רוקדים מחצית


מופע המחצית בבית ספר למחול כפר ורדים
חגית פרידלנדר

רגליים קטנטנות ארוזות בנעלי ריקוד ורדרדות נושאות ברכות ובקלילות ילדות בבגד גוף…

כפרניק 053 רוקדים מחצית

 

איזו זכות נפלאה נפלה בחלקי לעבוד השנה בבית הספר למחול בכפר ורדים.

כל ערב, בסוגרי את דלת המשרד, אני חוזרת לביתי בתחושה של התרוממות רוח המלווה בצלילי הפסנתר, סופגת לתוכי תמונות משיעורי המחול שבסטודיו שב"יד ביד בגליל".

רגליים קטנטנות ארוזות בנעלי ריקוד ורדרדות נושאות ברכות ובקלילות ילדות בבגד גוף. פקעת שיערן ארוזה ומהודקת, זקופות קומה קשובות לצלילי הפסנתר של ולנטינה ולהנחיות של רבקה המנצחת על השיעור. מושגים חדשים פלשו לעולמי והלב מתרחב לראות את יכולת הגוף וגמישותו, שלא לדבר על כח הרצון וההתמדה להתאמץ ולא לוותר גם כשקשה. יש ערבים אחרים, המסתיימים במוסיקה קצבית המלווה את שיעורי המחול המודרני, הג'אז וההיפ-הופ הקופצני ואני מתגלגלת לביתי וחשה כמשילה מעלי שנים רבות…

 

את בית הספר למחול שבכפר מפעילה, זו השנה השלישית, רבקה נתן במקצועיות, ביושרה מדהימה וברצינות הראויה להערכה. יש מי שיטען שאיני אובייקטיבית מאחר ואני עובדת בבית הספר, אבל אולי מזווית הראייה שלי אני גם בפנים וגם צופה וקשובה לרחשים מכל עבר.

בית הספר מאפשר לימודים ברמה גבוהה ותכנית הלימודים צמודה לתכנית האקדמיה למחול בלונדון. תכנית מובנית ושיטתית.

הלימודים תובעניים וההקפדה על הפרטים והדיוק שבתנועה וארגון הגוף נדרשים כבר מהגיל הרך. הבוגרות עוזרות עם הקטנות הזקוקות לתשומת לב רבה, על אף שגם הן עצמן זקוקות להקשבה והנחייה אישית. צעדים קלילים אינם מצביעים על כך שהדרך קלה… היא רצופה משברים לא מעטים, תסכולים ולעיתים גם פגיעות גוף. אבל האושר הגדול שנסוך על מי שהצליח לעמוד בה מאיר למרחוק.

מי מבין כל התלמידים באמת יבחר את הריקוד לדרך חיים? כמובן אין לדעת בשלב זה. יש כישרונות רבים אבל הנסיבות, הסביבה והאישיות לא תמיד מכוונות אותנו לכישורינו. בנקודת זמן זו אני מתרשמת שכל תלמיד בא לרקוד כי הוא אוהב ונהנה לרקוד ועולמו מועשר ונוגע באמנות שמביאה אותו למקומות גבוהים ונעלים.

 

 

כפרניק 039 רוקדים מחצית

 

 

והנה חלפה חצי שנה. מופע המחצית נערך במליאת הגנים בשלב ב'. רק רשמתי את התלמידים והנה הם כבר על הבמה, דרוכים מתמיד ומתרגשים להציג בפני ההורים את אשר למדו.

עבורי זו הפעם הראשונה להיות נוכחת במופע של בית הספר והתרגשותי הגדולה נמהלת לה עם התרגשותם של הרוקדים. מבט אחרון ברצף הקטעים שיוצגו, נפנוף ונישבוק למשפחה שהתמקמה, עוד שאלה… ה"גולגול" שנפרע… אוףףף הגרביון נקרע…קררררר ברררררר לא מספיקים לעשות חימום… והנה זה מתחיל…

תרגילים על הברים (מי ידע שכך נקראים העמודים עליהם מתאמנים הרקדנים?) פלייה… פורט דה ברס… פולקה… גליסה… רונד דה גמב… רלווה פאסה…. איך הן עושות את זה? 

מתנצלת. זו התנצלות קבועה בפני שני בנים אמיצים הרוקדים בבית הספר והנטייה האוטומאטית שלי להכלילם עם הרוקדות. אז שוב עם סליחה עומר וזיו הנפלאים.

הערב גלש גם לנגיעות בג'אז ובמחול המודרני וכל מורה הכין את הקבוצה שלו כך שהגיוון היה נפלא… מאחורי הקלעים יודעת לספר שהושקעה מחשבה רבה בבחירת רצף ההופעה, להשאיר זמן לרוקדים לנשום ולהחליף תלבושות במידת הצורך…

 

 

המופע התקיים בשני חלקים. לשכבה הצעירה כיתות ג'-ז' ובהמשך השכבה הבוגרת. למרות זאת  האולם… כן האולם נשאר קטן והיו יותר כסאות מאשר מקום להניחם… ונכון גם בחוץ הקור הידפק לו על הזגוגיות אך אלו לא הצליחו לנגוס וכהוא זה בשמחה שבפנים! תודה לכולכם ולהתראות במופע סוף השנה!


0 תגובות

  1. יעל הגב

    ממש מתאים לחגית הרגישה
    ממש מתאים לחגית הרגישה והאומנותית לעבוד ולסקר את בית הספר לריקוד.ממש חיה בתוכם ועוד רגע תצא במחול גם היא.(חבל רק שהגיל לא כל כך מתאים)אבל חלומות לפעמים מתגשמים.בהצלחה יקירתי ותהני כמה שיותר.

  2. "שלמה המלך" הגב

    פרימה בלרינה
    תודה,תודה שאת חולקת עם קוראיך חוויה כה מרגשת,אכן יש למה לצפות ומשתלמת הסבלנות להמתין לכתביי ידך המרגשים ,והכל כך אמיתיים ,ממש כמו להיות נוכח באירוע עצמו ,כן כך נבנות בעמל רב ובהתמדה באימונים מפרכים “פרימה בלרינה”,אני מעריץ נלהב מאז “הברבור השחור”.

  3. שלמה המלך הגב

    פרימה בלרינה
    תודה,תודה על תיאורך הכל כך מציאותי,על שיתוף קוראייך האוהדים,רגישותך בנושא שזכינו להכיר טוב יותר את עולם הבלרינות המופלא,הודה והתוודה שמאז צפיתי ב”ברבור השחור” קסם לי . אכן לא כל אחת בנויה ללחצים ועמידה בדרישות קפדניות,אך “שאפו”על כוח רצונן,ממש דוגמא ומופת,אהבתי כל תיאור ומילה,המשיכי לחשוף בפנינו מנפלאות היצירה,מסרי בשמי לבנות מי יתן ויום אחד יהיו “פרימה בלרינה”,כל הכבוד.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן