  3. גליה לוי הגב

    ואללה!
    1. סחתיין על הטקטיקה, אכן.
    כשמישהו רוצה להראות שהוא בעל הבית, הוא אומר “זה הבית שלי ואני מברך אתכם, האורחים, על הפעולות שאתם רוצים לעשות בו.” זו הכרזת בעלות. מה שאינו מתיישב עם המציאות, כי כל תושבי כפר ורדים הם הבעלים של בית הכנסת, כי הם אכן משלמים עליו כמו על שאר המוסדות בישוב, גם אם אין להם שום קשר לאותו מוסד. כולם משלמים במיסים על הכל, לא כך?
    2. אם כולם בעלים של המקום, כולם זכאים לדעת על הפעילויות של כולם בתוך בית הכנסת – מסכימה עם 2. אולי המועצה תפרסם בכל פעם את רשימת כל ההרצאות של כל המרצים לציבור, ומי שרוצה יבוא?
    3. ועוד באותו הקשר: אם ההרצאות יעסקו בדברים שבין אדם לחברו – שזה מסוג העבירות שאין המקום (אלהים) סולח, אלא אם סלח קודם החבר – הנושא לא מספיק חשוב שייערך בבית הכנסת? אני בטוחה שלא יביאו נושאי הרצאה פרובוקטיביים, אלא ראויים.
    4. מתוך תחושת הבעלות הכוזבת של באי בית הכנסת הקבועים, אני מבינה ש’כבוד החבר’ אינו ערך חשוב אצלם, וודאי לא השוויון, כך שאין הם יכולים ללמד את הקהילה משהו, אלא אם למדו אותו בעצמם.
    אני חושבת, שאם באי בית הכנסת המחשיבים עצמם כבעליו, יסכיםו שהם חיים בקהילה והם חברים בה בדיוק כמו כולם, הם לא יצטרכו להוציא מכתבי הרשאה ‘מתנשאים’ כאלה, ולא יכעיסו שאר תושבי כפר ורדים.

  4. אורח/ת הגב

    “אישור ההרצאות ” ע”י וועד בית הכנסת
    רבותי אנשי הקהילה ואנשי הוועד של בית הכנסת
    אנא במטותא ממכם, אל,” תלבישו ” את סגנון דיבורכם על נושאי ההרצאות שתתקיימנה בבית הכנסת. ההרצאות אינן באות “לחזק” שום דבר,מהסיבה הפשוטה שאנחנו כולנו איננו זקוקים לשום “חיזוק”. אנחנו חזקים בידיעותנו ובהשכלתנו בכל מה שקשור לנושאים של ציונות , יהדות, ארץ ישראל,ומורשת.ו-כן אנחנו אנשים טובים. אנחנו בני אדם שמאמינים שכל האנשים נבראו שווים.אנחנו במקרה גם לא טיפשים, ולכן סגנון הכרוז שלכם, אחרי המילים שכתב פרי שחף (חושש מנסיון שלנו להפוך את בית הכנסת לכנסיה), פשוט מעלה גיחוך אצלי. מעט ענווה רבותי. אתם מתנסחים כאילו שאתם “תתנו הרשאה” להרצאות, אם נעמוד בתנאים שאתם תכתיבו. מי שמכם להחליט מהיא מורשת ותודעה ויהדות. כמו כן מי שמכם להתנות את נושאי ההרצאות? אני כיהודיה,יודעת בדיוק כמוכם מה עושים בבית הכנסת ומה לא עושים. לא משנה לי כזהו זה, כיצד אתם רואים את ההרצאות בבית הכנסת. מה פתאום אתם מנסים להראות לציבור “כאילו” אתם מקדמים בברכה את ההרצאות בבית הכנסת. הרי שפע הרפש שכתבתם עד היום בנושא ההרצאות- מה קרה איתו? מה ומי שינה את דעתכם? מה פתאום אתם “שותפים”? דרך אגב אתם לא הזכרתם חיזוק הקשור ל”ציונות”.

  5. אורח/ת הגב

    גליה את חופרת
    דרכי נועם ונתיבות שלום לא בבית ספרך.
    די להפוך מתחת לכל אבן. קבלו את דבריהם ללא פרשנות ושוב להצית אש בשדה קוצים.

  6. יהודית הגב

    הבנת הנקרא, שורה אחרי שורה…
    כשאני קוראת את המכתב, יש כאן התפטרנות ובעלות, שאין זה מקומה.
    מי הם בכלל “חברי קהילת בית כנסת כפר ורדים”. הם אנשים, פרטים, שנכנסים לבית הכנסת 3 פעמים ביום (במקרה הטוב) להתפלל, וגם בשבתות וחגים. זהו.
    בית הכנסת לא שלהם ולא של אבא שלהם. בית הכנסת נבנה עבור כל תושבי הכפר.
    יפה שהם “מקדמים בברכה כל יוזמה שעניינה חיזוק התודעה, הזהות והמורשת היהודית – ובכלל זה הרצאות בבית הכנסת” באמת יפה, ותודה שהם מרשים לנו, הנבערים, ללמוד קצת על המורשת והזהות היהודית. באמת תודה.
    אם הייתם רואים את הרשף שיצא להם מהעיניים אחרי ההרצאה, את האיומים שאיימו עלינו החילונים אחרי ההרצאה, לא הייתם מאמינים שהם כתבו מכתב זה, ובמיוחד את השורה: “ובכלל זה הרצאות בבית הכנסת”
    אבל, כמובן יש להם תנאי: “זאת כל זמן שתוכנן עוסק בנושאים מוסכמים, אינן פוגעות בזמני ובסדרי התפילות והשיעורים הסדירים ונמסרות תוך כיבוד המקום וקדושתו”.
    נו, באמת. אנו ה”בהמות” הרי התחשבנו בזמני התפילה, הבאנו מרצה בנושא יהודי (ולא מין ופריצות), וחבשנו כיפה (למרות שאין זה ממנהגנו). אז למה ההתפטרנות הזאת? למה צריך להזכיר לנו ולהזהיר אותנו?
    אני מסכימה עם כותבים 2 ו 3, שזאת בדיוק זכותינו, כזכותם, לדעת מראש על הפעילות שלהם, על ההרצאות והשיעורים שלהם, ועל ערבי הנשים שלהם, שכבר נכתב כאן הרבה על ה”מופעים” שנערכו שם.
    אכן, כותבת מס’ 3 אמרה זאת יפה: הוציאו לנו מכתב הרשאה, לשימוש בבית הכנסת. שלנו.

  7. תושב הגב

    אחרי ההרצאה והכתבה בעתון
    גם אני פגשתי כמה אנשים מ”קהילת בית הכנסת” אחרי ההרצאה, ואחרי הכתבה בידיעות הצפון. זאת כמעט היתה הוצאה להורג. הם רתחו, זעמו, הבטיחו פעולת נקם ותגמול ו”אנחנו לא נשתוק” ו”אנחנו נראה לכם”.
    אז מה זה מכתב הפוצי-מוצי הזה?
    והאם אפשר להאמין להם?

  8. אורח/תא.ב. הגב

    בית הכנסת מקום ללימוד מורשת ישראל,ההיסטוריה של עם ישראל וארץ ישר
    מכתבכם מכובד ומשכין שלום.לאחר ההתלהמות שעוררו כמה “חוזרים בתשובה” שרק “גילו” את מקום בית הכנסת בשנים האחרונות ,היה מכובד ונאות לקרוא את תגובתכם הראויה.
    תבורכו.

  9. חילוני אסיר . תודה הגב

    לחברי קהילת בית כנסת כפר ורדים, בעלי בית הכנסת המרכזי
    לחברי קהילת בית כנסת כפר ורדים, בעלי בית הכנסת המרכזי
    אילו רק ידעתם כמה אני מעריך את טוב ליבכם ונדיבותכם, ומעל לכל התעלותכם מעל צרות המוח שחבריכם במקומות אחרים מגלים וכפי שאתם אך לפני יום הייתם, כשהרשתם לי ולשאר 97% מתושבי הכפר החילונים לערוך להבא הרצאות בבית הכנסת שלכם, ובלבד שאתם תאשרו זאת מראש. זה מאד הפתיע אותי, כי אם אני הייתי אתם, לא הייתי מגלה נדיבות כזו. כאילו, מה, אני הייתי מאפשר לכם לערוך הרצאה במועדון 50+ או באולם האירועים שלי? בחיים לא. די ברור לי שעליכם לבדוק ולאשר מראש את תוכנן של ההרצאות שיתאימו לרוח הדת כפי שאתם רואים אותה, לעבור על תוכנן מראש שמא יתפלק לו איזה רעיון כפירתי, ולבדוק בציציות המרצה, כי הרי זה נערך אצלכם בבית, לא? אני לא הייתי מגלה שאר רוח כזה. בחיים לא. דמעות חונקות את גרוני כשאני כותב זאת. אני חושב שחשוב מאד שבזמן ההרצאות הבאות תראו לנו מי בעל הבית ומאיפה משתין הדג. שמישהו מכם יהיה ממונה על החשמל, למקרה שהמרצה יחרוג מהמותר לו, שמישהו אחר יעמוד עם סדין לכיסוי המסך והמרצה ברגע המתאים, ומשמר צניעות, לסלקציה בכניסה להוצאת מתפלחים בלתי צנועים (תמיד יש חכמים כאלה). אני גם מציע לאסור בדיחות מכל סוג, ביחוד על ידי המרצה, שמא יתפרש הדבר לא נכון, ואין לצפות לאן זה יוביל.
    בקיצור הפתעתם אותי לגמרי. אבל דבר אחד אני רוצה לבקש: תעשו רוטציה כל 5 דקות של המפקחים מטעמכם, כי יש סיכוי ששטיפת המוח של המרצה תגרום להם להתעניין יותר בנושא ותעורר בהם רצון להרחיב את אופקיהם, מה תעשו אז? בררררר. מפחיד.

  10. בן עמי הגב

    פיוס???
    אני מברך את מי שהוציא את המכתב
    על המה
    ולא על האיך
    זה סימן טוב ואני עדיין מאמין שאפשר להנמיך את הלהבות של כולם ואין לי ספק שבמידה
    שהמכתב נכתב מתוך כוונה אמיתית
    אפשר לחזור ובתקופה הקרובה
    לימים שלפני חמש או יותר שנים
    ונוריד את הנושא ונעבור לנאים קהילתיים

  11. זבוב על הקיר. ראיתי שמעתי. הגב

    “זבוב על הקיר” בישיבה הסוערת של חברי קהילת בית כנסת כפר ורדים
    אני מוחה על השתלטות האנשים על בית הכנסת. אפילו בשם שהם מכנים את עצמם, כבר לקחו את בית הכנסת וסיפחו אותו ל”קהילתם”. ממה שכתוב בעיתון קול הצפון, היה ויכוח סוער בין אותם חברי קהילה, מסתבר שרצו להעמיס חרדים על אוטובוסים ולהביא לכפר.
    לא ידעתי שזאת סחורה כל כך זמינה. חבר’ה יש לנו מספיק משלנו, אל תייבאו לנו עוד. בתור ה”זבוב על הקיר” בישיבה הסוערת, אני מבין שרצו להביא את האוטובוסים השחורים בזמן ההרצאה. והם עוד מעיזים לדבר על “דרכי נועם” ו”נתיבותיה שלום”. רוצים שנאכל את זה?

  12. אורח/ת הגב

    10, אתה מה זה מצחיק
    אבל אם אתה רוצה לדעת אז באמת נישאר לשמוע ולראות אם אתם לא עושים משהו שפוגע בבית הכנסת. גם בפעם הקודמת נשארו כמה ואיאש אפילו צילם אותכם. אז אל תהיה כזה חכם.

  13. אורח/ת הגב

    זבוב על הקיר-הנחתום מעיד על עיסתו
    איזה תפקיד קיבלת בעולם הזה. מעניין מהיועידו לך בעולם הבא.
    הדמיון עולה על כל דמיון. הפחדות זו דרך. המשך לעסוק בזה,רק שלא תפחד מעצמך.

  14. זבוב על הקיר. ראיתי שמעתי הגב

    גם לזבוב יש תפקיד וזכות קיום בעולמו של הקב”ה
    ואני (הזבוב) אמרתי מה ראיתי ושמעתי. איך זה מעיד על עיסתי? ובענין ההפחדות, אין מה לפחוד, אלא רק מאבינו שבשמיים ו…מהחרדים של כפר ורדים.
    גם בבית הכנסת נשמעים קולות שונים. אין שם “נעשה ונשמע” חד משמעי. במקום להגיד תודה על הדיווח, את או אתה תוקפים.

  15. אורח/ת הגב

    כפר ורדים- מקום עם אנשים על רמה….
    הרושם של כפר ורדים הוא של “אנשים על רמה ” ליברלים , מקום תרבותי .
    ובעצם זה רק כיסוי לצרות אופקים , חוסר כבוד לאחר , פחד מהשונה ממך, ובעצם סוג של גזענות.
    לא אתפלא אם תרצו לעשות סלקציה למי שנכנס לגור בכפר – שהמקום לא יתקלקל

  16. אורח/ת הגב

    אלוהים אחד לכולנו
    כמה ציניות ועוקץ יש בתשובות.דרך ארץ קדמה לתורה!ציפיתי מחברה הנחשבת נאורה ואינטלגנטית לנימוסים אלמנטרים!
    מדוע פוגעים באנשים באופן אישי-כולל שמות?!האם לא נכון לדבר על התוכן ללא “הנחות” ולא על האנשים?!
    חודש אלול-חודש החשבון נפש !
    על כל פנים,לכולנו יש אלוהים[ובפרט לאלן שצועקים חמס כנגד הדת ו\או אלו שמנסים לקחת מהחילונים זכויות דת]

  17. אורח/ת הגב

    תודה שאתם מאשרים לנו לנשום
    באמת תודה…..

  18. אורח/ת הגב

    הבטיחו לי את המכתב בתיבת הדאר, עם שמות הכותבים אני עדיין מחכה
    ומחכה, ומחכה…

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן